Duke Nukem Forever - Snart färdigt

Permalänk
Medlem

Skulle kul att se ett kollage på alla screenshots som visats och se utvecklingen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Nå må det vara så!

Men har du sett introt till 2001 E3 videon dem släppte?

Kollade på den igen nu och om man tänker på att detta var innan HL2 så är det imponerande att se detaljerna. Om du med orealistiska miljöer menar andra planeter så håller jag med dig, Half Life var bra tills man kom till planeten i slutet.
http://video.google.com/videoplay?docid=6429304191141948624&q...

"Om du vill kunna identifiera dig med hjälten och ha realistiska miljöer är nog inte Duke Nukem din grej. Realismen där ligger väl ungefär på samma nivå som en uppskruvad Michael Bay film. "

Ett spel kan väl vara realistiskt till fysik och sånt men ändå ha orealistiska inslag, ser inte det som en anomali. Eller rättare sagt så har allt man sett av DNF haft detta, nu så kan det hända att det är ett helt annat spel dock men jag hoppas att de ser till att göra det så "realistiskt" det bara går.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
Skulle kul att se ett kollage på alla screenshots som visats och se utvecklingen.

Kommer faktiskt ihåg att jag såg ett sådant i någon tidning...

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

http://en.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever
Här står allt om DNF, motorbyetet, stridigheterna med Take Two, lanseringsdatum med mera.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Kollade på den igen nu och om man tänker på att detta var innan HL2 så är det imponerande att se detaljerna. Om du med orealistiska miljöer menar andra planeter så håller jag med dig, Half Life var bra tills man kom till planeten i slutet.
http://video.google.com/videoplay?docid=6429304191141948624&q...

"Om du vill kunna identifiera dig med hjälten och ha realistiska miljöer är nog inte Duke Nukem din grej. Realismen där ligger väl ungefär på samma nivå som en uppskruvad Michael Bay film. "

Ett spel kan väl vara realistiskt till fysik och sånt men ändå ha orealistiska inslag, ser inte det som en anomali. Eller rättare sagt så har allt man sett av DNF haft detta, nu så kan det hända att det är ett helt annat spel dock men jag hoppas att de ser till att göra det så "realistiskt" det bara går.

Det ser hur roligt ut som helst, jag hoppas verkligen att det kommer bli så som det utger sig för att vara i trailern (smått hysterisk action med små erotiska inslag). Nåja skämt åsido, om man ponerar att när de visade trailerna på E3 2001 så var de omkring 80% färdiga med allt spelinnehåll. De bestämde sig sedan för att byta motor vad jag förstår och är i samband med det "tvugna" att göra om modeller och texturer (göra de mer högpolygoniga och mer högupplösta texturer med fler lager osv.), för att få spelet mer up to date. Om man då lurar lite på hur lång tid ett dylikt spel kan ta att göra för säg omkring 20 personer så bör det ta ungefär 2-3 år om alla är av rätt virke samt lite medvind. Men, eftersom det ännu inte är färdigt och det inte ens finns några skärmdumpar från varken 2005 eller i år så kan man börja fundera.. Allt krut har verkligen inte legat på DNF, frågan är om det ligger något krut i tunnan överhuvudtaget.

Nåja, jag tror att vi i alla fall i år får veta vad som döljer sig bakom skynket.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så specen på DNF-motorn ser ut ungefär såhär vad jag förstår:

Bygger på Unreal-motorn men är nästan komplett omgjord från scratch, det ända som finns kvar är UnrealScript, nätverkskoden och level-editorn.
Stödjer: Pixel Shading, normal mapping och HDR.
Fysikmotorn är svenskutvecklad och heter Meqon.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Fan man har ju inte en aning om hur det kommer se ut...
Nu börjar ajg bli sugen på att se nya screens.

Permalänk

Om man läser en Pcgamer från 1999 så står det..Duke nukem Forever...Kommer troligen till hösten..Läser man en Pcgamer nu 2006 står det..Kommer troligen till hösten..Lagom försenat spel...Troligen kommer det aldrig att komma ut. Dom har ju typ bytt grafikmotor typ 3-4 gånger.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

3D Realms får $500,000 om de blir klara med DNF innan året är slut.
http://www.gamespot.com/news/6152594.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

wow bara ? tror inte de lär bry sig så mycket om det då spelet är self funded så vill de hålla på 5 år till så kommer de göra det oavsett vilken summa om de blir klara i år.

Permalänk
Medlem

undra vilken motor dom har nu? source motorn skulle inte va helt fel.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
undra vilken motor dom har nu? source motorn skulle inte va helt fel.

Doom 3 motorn har jag för mig =/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

source motorn och doom 3 motorn... uh.

Kan undra om de har tänkt på eventuella nya grejer ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyckte ögonen såg grymt välgjorda ut på modellerna i den filmen. Iaf vissa modeller.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
undra vilken motor dom har nu? source motorn skulle inte va helt fel.

Skojar du eller? Sämre skit får man leta efter...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Duke Nukem Forever? Snart färdigt?
Och King Kong finns verkligen, han gick precis utanför mitt fönster

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Duke Nukem Forever? Snart färdigt?
Och King Kong finns verkligen, han gick precis utanför mitt fönster

ja faktist, såg han nyss, stor och jävlig han kastade bilar och skrek som en stucken gris.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

jag tror att Duke Nukem Forever är bara ett sätt att dryga ut tiden så att inte publiken glömmer bort det, utan det kommer alltid vara tjaffs om det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

Bara dom inte skyndar ut spelet innan det är färdigt...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

haha det känns lite som världens största hype typ. Spelet är säkert klart sedan ett år sen, gjord med en helt ny revolutionerande grafikmotor. Det dom har gjort är att dragit ut på tiden och strulat hit och dit för att öka suget och nyfikenheten på Duke Nukem forever så när det släpps så kommer det slå alla försäljningsrekord och folk kommer sitta med hakan i golvet av överaskning. Nu börjar dom gå ut med att dom börjar bli klara för att folk dra in lite mer folk i den stora jätte hypen. Fruktansvärt smart och effektiv metod att uppnå försäljningsrekord dock väldigt dyr.

(ironi på ovanstående för dom som inte fattar det)

Fast lite så känns det endå. Får väl se hur bra det är när det kommer om det kommer.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Hedersmedlem

Dom bryter mot sina egna regler när dom går ut med en möjlig release.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Skojar du eller? Sämre skit får man leta efter...

Vad menar du?! Source-motorn är ju riktigt bra.
Avancerad, lätt att mappa till och fungerar även på äldre datorer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

du glömde buggig. som fan.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Enligt dagens omröstning på http://www.gamefaqs.com tror de flesta att spelet faktiskt kommer att släppas i år.

Själv är jag inte så säker, men jag hoppas.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad menar du?! Source-motorn är ju riktigt bra.
Avancerad, lätt att mappa till och fungerar även på äldre datorer.

Detta är väl egentligen en diskussion som inte bör tas i denna tråden. Sourcemotorn var nog ny och cool kanske 2 år innan den kom. Att bygga spelet på denna skulle verkligen vara att ta ett steg tillbaka i utvecklingen.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Hedersmedlem

CryENGINE är fin.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Att använda souce-motorn till detta spel skulle vara katastrof. Flera år gammal grafik, mycket laddningstider, matt och tråkigt utseende.

Om dom nu fortförande använder Doom3 motorn så kan det iaf se bra ut när det släpps. Den motorn är riktigt snygg och har en tendens att kunna skapa en väldigt spännande och stämningsfull omgivning. Quake 4 visade verkligen vad motorn gick för vid ett flertal tillfällen. Kommande Prey lär verkligen inte heller göra oss mindre besvikna!
Dock så vet jag inte om just denna motor passar till detta spelet, främst pga banornas storlek och interaktivitet. Det visar sig som sagt i Prey hur dom har lyckats vidare-utveckla detta.

Den motorn som jag verkligen tror skulle passa spelet är Unreal3 motorn. Den har visat sig vara otroligt flexibel, kompitabel och väldigt vacker. Men det känns inte som att dom är så sugna på att byta grafikmotor igen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

D3-motorn har väl aldrig använts?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|