Permalänk

Behöver tips om mp3spelare

Jag letar efter en spelare som kan fungera lika bra som usb-minne, med detta menar jag två saker. Spelaren skall gå att koppla direkt in i datorn utan ngn kabel, som t.ex. ipod shuffel, samt att där inte skall krävas ngt program för att överföra filer. Har funderat på ipod shuffel men tycker att den är lite dyr med tanke på avsaknaden av display. Tips om andra mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

priset på Shuffle är sänkt (725/995 kr), den är nice

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
priset på Shuffle är sänkt (725/995 kr), den är nice

Ipods spelare är dock inte UMS, alltså de kan inte pluggas rakt in i dator för att användas som USB minne.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ipods spelare är dock inte UMS, alltså de kan inte pluggas rakt in i dator för att användas som USB minne.

Vem har tutat i dig sådana dummheter? tro tusan en Shuffle funkar galant som UBD-sticka oxå…
…det är alltid lika kul vad folk vet om iPods fast dom inte vet något.
(sorry om jag är lite vresig )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

min funkar kanon som USB-minne i vilken dator som helst...

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Så shuffle kör UMS men inga andra? Min Nano gör det iallafall inte.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

inte för låtar, dock för filer...när du tycker i ipoden får du också en flyttbar disk som du kan fylla med filer, men ägger du låtar direkt där i går de inte o spela

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Ja men givetvis! Det vet ju jag med. Men om man ska säga att en spelare kan agera USB minne så innebär det ju för alla sorters filer anser jag.
Utan undantag.

Men det beror väl på vad rubricenten söker. Söker man utan begränsing är inte Ipod ett val.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ja men givetvis! Det vet ju jag med. Men om man ska säga att en spelare kan agera USB minne så innebär det ju för alla sorters filer anser jag.
Utan undantag.

Men det beror väl på vad rubricenten söker. Söker man utan begränsing är inte Ipod ett val.

man kan lägga in låtar, du kan bara inte spela dom innan du har använt itunes eller valfritt annat program för att "synka" dom. Altså fungerar en ipod _exakt_ som ett USB minne, i den mening att den har precis samma funktion som ett USB-minne.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ja men givetvis! Det vet ju jag med. Men om man ska säga att en spelare kan agera USB minne så innebär det ju för alla sorters filer anser jag.
Utan undantag.

Du tycker och dessutom skrev du det inte - så vad vill du?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
man kan lägga in låtar, du kan bara inte spela dom innan du har använt itunes eller valfritt annat program för att "synka" dom. Altså fungerar en ipod _exakt_ som ett USB minne, i den mening att den har precis samma funktion som ett USB-minne.

Då är den ju inte exakt som ett USB minne. Så enkelt är det ju. Ett USBminne har INGA begränsningar, alltså man är inte beroende av att ha ett tilläggsprogram i vald dator för att få igång musiken man laddat ner på den.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Då är den ju inte exakt som ett USB minne. Så enkelt är det ju. Ett USBminne har INGA begränsningar, alltså man är inte beroende av att ha ett tilläggsprogram i vald dator för att få igång musiken man laddat ner på den.

Vad flummar du om? Enda skillnaden är ju att den KAN spela upp låtarna. Det kan inte ett USB-minne, oavsett hur du lägger in låtarna på den. Varför köper du inte ett USB-minne när du inte ens vill ha mp3-funktionen? Låter ju smått idiotiskt.

Permalänk

Åh, snälla fortsätt bråka, jag har så jävla tråkigt på jobbet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Åh, snälla fortsätt bråka, jag har så jävla tråkigt på jobbet.

Apple mot "anything but Apple". Ahhhh. Det är som gamla Amiga mot Atari ST kriget....

Man känner sig hemma.

Själv tillber jag inte Applereligionen. Åtminstone inte tills de släpper en Intelbaserad MacMini med PVR-funktioner

Det är jag och en kille till som håller fortet på mitt jobb. Resten är iPod-fanatiker.

Jag håller mig till bra ljud först och design sen tack

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Får väl tillägga att jag absolut inte är en Applefanatiker utan bara ville förklara hur det ligger till. Sen att vi har olika åsikter kan jag leva med.
Med det sagt drar jag mig ur denna löjliga diskussion.

Cheers.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Då är den ju inte exakt som ett USB minne. Så enkelt är det ju. Ett USBminne har INGA begränsningar, alltså man är inte beroende av att ha ett tilläggsprogram i vald dator för att få igång musiken man laddat ner på den.

sen när kan man spela musik med ett USB-minne?

du sa att den inte funkar som ett USB-minne, och det är _exkat_ vad den gör, tom i den meningen att man _inte_ kan spela musik på den, precis som det är på ett USB-minne.

att den däremot inte fungerar som många andra spelare som kan spela upp låtarna man lagt in utan att behöva synkas först e väll bara kolla på specifikationerna för att veta att den inte kan det.
Det lät dock på dig som att man inte ens kunde flytta runt låtar med en ipod.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd

Har jag helt fel eller måste man på en shuffle tilldela ett visst antal mb som ska användas för att lagra filer?

Om så e fallet så e det ju inte direkt som ett vanligt usb-minne?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Har jag helt fel eller måste man på en shuffle tilldela ett visst antal mb som ska användas för att lagra filer?

Om så e fallet så e det ju inte direkt som ett vanligt usb-minne?

Vet inte exakt hur man väljer hur stora delarna ska vara men det är iallafall uppdelat på två delar, en med musik man kan lyssna på och en med filer som man inte kan lyssna på.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Har jag helt fel eller måste man på en shuffle tilldela ett visst antal mb som ska användas för att lagra filer?

Om så e fallet så e det ju inte direkt som ett vanligt usb-minne?

det var väll creatives spelare som var så?

min ipod mini är det iaf inte och har aldrig hört att shuffle eller någon anna ipod skulle vara så.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Avstängd

Det e möjligt att Creative zen o dylika hd-spelare e så men creatives flashspelare e definitivt inte så utan funkar som en "äkta" UMS mp3spelare dvs... e bara att dragga o droppa filer(och mp3or) till spelaren som vilken usbminne som helst och man kan dessutom spela mp3orna utan nåt extra program...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Får väl tillägga att jag absolut inte är en Applefanatiker utan bara ville förklara hur det ligger till. Sen att vi har olika åsikter kan jag leva med.
Med det sagt drar jag mig ur denna löjliga diskussion.

Cheers.

Hmmm... slut på argument med andra ord? Eller vad skulle skilja shufflen från ett usb-minne? "Löjlig diskussion" låter som något man tar till när man inser att man haft fel.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Re: Behöver tips om mp3spelare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
Jag letar efter en spelare som kan fungera lika bra som usb-minne, med detta menar jag två saker. Spelaren skall gå att koppla direkt in i datorn utan ngn kabel, som t.ex. ipod shuffel, samt att där inte skall krävas ngt program för att överföra filer. Har funderat på ipod shuffel men tycker att den är lite dyr med tanke på avsaknaden av display. Tips om andra mottages tacksamt.

UTAN någon kabel? hur kopplas den till datorn då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Behöver tips om mp3spelare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
UTAN någon kabel? hur kopplas den till datorn då?

Man tar bort ett lock och vips! Där fanns det en USB-hane.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, vad är för fel med en kabel? Varför måste det vara en mp3 spelare UTAN kabel?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jag fattar inte, vad är för fel med en kabel? Varför måste det vara en mp3 spelare UTAN kabel?

Håller med...

Permalänk

Vilket skitsnack. Killen vill ha hjälp om vilken mp3 spelare som kan va nåt och inte några jevla kablar
och dittan och dattan. Iallafall om du vill ha en bra mp3 splare som har bra ljud och funkar som UMS så rekommenderar jag Iriver IFP-799 1 GB som kostar 1495 nånting på webhallen. Kolla runt om du hittar den billigare nån annastans. Den är grymt bra. Bara plugga in och in med mp3 filerna. Borde funka som minne men är inte säker då jag aldrig har provat på min. Iriver = bra ljud.

Men annars är väl shuffle bra spelare med bra ljud då den har ett sigmatel chip i sig. Inte hört den själv men många gillar ljudet. Men som mp3 spelare så vetefan. Den saknar skärm och kan bara köras som "shuffle".

Permalänk
Medlem

Utan tvekan den värsta diskutionen jag sett på länge. Jävla dagis.

Finns ingen direkt anledning att köpa Shuffle över många andra spelare imho... Med Shuffle kan du inte kuta över till en kompis som inte har iTunes och slänga över några av hans låtar för att sedan spela dom på hemvägen. (Du kan bara lägga över dom...).

Du kan heller inte slänga över dina låtar till polaren utan att installera "aftermarket" mjukvara.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

En vettig anledning att välja Shuffle över den? Tro det eller ej, den har t om SHUFFLE funktion!!11oene!!!. Och det räcker med att plugga den i Windows så kan du flytta över låtar och spela upp dom i spelaren ;). Ljudkvaliteten är svårslagen i det prisläget (9 bands EQ), den har display också.. ;). Batteritiden kan man väl som bäst kalla "medioker" dock :(.

EDIT: Se här för fler tips; http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55661...
EDIT2:

http://www.minivian.com/bbs/view.php?id=photo_info&no=312
http://www.mpnavi.com/bbs/view.php?id=photo_review&page=1&sn1...

hawwt :).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

den verkar nice faktist. Många snackar bra om den. För en lax som den kostar.. Bra köp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk

Du kan heller inte slänga över dina låtar till polaren utan att installera "aftermarket" mjukvara.

det kan man visst.

jag hade aldrig köpt en shuffle själv, av olika anledningar, men när folk sprider falsk fakta så känns det som man måste säga till.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

jag tkr du ska köpa en iriver h10 jr. 1gb minne o färgdisplay. du kan se på bilder o läsa textdokument på den också 1400 på dustinhome. grymt ljud