Permalänk

Vencie från jmedata

Hej

Jag har beställt ny processor venice 3200+ och moderkort asrock från jmedata.

Någon som har beställt nyligen därifrån och vet om det är rev4 eller?

Jag beställde ett asrock dualsata pga av att jag har ett agpgrafikkort jag måste använda.

Några tips jag skall göra direkt innan jag börjar installera windows och drivare dvs inställningar i bios man bör göra.

Har läst på lite grann om moderkortet men vet ju att många har köpt detta moderkort och kör med agp.

Har även corsair value hemma så jag gissar att de blir de blåa minnesslotsen med 2T inställingar för att få den att funka på flashsidor. har 2x512 minnen.

Den boxade kylaren i venice är det samma skit som skickas med i alla "billiga" amds. Dvs den med 70 mms fläkt och aluminiumklädd kylare.

Har laddat ned senaste drivarna för agp från uli eftersom de som kom med var buggade. Finns det något annat jag bör tänka på. Kommer naturligtvis att låsa pci porten dvs köra dem async.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Inaktiv

jag tänkte fråga dig, vad förväntar du dig av det här moderkortet? finns det fortfarande möjlighet att avbeställa?

Permalänk
Medlem

varför ska han avbeställa ett bra moderkort??

EDIT såg ju att du själv har ett dualsataII

Visa signatur
Permalänk

hungrywolf förväntar mig att det är ett budget kort som jag kan klocka venicen med orginal vcore. Sen att ljudkortet som är inbyggt skall gå att spela upp stereo ljud i hyffsad kvalitet.

behöver inga gryma features av moderkortet.

Jag har vanlig sata disk, agp radeon 9800pro grafikkort, sen 2 corsair value minnen sen inget mer i datorn. förutom en gammal plextor cd brännare.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

Asrock 939Dual är ett bra moderkort för dom pengarna.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Asrock 939Dual är ett bra moderkort för dom pengarna.

Asrock är ett riktigt bra moderkort för dem pengarna

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Frågan är om jag kan använda den boxade kylaren ens?''

behöver man byta någon passiv kylare direkt? såg att en var i aluminium och gissar att den inte kyler så bra. Hur är tempen på dessa passiva flänsar på moderkortet om man klockar i orginal spänning

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem

typ alla kylare är i alu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den boxade kylaren som medföljer räcker gott o väl.

Däremot om du vill få ner temp/ljudnivå rekomenderar jag endera
Scyte Ninja, TT B Typhoon eller Zalman 9500.... i den ordningen.

Lägg in drivisarna det första du gör efter avslutad Win installation.
Börja med Agp (ulis) först.
Lycka till.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

done fixade allt och allting verkar funka okej.

Dock hade jag bättre fart i min socket 754 som var en 3000+ iallafall i superpi.

nåja klockning imorgon då får vi se vad maskinen ger

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.