Permalänk
Medlem

jag har mobilt bredband från TRE, har ett abonnemang som kallas "3data unlimited" som namnet menar så får man tanka hur mkt man vill kostar 300kr i månaden

de funkar ju fint att surfa o så på men att spela spel eller tanka ner saker e ingen höjdare.. tankar som snabbast 20kb/s och när man använder ett torrentprog så stängs uppkopplingen ner.. men som sagt.. de duger att surfa runt på

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Jag har Vodafone, med ett 3G flatrate-abonnemang som kostar 599kr i månaden. Funkar toppen, tankar i runt 40-45kb/s, men tyvärr är det ju bara 64kbit/s upp...
Att spela MMORPG och liknande fungerar utmärkt, men om man ska lira nått FPS som tex Q4 så går det inte...
Men det kostar ju en del i månaden, 2/3 av studiebidraget som går där
Men men, har inte möjlighet att få "bredband" på något annat sätt så jag är nöjd.

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

Har dock märkt nåt skumt, tappar uppkoppligen ibland, måste connecta om till tre då. oftast när man tankar, allt från drivrutiner på nätet till FTPer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 70RN4M3N
de funkar ju fint att surfa o så på men att spela spel eller tanka ner saker e ingen höjdare.. tankar som snabbast 20kb/s och när man använder ett torrentprog så stängs uppkopplingen ner.. men som sagt.. de duger att surfa runt på

Misstänker att det är ute på landet du tankar 20kB/s? Angående torrents så kan du testa att begränsa antalet anslutningar.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Har Tre mobilt bredband via mobilen och det fungerar strålande! Använder Firefox och de begränsare som det talats om i denna tråd och 1 GB räcker längre än man tror (vid vanlig surfning vill säga.

Att inte Tre marknadsfört denna tjänst mera är obegripligt, för här kan ju ungdomar och studenter få både mobil och bredband till ett lågt pris och de slipper fasta kostnader för telelinjen eller "vanligt" bredband.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley