Dungeons & Dragons Online: Stormreach

Permalänk
Medlem

Dungeons & Dragons Online: Stormreach

Tänkte att man kunde skapa en Dungeons & Dragons Online tråd efterom jag inte kunde hitta en.

Europa hemsidan: http://www.codemasters.co.uk/ddo/index.php

Usa hemsidan: http://www.ddo.com/

Spel information:
Vad är Dungeons & Dragons Online?
Det är ett mmorpg.

Dungeons & Dragons Online använder sig av Dungeons & Dragons 3.5 regler.
Här finns en sida med information om D&D: http://www.d20srd.org/index.htm
Wizard of the Coasts hemsida: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/welcome

Spelet utspelar sig i den nyaste världen som finns till D&D och det är Eberron.
Det finns många som tycker att det skulle ha varit Forgotten Realms världen istället eftersom de flesta spel som har gjort hittills till pc/konsoler utspelar sig där i. (Jag är en av dom, men man kan inte få allt).
Information om Eberron: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eberron

Faq: http://www.codemasters.co.uk/ddo/faq.php

Beta information:
Betan är slut.

Beta nyheter:http://www.codemasters.co.uk/ddo/betanews.php

När släpps spelet?
03/03/2006 i Europa

Prisuppgifter:

Citat:

DUNGEONS & DRAGONS ONLINE™: Stormreach™ will be available at a suggested retail price of £34.99 / €49.99 and includes thirty days of subscription time. After the first month, players will be charged a monthly subscription fee of £8.99 / €12.99 per month.

Players can purchase multiple months of subscription time in advance at a discounted rate.*

· Purchase a one month subscription for £8.99 / €12.99 per month
· Purchase a three month subscription for £25.47 / €35.97 (£8.49 / €11.99 per month)
· Purchase a six month subscription for £47.94 / €65.94 (£7.99 / €10.99 per month)

Förhandsboknings information:
För folk som har förhandsbokat spelet, de kommer att kunna komma åt spelet 28 Februari och börja spela.
Man kan tidigast använda sin preorderkey 27 Februari inte innan.
Om ni har fler frågor över hur det fungerar med preorderaccess, kolla in följande länk som finns på codemasters DDO sida.

Head start access - how it works: http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=79491...

Account page: https://cogaccounts.codemasters.com/
(Det är denna sida man ska använda sig av för att skapa ett account)

Server namnen är följande:(Det är beta servrarna som kommer att gå ner den 24 Februari för att förberedas för 28 Februari).
Aureon
Boldrei
Dorn
Lyrandar
Onatar

Dungeons & Dragons Online Manualen: http://ddoimages.turbine.com/files/26/01/77/95/811.pdf

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Eh?
Jag har ju för fasen lirat betan redan?
Har en nyckel och allt man fick den av fileplanet, det var iofs ett stresstest har jag för mig

EDIT: Aaaha, my bad then

Permalänk
Medlem

Stresstesterna (har varit 2 hittills om jag har uppfattat det rätt) varar ca en halv vecka per gång.
Och den vanliga betan har varit igång sedans 1 november.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Verkade vara rätt roligt, då man på flera ställen verkligen kände att man behövde de olika klasserna (till skillnad från många andra morgs).

Verkar vara väldigt svårt att köra solo dock vilket kan visa sig vara negativt men det var ju o andra sidan inte svårt att hitta ett party.

Permalänk
Medlem

Själv verkar det kunna bli ett underhållande mmorpg för min del när jag läste och kollade in samliga bilder det finns om spelet.

Jo det verkar en klar skön sak att de olika klassena verkar behövas i grupper mycket mer än vad de gör i andra spel.
Tex rogue kan hitta och disarmera fällor runt om i dungeons så ens grupp inte springer rakt i dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir lika fjantigt/gulligt som WoW.

Citat:

Spelet utspelar sig i den nyaste världen som finns till D&D och det är Eberron.
Det finns många som tycker att det skulle ha varit Forgotten Realms världen istället eftersom alla spel som har gjort hittills till pc/konsoler utspelar sig där i

<rpg-nörd>
Det finns faktiskt flera D&D titlar som utspelar sig i andra settings, som Ravenloft och Forgotten Sun
</rpg-nörd>

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Hoppas det inte blir lika fjantigt/gulligt som WoW.

Om man tittar på bilderna så ser det inte lika gulligt ut som WoW.

*edit*
<rpg-nörd>
Det finns faktiskt flera D&D titlar som utspelar sig i andra settings, som Ravenloft och Forgotten Sun
</rpg-nörd> [/B][/QUOTE]
Haha.
Jag har inte sån überkoll, de jag kom att tänka på var typ Baldurs Gate serien, Neverwinter Nights, Demonstone och sen par andra.
Men jag ska ändra i första posten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Blev tokig när jag på ett tidigt mission (solade) upptäckte ett konstigt vinddrag (lönndörr) men jag kunde inte lokalisera dörren vilket innerligen gjorde att jag ångrade att jag inte hade en rouge med mig
Blev blåst på både pengar och items av en NPC efter mina fyra första riktiga quests vilket sved lite men jag fick ett trevligt svärd tillslut.

Har för övrigt en key till stresstestet (är den slut?) som jag inte använder om någon är intresserad.

Angående stilen lutar känslan mer åt liennage II(?) och Guild Wars, överlag ges en ganska mogen känsla. När man kliver in i nya rum eller dungeons får man en kortfattad beskrivning av "GM" i form av en text vilket är en trevlig touch imo.

Kontrollen är ganska lik WoW men den skiljer sig som så att man använder vänstra musknappen för att styra riktning och högra för att slå (om man vill göra det manuellt) vilket kändes lite konstigt för mig mest pga ovana.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Har för övrigt en key till stresstestet (är den slut?) som jag inte använder om någon är intresserad.

Stresstesterna är slut.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det var ju en hyfast stor download bara för stresstestet (1.9GB eller 2.5 GB) så jag fick avstå.
Ska nog testa EuropaBetan sen iallafall, det ser ut att bli bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Likt L2??? Inte 1% Likt i huvud taget det är allt jag kan säga, är i betan ( Inte stress test crap ), får dock inte snacka om spelet vidare mycket angående reglerna de har.

Kan ju säga så här, kanske intresant spel om man gillar att utforksa och löa pussel, det är dock dötrist att spela det här spelet själv utan det krävs totalt att du har kompisar med dig ^^

Samt skulle inte kalla det MMO, spelet fungerar exakt som Guild Wars i slutändan, bara instances.

Samt PS klienten är 1,6GB o inte mer, installerad tar den dock 3,6GB

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Syftade mer på den grafiska stilen än själva speldesignen

Permalänk

Vilka klaner är ni med i? Har inte sett så många Svenskar i varken Stresstestet eller nu i fortsatt beta.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Ungefär hur lång tid tar det innan man får veta om ma kommer med eller inte?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Ungefär hur lång tid tar det innan man får veta om ma kommer med eller inte?

Det kan allt ifrån kort tid eller lång tid, man har ingen koll. Utan det sker när som helst under beta tiden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag spelade lite i streetestet men hann inte få nån uppfattning om spelet. Upplevde ni det som ett bra spel?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Spelat lite hela tiden här nu. Spelet har en härlig spelkänsla det skiljer sig från en del andra mmo. Har du spelat AsheronsCall Gambit? Det märks att Turbine är med och gjort spelet. Däremot har jag tidigare inte spelat DD som pappersspel så det finns en del regler som man är ovan vid men när man förstår dem, kan de ge lite djup till spelet.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Då var NDA borta på Dungeons & Dragons Online betan.
http://www.ddo.com/index.php?page_id=66&pagebuilder[module]=a...

Personligen har jag haft ganska kul i betan, men det jobbigaste är att man är verkligen tvingad till grupp. Det går att köra solo till level 2 men sen är det rätt kört om man vill kunna köra solo efter det.

Spelet skiljer sig lite från andra mmorpg som är på marknaden just nu, det mest lika är Guild Wars (mycket instancer).

Det är nog ganska troligt att jag köper spelet när det släpps, det är tidsfördriv om inte annat hehe.
Släppdatumet är för Europa är runt mars hörde jag senast.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hoppas folk inte förknippar detta med D&D filmerna :eek:

www.imdb.com/title/tt0190374/
www.imdb.com/title/tt0406728/

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Yes! Nu blir det spela DDO eu betan när man kommer hem!

Visa signatur

<--FAT MAT
|Pris:500gil|Mått/L:25cmB:25cmH:7cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furill
Yes! Nu blir det spela DDO eu betan när man kommer hem!

Aaah jag fick besked förra veckan men det är så svårt att hitta en trevlig grupp att jag gav upp helt. Otroligt tråkigt/svårt att köra själv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Aaah jag fick besked förra veckan men det är så svårt att hitta en trevlig grupp att jag gav upp helt. Otroligt tråkigt/svårt att köra själv.

Surfade in på deras sida imorrse.. och då såg jag att de var sign up för eu, och 3 sec senare så signade sig halva klassen ^^ (går JohnBauer).

Visa signatur

<--FAT MAT
|Pris:500gil|Mått/L:25cmB:25cmH:7cm

Permalänk
Medlem

Kan man hoppa i spelet? Det var det första (av ungefär 1000 grejer) som irriterade mig i GW

Permalänk
Medlem

Du kan hoppa ja

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Aaah jag fick besked förra veckan men det är så svårt att hitta en trevlig grupp att jag gav upp helt. Otroligt tråkigt/svårt att köra själv.

Ibland kan det vara lite segt att få grupp, värst är om man är en ranger.
Clerics och rogues har inga större problem att få grupper inom kort tid.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

sitter och väntar på att ta hem det från fileplanet nu, gud, det var uppe i 190 min waiting time, tagit 120 min att komma ner till 110 min... stabilt!

Permalänk
Medlem

Samma här. Vi borde skapa en eller två swec grupper sen i spelet

Permalänk
Medlem

Ska dra ned klienten inatt, väntar bara att få min key men blev godkänd enligt fileplanet.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Samma här. Vi borde skapa en eller två swec grupper sen i spelet

Jag är på direkt men värsta är att jag måste tanka klienten igen =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Då är det inga många dagar kvar tills man kan börja spela spelet ordenligt.

Finns det fler än jag som har predorder på spelet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"