Permalänk
Medlem

HSB Bolina.... bra?

Hej!

Jag ska nu flytta till ett hsb ställe i Malmö. Undrar bara om HSB Bolina är något att ha.

http://www.bolina.hsb.se/

Är det bra? Stabilt? Snabbt?

Jag har nu BBB ADSL 24/1, och detta är rent ut sagt SKIT.
Avbrott, instabilt, slött..... skit helt enkelt.

Jag har också läst att Telia har köpt upp HSB Bolina, blev det bättre eller sämre efter det eller?
Finns det några nackdelar med detta, därför alla i ett hus delar på bredbandet ju...

Jag hade Telia 0,5 mbit innan, och min mossa var inte så nöjd med det. Så därför tvekar hon lite nu om hon ska byta till detta eller inte.

Så vad säger ni... ni med hsb bolina, är bredbandet bra?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

HSB har 10 eller 100 Mbit från Telia på många ställen vad jag vet, vissa har kanske inte det... men tror alla har det, både min mossa o polare har det så ja. det är bra. Det blev bättre efter uppköp. eftersom Bolina hade bra inom sig själva men dåligt ut. Typ spärrat eller bara för segt. innan typ 1-2Mbit ner från andra men 100Mbit inom hsb. Nu har alla en egen 10Mbit så som det ska va eller 100 om man vill.' Dåliga är väl att 100Mbit kostar 800kr/mån, vilket är betydligt dyrare än alla andra man kan hitta. Men 10Mbit går väl för runt 200 något.

Kanske tillägga att detta gäller fram till 2007 börjar tror jag. Då kommer massa andra leverantörer få komma in i nätet.(bor inte själv i hsb, men det är väl ungefär den infom jag lyckats få till mig )

Permalänk
Medlem

HSB BOLINA = TELIA.
Telia köpte upp alla Bolinas kunder för ett tag sedan.

Ja de är grymmt stabilt, du kan välja mellan 0,25/0,25Mbit.10/10Mbit eller 100/100Mbit.

Permalänk
Inaktiv

Mja står väl i upgifterna att Telia sköter det fram till 2007? Då ska andra få komma in i nätet? så "uppköpt" kan det väl inte va då? snarare avtal att sköta det själv fram till 2007. Vad jag vet. kan ju ha fel såklart

Permalänk
Medlem

Men jag har läst runt lite nu, och många säger att man inte FÅR använda router.
Jag har 2 datorer, hur ska jag då dela på internet om jag inte får använda router?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Men jag har läst runt lite nu, och många säger att man inte FÅR använda router.
Jag har 2 datorer, hur ska jag då dela på internet om jag inte får använda router?

Vilka är det som säger att man inte får använda router? Klart att du får göra det.

Permalänk
Inaktiv

de märker inte om du använder router, men annars kan du sätta 2 nätverkskort i ena datorn o koppla ena till internet andra till den andra datorn eller switch klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benganb
Vilka är det som säger att man inte får använda router? Klart att du får göra det.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45303...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN