Fråga om Windows Licens

Permalänk

Fråga om Windows Licens

Hej!

Jag har en dator som jag alltid trott vart en dator med en "äkta" licens till Windows 2000, men fick alldeles nyligen reda på att den var tveksam. Gillar inte alls idén med en crackad version, så jag sprang ut och köpte en riktig licens. Kan man på något vis ändra licenskoden i datorn så att den överrensstämmer med den riktiga jag inhandlade, eller räcker det om man sätter klistermärket med den riktiga licensen på datorns utsida?

Tacksam för svar.

//Arne

Permalänk

Nae du får installera om, dock vet jag att det finns program som kan ändra. Pröva att söka på google.

Permalänk
Medlem

Microsoft skriver på sin egna hemsida hur man byter nyckel, skall leta up det återkommer med uppdaterad post.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Det finns program för att byta produktnycklen.

Sök på windows key changer eller serial changer

Permalänk
Gäst

Microsoft

Det ligger även genvägar till mer info på länken.

Permalänk
Medlem

Var dock observant på dessa (i mina ögon) löjliga varningar från microsoft; Av olika orsaker har jag varit tvungen att reformatera min dator flera gånger. Till slut gick det inte att aktivera operativsystemet med den dåvarande serialen till min windows xp cd, eftersom jag hade använt den för många gånger, dock på bara 1 dator.
Det är då man ringer till microsoft (numret finns tillgängligt när du försöker aktivera operativsystemet) och ber om en ny engångs-serial. Funkar alltid, microsoft är för dumma för att korsa serialen man upger med resten av sin databas, verkar det som.

Permalänk

Tack som f-n för hjälpen, much appreciated.