Permalänk
Medlem

Durkplåt?

Någon som vet vart jag får tag på billig durkplåt? Ska ev. bygga ett chassi nu i vår och det vore coolt med lite durkplåt på det.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

"Durkplåt" ? e de sån där mönstrad plåt som brukar ligga på golvet i verkstäder odyl. så man inte ska halka ?

*edit* om det är sån plåt du tänker på så har jag en skiva ståendes i garaget *

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

Hur mycket behöver du? kan du ta reda på exakta mått?? kanske kan ordna det till dig om du är intresserad... durk plåt är tyvär jävligt dyrt men det är snyggt som satan!

Permalänk
Hedersmedlem

Riktig plåt vet jag inte var man kan skaffa men ett billigt och lättarbetat alternativ, om du bara ska ha det som pynt, hittar du här:
http://www.shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi?Ctx=%7bver%2f6%2fv...

(hoppas länken funkar, den ser helt vansinnig ut)

Tillägg:
Som jag trodde, länken funkar inte. Gör istället så här:
Gå in på www.conrad.se , Biltillbehör --> Bilstyling--> sid 5. Kolla mattan längst ner.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Kebabhasse; Ja, det är det. Hur stor är biten, och vad ska du ha för den isf? Vill gärna veta vart du bor oxå med tanke på fraktkostnaden.

Kenny87; Vet inte riktigt hur mkt jag behöver än eftersom jag inte hunnit fundera så mkt över formatet ännu, men det vore bra om du gav mej ett prisexempel.

videfix; Har du sett mattan irl? Vore bra att veta om den är verklighetstrogen, men helt klart en grejj att lägga på minnet iaf. Kanske inte så snyggt att ha som chassisidor t.ex, men det kan vara snyggt på mindre detaljer och sånt.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Riktig plåt vet jag inte var man kan skaffa men ett billigt och lättarbetat alternativ, om du bara ska ha det som pynt, hittar du här:
http://www.shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi?Ctx=%7bver%2f6%2fv...

(hoppas länken funkar, den ser helt vansinnig ut)

Tillägg:
Som jag trodde, länken funkar inte. Gör istället så här:
Gå in på www.conrad.se , Biltillbehör --> Bilstyling--> sid 5. Kolla mattan längst ner.

Det hade vart bra om jag vettat på en ungefär hur stort du ville ha. Om du kan ge mig på ett ungefär så kan jag ta reda på det....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny87
Det hade vart bra om jag vettat på en ungefär hur stort du ville ha. Om du kan ge mig på ett ungefär så kan jag ta reda på det....

kan väl dra till med 1x1 meter då t.ex

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

1x1m va inte mkt.. Mini-ITX ?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
1x1m va inte mkt.. Mini-ITX ?

Ville bara ha ett prisexempel... Ska troligen bygga min "testserver" i det chassit. Skulle ev. få några såna där juniper network datorer av skolan i mars-april. Dom skulle nog slänga ut ett gäng då.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
1x1m va inte mkt.. Mini-ITX ?

Eller maxi-ATX:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
kan väl dra till med 1x1 meter då t.ex

ska försöka hinna kolla det till imorgon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenny87
ska försöka hinna kolla det till imorgon...

Okej, tackar så länge!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kebabhasse
"Durkplåt" ? e de sån där mönstrad plåt som brukar ligga på golvet i verkstäder odyl. så man inte ska halka ?

*edit* om det är sån plåt du tänker på så har jag en skiva ståendes i garaget *

Durk är golvet på båtar. Det är nog ypperigt att ha sådan matta eller metal där så man inte halkar.

har precis beställt hem 4 kvadrat meter sådan "plast" mycket smidigare och minst lika snyggt.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
Durk är golvet på båtar. Det är nog ypperigt att ha sådan matta eller metal där så man inte halkar.

har precis beställt hem 4 kvadrat meter sådan "plast" mycket smidigare och minst lika snyggt.

Har du lite bilder lr nåt? Vore kul att se hur det ser ut. Har ju bara sett en vanlig produktbild.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Har du lite bilder lr nåt? Vore kul att se hur det ser ut. Har ju bara sett en vanlig produktbild.

Plåten är ungefär 2x3 meter och är mönstrad enligt "five bar" mönstret alltås den ser ut ungefär såhär "/////" med fem streck i varje etapp.

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kebabhasse
Plåten är ungefär 2x3 meter och är mönstrad enligt "five bar" mönstret alltås den ser ut ungefär såhär "/////" med fem streck i varje etapp.

Okej, men vad ska du ha för den då? (PM). Jag ska iofs inte köpa förrän lite längre fram i vår isf, men det vore bra att veta. Väntar även på Kenny87: s pris på 1x1 meter, men det du hade kan jag mycket väl tänka mej att köpa. Blir troligtvis billigast så.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Okej, men vad ska du ha för den då? (PM). Jag ska iofs inte köpa förrän lite längre fram i vår isf, men det vore bra att veta. Väntar även på Kenny87: s pris på 1x1 meter, men det du hade kan jag mycket väl tänka mej att köpa. Blir troligtvis billigast så.

Pratade med farsan, men han sa att han behövde den
Han hade köpte den av en kompis som e plåtslagare som i sin tur hade köpt den av nån grossist

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kebabhasse
Pratade med farsan, men han sa att han behövde den
Han hade köpte den av en kompis som e plåtslagare som i sin tur hade köpt den av nån grossist

Oki, får väl se vad Kenny87 har att erbjuda

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Oki, får väl se vad Kenny87 har att erbjuda

Fan också glömde att fråga tills idag. Sorry. Ska komma ihåg det tills imorgon...

Permalänk
Medlem

Jag byggde ett miditower i durk nyligen. Som tur var så hade jag en kompis som arbetade på ett plåtslageri. Därifrån kunde jag köpa härlig durkplåt till bra pris. Stället heter Mauris plåt och ligger nära Huddinge söder om sthlm.

Permalänk

mitt chassi som jag byggt är delvis i durkplåt - på 5 mm se min sign

Visa signatur