Vilken av dessa fabrikat har bäst support... ect?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa fabrikat har bäst support... ect?

Vilken av Acer, Fujitsu-Siemens, Sony, DELL, HP, LG och till sist Toshiba har bäst support till sina kunder, är snabbast vid reperation och service, har pris värda delar vid uppgradering etc.

Någon som har erfarenhet av olika märken eller har haft olika laptops?

För förr eller senare så kanske laptopen krånglar och då sitter man där utan dator i flera veckor om man måste lämna in den.

----------------------------------------------------------------------------------

Jag ska nog skaffa en bärbar för ungefär 12 000:- men víll först gå efter fabrikat innan jag går in mer på spec.

// Vx

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190

Permalänk

Inte Acer - dålig erfarenhet från en desktop.
Inte HP-Sitel - tvivelaktig erfarenhet från en notebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Inte HP-Sitel - tvivelaktig erfarenhet från en notebook.

vad menar du?

Vad jag har hört är HPs support mycket bra, har ingen erfarenhet själv men min kompis tycker lovordar deras suport. de har förövrigt 24/7 internetsuport.

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Acer support är kanonbra enligt mig,
Har skickat in min laptop där en gång bra information och bra hjälp ifrån dom, Mycket bättre än Dell,
Dells support har bror min haft MÅNGA telefonsamtal till många timmar har spillts till ingen nytta efter som dom inte lyssnar, Men men Acers är bra iaf

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

HP´s support är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Sony's är riktigt kass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Acer support är kanonbra enligt mig,
Har skickat in min laptop där en gång bra information och bra hjälp ifrån dom, Mycket bättre än Dell,
Dells support har bror min haft MÅNGA telefonsamtal till många timmar har spillts till ingen nytta efter som dom inte lyssnar, Men men Acers är bra iaf

men de kan inget om mjukvara.. det skulle förvåna mig om de vet vad linux är!

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Acer och HP lutar mest åt enligt mångas kritik och vad jag själv tror är bra. Men är det ingen som vet nått om Fujitsu-Siemens och LG?

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190

Permalänk
Medlem

Vet inte mycket om dem... det var längesen jag hade med fujitsu-siemens att göra.. 3-4 år sen...

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Inaktiv

Dessa foretags kundtjanster kan man egentligen inte forvanta sig sa mycket av. Beror lite pa hur mycket de har fatt traning pa eftersom kundtjanstens folk inte ar anstallda av foretaget (outsourcing)... Datortillverkarna tranar ofta INTE sina kundtjanster sjalva utan later outsourcing-foretaget skota det ocksa, vilket ar mer eller mindre bra...

Sa har ni tekniska fragor om datorerna sa lagger ofta kundtjansterna dovorat till eftersom de helt enkelt inte vet nagonting om datorerna pa den nivan.

Sitter sjalv pa en kundtjanst for ett av Europas storsta hemelektronik-foretag och vi har inte sa tekniska detaljer om produkterna som vi / kunderna oftast skulle vilja. Mest for att varat moderforetag inte vill ge ut uppgifterna helt enkelt...

OnTopic:
Har snackat med Acer's support har i England och de ar riktigt trevliga och tillmotesgaende, men visste inte sarskilt mycket om BIOS'ens POST-koder som jag sokte information om.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har samma problem som Jonas, det där med att batteriet blir mkt sämre efter en tid?

Negativt:

" Köpte denna dator för att den hade Centrino-teknik = lång batteritid.
Men vad hjälper det när batteriet är helt kasst efter 1 år och batterigarantin är 0,5 år? När datorn var ny klarade den 5h på batteri men efter ett år dör den efter 1h. Dålig kvalitet Acer, och jag vet fler med Acerdatorer som också är mycket besvikna på batterierna (läs bl a Ferrariägare). "

Kolla in länk för att läsa mer:

http://sweclockers.pricerunner.com/computing/computers/laptop...

Vill gärna veta detta innan eventuellt köpa av Acer!

Om det är så, får ja ta och sattsa på HP istl.

// VX

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190

Permalänk
Inaktiv

Mitt batteri haller fortfarande ganska bra maste jag saga... Laptopen ar kopt nagon gang i Mars '05 och jag har (enlight MobileMeter) 'bara' tappat 17% hittills. Detta innebar att jag tappat nastan en timmes batteritid, dock.

Gemensamt for alla Li-ion batterier ar att de tappar kapacitet med tiden. Beroende pa hur man vardar dem sa ar det mer eller mindre, men man kan alltid saga att de dor till slut. Manga sager att denna grans gar vid ca. 5 ar, men sa lange har man nog inte ens kvar datorn i fraga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voyax
Är det någon mer som har samma problem som Jonas, det där med att batteriet blir mkt sämre efter en tid?

Negativt:

" Köpte denna dator för att den hade Centrino-teknik = lång batteritid.
Men vad hjälper det när batteriet är helt kasst efter 1 år och batterigarantin är 0,5 år? När datorn var ny klarade den 5h på batteri men efter ett år dör den efter 1h. Dålig kvalitet Acer, och jag vet fler med Acerdatorer som också är mycket besvikna på batterierna (läs bl a Ferrariägare). "

Kolla in länk för att läsa mer:

http://sweclockers.pricerunner.com/computing/computers/laptop...

Vill gärna veta detta innan eventuellt köpa av Acer!

Om det är så, får ja ta och sattsa på HP istl.

// VX

tror tyvärr det är så med alla laptops... även om 1 år är ganska extremt..

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på den nya laptop från Acer:

Acer - TRAVELMATE 4202WLMI SW Cen-Duo T2300 15.4 512 80 DVDRW LAN+WLANg XPPRO

http://www.acershop.se/produkter.jsp?category_id=61&subcatego...

den har 5-timmars batteritid med 8-cell batteri oxå det är ju okay.

Mer detaljerad fakta finner ni på acers hemsida:

http://www.acercomputer.se/acereuro/page9.do?dau34.oid=14596&...

Pris: 11682:- den håller ju måttet för min 14000 krs gräns

Vad tror ni?

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190