Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Vad fan svarar du på egentligen?

w1per
Tokig vcore,

pytonOrm
beror på bra stepping grabben

=

har man inte bra stepping kmr du _aldrig_ så högt oavsett vcore.
det var nog de han menade. "tokig vcore,"

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

snubben körde tydligen oxo luftkyld
men då hade han datorn ute på balkongen där det var -5 grader

jag sitter nu på 2550 1.4v i 25gradigt datorrum (vill ju inte frysa )

ska byta mobo eftersom mitt inte ger så mkt mer i volt . DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D here i come !

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6217178...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
beror på bra stepping grabben

Nämen, är det sant? Det hade jag helt och hållet glömt bort.
Men jag kommer ihåg när du fortfarande nickade som "crowsepirix" här på sweclockers.
Ojsan, det kanske jag inte skulle sagt eftersom du bröt mot forumreglerna när du reggade om dig.

En gång myto/svammelman alltid... ?
Lägger till en liten länk också
http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Nämen, är det sant? Det hade jag helt och hållet glömt bort.
Men jag kommer ihåg när du fortfarande nickade som "crowsepirix" här på sweclockers.
Ojsan, det kanske jag inte skulle sagt eftersom du bröt mot forumreglerna när du reggade om dig.

En gång myto/svammelman alltid... ?
Lägger till en liten länk också
http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

Hoho, insider information

Permalänk

lul

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
lul

Du ska inte säga något , du är pajas du med.

Permalänk

men hallå håll till tråden tack .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Laddade ned smartguardian å fick upp detta, det ser oroveckande ut :s
http://img74.imageshack.us/img74/4445/hjlp3kh.th.jpg

ser fint ut. jag tror inte din dator hade mått så bra om de hade stämt dom siffrorna

Visa signatur

:)

Permalänk

en rolig sak .har har nu fått 6 st optrons 165or på posten så om ni undrar varför det aldrig finns opterons 165 på lager så är det för att jag har dem alla muhahahahaa ,,, men jobbigt , jag kan ju bara behålla 1 . vem vill ha min som ligger på sveavägen nu sthlm(3400kr ) pm mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: 3032mhz med 165an !!!!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
3023mhz =335x9 på en opteron 165a är väl ändå rekord eller ? då den är stabil . den har testats hela natten med spel mm superpi å allt . men det är väl att äga .. ?

jag e avis för det e inte jag som äger den . men va coolt

Rekordet ligger på 3276.5MHz
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=60756

Stabilt vet jag inte men kan tänka mig över 3100MHz iaf.

Nice klock btw!

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk

jo men den där 3276:an är inte luftkyld det är den här !!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur mycket vcore vågar man mata på 165an och att den inte ska ta skada om man använder den 24/7 ? hade tänkt att maxxa den nåndag

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

på grund av otrevliga omständigheter måste jag avsluta mitt medlemsskap här på sweclockers med Omedelbar verkan !!... det är fan typiskt med person angrepp och jag vill tacka alla här för hjälp... och du Turez hoppas det går bra för dig i framtiden

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
på grund av otrevliga omständigheter måste jag avsluta mitt medlemsskap här på sweclockers med Omedelbar verkan !!... det är fan typiskt med person angrepp och jag vill tacka alla här för hjälp... och du Turez hoppas det går bra för dig i framtiden

Galet så kan du skaffa ett nytt konto igen för 3:e gången

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ni kan snacka hur mycket skit om mig om ni vill... det ger jag FAN i och jag kommer inte tillbacka

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
ni kan snacka hur mycket skit om mig om ni vill... det ger jag FAN i och jag kommer inte tillbacka

Så sa du för 2 år sedan också :D...

Ingen som tycker illa om dig, du gillar ju TUTTI FRUTTI

Permalänk

puss å kram ?)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
på grund av otrevliga omständigheter måste jag avsluta mitt medlemsskap här på sweclockers med Omedelbar verkan !!... det är fan typiskt med person angrepp och jag vill tacka alla här för hjälp... och du Turez hoppas det går bra för dig i framtiden

Det är väl inte w1per eller x1zt som förstört för dig om det är DU som skrivit dom där inläggen förr? Som man bäddar får man ligga eller vad man ska säga.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa,
det är min prolle den här tråden handlar om,

pressade lite till,

Fortfarande kall luft:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/0550xpmw.PNG

fortfarande till salu i köp/sälj

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |

Permalänk
Medlem

Petterk

kan man inte få lämna sitt gamla liv och börja om på nytt ? bättre person kan man alltid bli ? men tydligen får jag inte det......man har väll haft sina dåliga stunder och massa problem i livet...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zurf
Hej allihopa,
det är min prolle den här tråden handlar om,

pressade lite till,

Fortfarande kall luft:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/0550xpmw.PNG

fortfarande till salu i köp/sälj

Riktigt fint exemplar du har. Min 165:a verkar inte gilla spänningsökning alls. Har du några problem med dividers med mera?
Åandrasidan gör den 300*9 två timmar prime-stabilt på orginalspänning hihi

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag kör på divider 150 utan problem än så länge, mina minnen gör 270 så upp till 360 x 9 = 3240 borde det gå bra antar jag.

Många nya steppingar verkar gå ganska högt på originalspänning, men höjer man lite går de i väggen utan att riktigt svara på spänningen tyvärr.

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |

Permalänk
Medlem

bra jobbat Zurf

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

JAG HAR samma stepping men vilken volt kör du den på får du ngr problem med ditt expert mobo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Av någon orsak har jag inte fått min expert-bräda stabil med dualcore.
Min Ultra-D däremot funkar bra.
Kan det bero på att jag använder samma hårddisk till båda och OS:et är ursprungligen installerat på Ultra-D? Jag har uppdaterat med amd-drivrutiner ,Hotfix, registerändringar kör på ACPI Multiprocessor.

Varierande spänning 1.5-1.7 till prollen beroende på utomhustempen.

Visa signatur

DFI Ultra-D| Opteron 165 | 2x512MB BH-5 UTT | XFX 6600 GT | Silverstone ZEUS 560W | Mach I | 40GB Samsung SATA ll |