Permalänk

Ping i C++?

Hej!

Jag söker ett lib som man kan på ett enkelt sätt pinga angivna ip adresser, om det finns något sådant så länka gärna!

Mvh Filleokus

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Vet tyvärr inget lib för det .. men varför använda ett lib när det är så pass enkelt att skriva det själv? .. det enda som behövs är ju att man skapar ett ICMP paket som man skickar, och sen mäter tiden det tar tills man får ett svar.

http://www.developerfusion.co.uk/show/4628/

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Ok, jag är inte så inne på detta. Men detta ser helt ok ut, passar bara på att fråga så jag inte gör bort mig; Finns det nått annat smidigt sätt man kan kolla om datorn svarar på ping, altså jag vill bara ha en möjlighet och kolla om den är i gång.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Ok, jag är inte så inne på detta. Men detta ser helt ok ut, passar bara på att fråga så jag inte gör bort mig; Finns det nått annat smidigt sätt man kan kolla om datorn svarar på ping, altså jag vill bara ha en möjlighet och kolla om den är i gång.

Det enklaste sättet är not att använda system("ping www.sunet.se -n 1 > resultat.txt"); och sen bara kontrollera innehållet i filen .. är ju ett fulhack, men fungerar ju .. skulle aldrig göra så här i "riktiga" applikationer .. men till privata/hobby applikationer spelar det ju mindre roll ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

"ping sunet.se" i cmd? ska man bara kolla en gång om den svarar måste ju det vara smidigaste...

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Det enklaste sättet är not att använda system("ping www.sunet.se -n 1 > resultat.txt"); och sen bara kontrollera innehållet i filen .. är ju ett fulhack, men fungerar ju .. skulle aldrig göra så här i "riktiga" applikationer .. men till privata/hobby applikationer spelar det ju mindre roll ..

Har ett bash script som gör det där i Linux, men jag vill ju ha en "riktig" applikation, så då är IMPC the way to go?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Har ett bash script som gör det där i Linux, men jag vill ju ha en "riktig" applikation, så då är IMPC the way to go?

Det seriösa sättet är ju att använda ICMP .. men det kräver ju lite kunskap i socket programmering, vilket kan ta ett tag att lära sig.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Hej igen! Ingen som kanske vet om det finns nån fin guide som behandlar detta, jag är inte kompus med google idag..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

http://www.developerfusion.co.uk/show/4628/

I botten på sidan innan kommentarerna trycker du "The Class »".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
http://tangentsoft.net/wskfaq/examples/dllping.html

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;17059...

"Notice that the functions in icmp.dll are not considered part of the Win32 API and will not be supported in future releases. Once we have a more complete solution in the operating system, this DLL, and the functions it exports, will be dropped."

[edit] .. är det inte Linux det rör sig om?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Ojj, jo detta är linux, glömde skriva detta, men jag ska kolla i genom länkarna..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS