Permalänk

Behålla eller köpa ny låda?

Ska ju köpa ny burk för ca 15k utan moms.

Har en Chieftec låda idag från 2002.
Agget behöver bytas och dessutom vill jag upp till ett 500 w agg.

Frågan är om det är värt att behålla lådan och köpa nytt agg eller ska man köpa helt nytt?

Jag måste ha ett fönster till lådan den så man kan hålla koll på fläktar mm. Gtek säljer ut fönster till just den lådan nu.

Den är ju ganska ok. Stor, bra hållare mm.
Samtidigt så ska jag ändå lägga en skaplig summa på nytt system och vill starta ( om ) med bra saker.

Så vad säger ni. Behålla eller skicka den?

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig kasera ett chasi. Bygg på det du har och köp nytt PSU, varför måste du ha ett 500w?

Visa signatur

....MrBase....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBase
Man ska aldrig kasera ett chasi. Bygg på det du har och köp nytt PSU, varför måste du ha ett 500w?

500w borde räcka ett tag. Det som sitter i nu är på 400w. Vill bygga på saker som håller ett tag. Gärna ett tyst agg. Sen måste lådan isf tystas.

Tanken var att köpa nått nytt och roligare. Men du kanske har rätt. Vilket agg ska man köpa tycker du om man vill ha ett stabilt och tyst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Vilket agg ska man köpa tycker du om man vill ha ett stabilt och tyst?

Seasonic s12:

430w
500w
600w

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Lite väl dyra kanske. Finns det inga andra bra, tysta?

Permalänk
Medlem

Jag skulle våga påstå att det inte är för dyrt. Agget är egentligen den viktigaste delen i bygget och man får verkligen vad man betalar för.

Runt 1000kr får du betala för ett kvalitetsagg idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Jag skulle våga påstå att det inte är för dyrt. Agget är egentligen den viktigaste delen i bygget och man får verkligen vad man betalar för.

Runt 1000kr får du betala för ett kvalitetsagg idag.

Sant. Inte värt att snåla in på den biten.
Men är det dom bästa som jag fick tips om ovan?

Permalänk
Medlem

kan rekomendera aggen på antec chassin.

har en sonata II och är väldigt nöjd med agget

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Jag har ingen erfarenhet av Seasonic men kan nämna några andra populära och prisade agg.

Tagan
Tagan
Hiper

Permalänk

Seasonic aggen är dom tystaste på marknaden förutom passiva agg. Dessutom vill jag inte påstå att det är särskilt dyrt....bra agg i dages läge ligger iaf runt ~800 skulle ja säga. Och med tanke på din burk som kosta 15k så vore d ju pinsamt om du skulle snåla me agget...

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Lite väl dyra kanske. Finns det inga andra bra, tysta?

vill du ha bra, tysta, så är de lite väl dyra kanske.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!