Köpa 7800GT nu för 3000 eller vänta?

Permalänk

Köpa 7800GT nu för 3000 eller vänta?

Tjopp!

Ska köpa ett nytt system inklusive eftertraktade opteron 146. Måste därför vänta på den till mitten på februari eller nåt och vill därför vänta med att köpa grafikkortet

Sbs har ju dock ett erbjudande på 7800GT för strax under 3000, vilket är några hundra billigare än andra. Denna kampanj slutar sista januari. Tror ni att priserna kommer att sjunka under 3000 generellt eller ska man slå till nu?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

om du vill spela alla spel som finns nu med hög grafik så köp, om du vill vänta på Crytecs nya motor så vänta med grafikkortet med:p

länk till diskussion om motorn: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55071...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Permalänk
Citat:

Danke! Nackdelen är väl att den inte har en fabriksklockning... Jag vet, jag vet!!! Nu kommer alla säga att det är klart att man klockar själv. Känns ändå bra att leadteck har fabriksklockning pluss mer att ge!

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Re: Köpa 7800GT nu för 3000 eller vänta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Tjopp!

Ska köpa ett nytt system inklusive eftertraktade opteron 146. Måste därför vänta på den till mitten på februari eller nåt och vill därför vänta med att köpa grafikkortet

Sbs har ju dock ett erbjudande på 7800GT för strax under 3000, vilket är några hundra billigare än andra. Denna kampanj slutar sista januari. Tror ni att priserna kommer att sjunka under 3000 generellt eller ska man slå till nu?

Slå till! Jag tror inte de sjunker allt för mycket nu under 3000.

Permalänk
Medlem

2890 är så fruktansvärt billigt att du slår till direkt!

Permalänk

Du kan nog vänta lugnt till mitten av februari. Det är rätt många som säljer 7800GT runt 3000 kronor för tillfället. Du kan ju gå in på t.ex. buggy.nu och söka. Skulle tro att priset kommer att fortsätta sjunka något, kanske inte på så kort tid (bara tre-fyra veckor) dock.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

ja de lär ju inte gå upp direkt

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

borde man inte vänta på 7900 kortet om man vill få bra flyt med directx10

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
borde man inte vänta på 7900 kortet om man vill få bra flyt med directx10

Såvitt jag har förstått kommer DX10 bara fungera i Windows Vista. Hur många här tänker gå över till Vista när det kommer?

Permalänk
Medlem

Iiii, massa drm skräp. Men du kan ge dig faan på att till slut måste man över.

Permalänk
Medlem

Ska 7900-serien ha DirectX 10 stöd?

Permalänk

Komplett har förresten ett erbjudande på 7800GT (XFX) den här veckan de också.

När det gäller DX10 - ingen vet med säkerhet när korten kommer, och ingen vet säkert när Windows Vista släpps, så man måste vara bra tålmodig om man ska vänta.

Bra DX9-kort kommer nog knappast att prestera dåligt på DX10 heller. Däremot kanske jag inte skulle köpa det VÄRSTA DX9-kortet i dagsläget, men det där är ju en smaksak om man har råd.

Jag skulle definitivt välja ett 7800GT idag.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

DX 9 kort lär ju inte prestera något alls i DX10. Sen när har mjukvaru emulering fungerat bra?
Bara vad jag tror, men hursomhelst, någon som vet om 7900 kommer med dx10 stöd?

Visa signatur

Bytte till Mac och slutade spela.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Ska 7900-serien ha DirectX 10 stöd?

Nej.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Verkar vara jättemånga som utan problem klockar detta Point Of View-kort till 450MHz, sök i forumet så ser du. 2890:- är attans billigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Danke! Nackdelen är väl att den inte har en fabriksklockning... Jag vet, jag vet!!! Nu kommer alla säga att det är klart att man klockar själv. Känns ändå bra att leadteck har fabriksklockning pluss mer att ge!