Permalänk
Medlem

Hmm, var hittade du den?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hmm, var hittade du den?

Supporten skickade den förut idag.

Permalänk
Medlem

Är den till 4296:an eller 4196:an...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Supporten skickade den förut idag.

,

Märklig version iaf, har för mig att HP´s bios uppdateringar brukar vara .exe filer som körs från windows miljö?

Vilken version har du nu?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa666
Är den till 4296:an eller 4196:an...?

Hmm.. glömde visst skriva till vilken modell. Jaja, den modell som jag har är d4296 så jag gissar på att BIOS:et är till för den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Märklig version iaf, har för mig att HP´s bios uppdateringar brukar vara .exe filer?

Jo, men supporten sa att eftersom den är ny så har dom ännu inte gjort *.exe, men det skall finnas senare.

Permalänk

Nån som vågat prova den BIOS uppdateringen?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Surt å ha strul me HP burken

De va nån som nämde något om artt HP inte va nåt finare märke... 4 sure it's not.

MEN Pavilion är väll va man skulel kunna säga HP's BILLIGA datorer .

De har skitmoderkort, ej alls samma kvallitutta som en VL, vectra eller de andra HP burkar som företag köper.
Har aldrig själv gillat Pavilonserien pga dess i mitt tycke sämre Hårdvara..

Men så är det när man ska slå sig in på hemmamarknaden, Hem PC mm.. shit happens.

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån som vågat prova den BIOS uppdateringen?

Skulle jag med vilja veta. Eller om det är någon som lyckats få ordning på sin burk. En polare som har BIOS 3.33 har inga problem med att spela onlinspel men min med 3.35 klarar sig i 10 - 20sekunder sedan tvärhänger den sig...

På den sidan som HP-suport hänvisar till säger de att allt fixar sig om man stänger av maskinvaran för ljudkortet och kör med det som ligger på moderkortet. Jag har även provat detta men datorn hänger sig ändå efter typ 20sekunder.

http://www.helpdeskdata.se/hp/support/20051013_audigy_network...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så att jag stängde av det integrerade nätverkskortet och satte i ett nytt pci. Efter det har det funkat klockrent på min 4196:a.

Permalänk
Medlem

Fick ett nytt bios igen igår v3.43. Detta hjälpte varken mig eller min kompis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Logren
Fick ett nytt bios igen igår v3.43. Detta hjälpte varken mig eller min kompis

Men alltså detta måste ju vara ett stort skämt!!! Hur många BIOS versioner ska vi stå ut med innan dom inser att det är moderkortet som det är fel på!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa666
Jag gjorde så att jag stängde av det integrerade nätverkskortet och satte i ett nytt pci. Efter det har det funkat klockrent på min 4196:a.

Prova detta och att köra det integrerade ljudkortet men inget av det hjälper..... Ska kolla om jag kan häva köpet eller byta burk till en annan modell, då HP bara hänvisar till att ny BIOS som ska lösa alla problem är på gång.

EDIT="Det var inte lätt de, måste skicka in burken 4!!!!!!! ggr för samma sak för att få häva köpet."

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Då hade jag bytt moderkortet & faxat en kopia på mitt långfinger till HP.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yestomtom
Prova detta och att köra det integrerade ljudkortet men inget av det hjälper..... Ska kolla om jag kan häva köpet eller byta burk till en annan modell, då HP bara hänvisar till att ny BIOS som ska lösa alla problem är på gång.

EDIT="Det var inte lätt de, måste skicka in burken 4!!!!!!! ggr för samma sak för att få häva köpet."

Herregud... 4 ggr!?! *suck*

Meganeoman: Ja man börjar verkligen bli less på det här... ett så stort företag borde kunna hosta upp nya grejor på nolltid tycker man.

Skruvis: Är på samma spår som dig

Permalänk
Medlem

Till er som ännu har problem...

Byt ljudkort = problem fixat. Tröttnade på att vänta på Supporten nu. Surt o inte kunna använda datorn fast man betalar för den!

men som sagt byt ut ljudkortet så är problemet löst !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beatruff
Till er som ännu har problem...

Byt ljudkort = problem fixat. Tröttnade på att vänta på Supporten nu. Surt o inte kunna använda datorn fast man betalar för den!

men som sagt byt ut ljudkortet så är problemet löst !

Bytte till ett Soundblaster Live idag och datorn hängde sig efter 1 minut (jag överdriver inte....) när jag testade Need For Speed most wanted. Så det hjälpte inte!!

Permalänk

Man måste ju få lämna tillbaka tycker man när dom bara försöker & försöker.....men aldrig lyckas. Man ska ju inte behöva stoppa i andra grejer när man köpt en sprillans burk...Uselt HP

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Håller med att det är grymt uselt av HP!!!!
Och det är ju moderkortet som är uselt, så jag tror att man ska ha ytterst tur om man ska få det att funka bra genom att bara byta ljudkort.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Står lite om problemen på Ateas hemsida.. Dom är uppenbarligen pinsamt medvetna om problemen.

Statusuppdatering 2006-02-07

Vi tackar ödmjukast för de bidrag som kommit in.
HP utreder fortfarande problematiken, och vi hoppas att kunna komma med mer konkreta nyheter inom kort. Det är svårt, för såväl dem som oss, att säga exakt när detta kan bli men samtliga involverade parter arbetar för att nå en lösning snarast möjligt.
Ni som ännu ej skickat oss svar på ovanstående frågor uppmanas fortsatt att göra detta.
Tack på förhand...

http://hem-pc.atea.se/default.asp?ml=0&P=5666

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har inga bra minnen av märkesdatorer heller (eller företagsdatorer som jag kallar dom), en packard bell ca 5-6 år gammal P3 800mhz, 128sdr, 64mb grafik TNT2, 20 gig hdd å nått jävla moderkort som inte pallar ett skit.
Det började bra, Win Me förinstallerat... alla dåtidens spel fungerade fint och så, sen börja det komma blue-screen all time.... med gämna mellanrum och det var inga men kunde "tryck på valfri tangent för att fortsätta" för att få bort...
Vi lämna in den för att låta dom "fixa/formatera***" den, detta tog 3-6 veckor (kom inte ihåg), inga förbättringar och samma jävla problem...

Efter något år eller 2 lärde min far känna en person genom hans jobb som formaterade datorn ett 5-tal gånger då och då.

Sen lärde jag mig själv FRID OCH FRÖJD!! WIN XP FTW!! segt men stabilt! formaterat lite då och då sen dess!

OBS. anledningen till att vi formaterat mycket är bla början på min karriär som fildelare (kazaa, skäms som fan över det) samt min familjs ovana att "sköta" en dator på rätt sätt..!

*** det var innan jag lärde mig själv!

Permalänk
Medlem

d4196

Tjenar logren.
Hoppas du får rätt på din burk.
En fråga ?
Hur kraftigt är nät agget i burken från HP samt vilket märke har graffekortet?
Blir burken varm eller har du fått sätta in fler fläktar?
Mvh Tommy

Permalänk

Re: d4196

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyG72
Tjenar logren.
Hoppas du får rätt på din burk.
En fråga ?
Hur kraftigt är nät agget i burken från HP samt vilket märke har graffekortet?
Blir burken varm eller har du fått sätta in fler fläktar?
Mvh Tommy

Hoppar emellan

Nätagget är på 400watt och graffet står inge namn på men jag gissar på att det är MSI i grunden.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Tackar....
Räcker 400w till en d4196???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyG72
Tackar....
Räcker 400w till en d4196???

Tyckte att mitt nätagg inte höll måtten riktigt på de olika volterna, så jag köpte ett nytt. Men de räcker väl med nöd å näppe för den som inte orkar byta......

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

man tackar...

Permalänk
Medlem

Re: Re: d4196

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Hoppar emellan

Nätagget är på 400watt och graffet står inge namn på men jag gissar på att det är MSI i grunden.

Grafikkortet är ett Asus.. det är mitt iaf. & ser på pricken likadant ut som detta.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Kan ju vara ett sådat här också Vet inte annars hur man kan få reda på exakt vad de är för kort. Msi har likadant utseende har jag för mig.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Kan ju vara ett sådat här också Vet inte annars hur man kan få reda på exakt vad de är för kort. Msi har likadant utseende har jag för mig.
http://kylning.com/images/170/1178.jpg

Det står ASUS på mitt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Det står ASUS på mitt.

Bra där, då förstår jag. Du har ju 4296:an också

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Bra där, då förstår jag. Du har ju 4296:an också

Står det inget på ditt då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless