Permalänk
Medlem

Tack Cog@ !

Nu har jag oxå sänkt mitt abonemang från 449 (fast ip) till 299 .

Fick först prata med kundtjänst & han jag pratade med där kunde inte göra så mkt . Så han kopplade mig vidare till abonemangs avd så jag kunde säga upp mitt abonemang . Nu fick jag prata med rätt person . Jag sa som det va att det finns biligare alternativ & jag funderade på byta & berättade att TDC har samma tjänst fast till bättre peng . Så då erbjöd han mig 299 kr i månaden & 6 mån bindningstid .

Permalänk
Medlem

Vi skaffade 2/0.5 från en lokal operatör för ca 1 år sen (enda som fanns på telestationen då)

Priset = 390 kr / mån, 1500 kr anslutningsavgift, 24 månaders bindningstid (inget modem ingår)

Idag 1 år senare kostar det från samma operatör 290 kr /mån, gratis anslutningsavgift och 12 månaders bindningstid. Men tro inte att vi får ta del av dom priserna...

Permalänk
Medlem

ringde o snackade me bbb fick inte sänka hastighet utan att binda mig 12mån fan vad shitigt alltså..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiped

Det känns lite som att BBB har sitt höga pris men har marginal att sänka, men självklart gör dom inte det föränn dom måste....
Det är ju självklart så att om dom gör vinst fortfarande om dom tar 299 i månaden så ger ju det mer pengar än att förlora abbonenten...

njae någon jättemarginal tror jag egentligen inte de har(en kund blir liksom inte lönsam för en dsl operatör förräns flera månader gått.. därav företagens nya "bindningstider")... ta tex eurobell som försökte sig på en sådant "prisrace" de slutade i BBB´s ägo

Glocalnet verkar inte heller gå så bra ekonomiskt... Fifflar mycket med annonspriser och löften...skulle inte förvåna mig mycket om de försvinner från svenska marknaden vad det gäller bredband....

tdc däremot är ju stora nog för att förhoppningsvis överleva de priserna...skumma är att de kör på 6mån bindningstid... torde inte vara ekonmiskt hållbart....hmm... jaja framtiden får utvisa...

Btw så betalar alla operatörer en ganska hög "inkopplingsavgift" också.... Garranterat det trippla(minst) av de 500kr el dyligt konsument kan få betala...plus att operatören sedan betalar vidare en viss månadsavgift för kunderna...

my five cents

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Nu har även jag lyckats sänka min månadskostnad under sex månader till 299 kr. Det tog tre samtal utan framgång. Därefter blev jag kopplad till uppsägningsavdelningen och de kunde då erbjuda mig sex månader till 299 kr per månad. Dock om jag säger upp mitt abb under denna tid så får jag betala 399 kr per månad under uppsägningstiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ville bara säga tack för tipset jag med. Nu har även jag sänkt min kostnad med 100:- i månaden i 6 månader.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem

Sitter med BBB idag också för 419:-
Men undrar om det är värt det att ens ringa och be om 6 månader grejen nu om det slår tillbaka efter 6 månader.
TDC såg intressant ut men såg nu att man inte kan ta del av dem om man inte har fast hemtele vilket jag inte har.

Hmm illa.

Kanske byta till Comhem då det finns att tillgå samt att det är snäppet billigare.
Men sitter i förhoppningarna om att de skall uppgradear till nya tekniken.
För binder man sig nu så lär det inte bli pice of kake att få den nya super speeden kanske.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Jag kan enligt BBBs sida få 24 mbit på mitt ADSL. Det konstiga är att de i somras sa att jag skulle få 24 mbit under hösten gratis, men det har man inte sett röken av.

Man får väl ringa o trycka på lite...

Skönt att höra att man inte är den enda som fick det löftet iaf.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Jag fattar inte hysterin på alla 24+Mbit via ADSL/ADSL+/ADSL2
Eftersom alla har en upload på 0.8-1.0Mbit så kan man inte få snabbare download än 14-16Mbit. Påstår ni att det går snabbare ljuger ni så det ryker ur alla hål på er...

/Homer_S1

Ehm nej. kanske om du har riktigt lortiga TCP/IP inställningar men Ackarna tar INTE upp 1Mbit/s vid 28. Du måste krypa över 50 mbit för att 1Mbit/s ska fyllas med tcpackar.

Permalänk
Medlem

Re: BBB sänkte min månadskostnad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cog@
Satt fram tills igår på BBB:s 10/1 uppkoppling, för denna betalade jag 399 kr/mån. Tyckte att det var lite i högsta laget så jag ringde för att säga upp mitt abonnemang. Utan krusiduller så erbjuder killen jag pratar med att sänka min månadsavgift med 100kr samt att uppgradera till 24/1.

Så ni som känner att ni betalar lite för mycket, testa. Går det så går det.

Tack för tipset, gjorde det för några minuter sedan och blev även jag uppgraderad till 24/1 samt 100kr i rabatt på månadskostnaden (dock i 6 månader).

Han kopplade upp mig på 24mbit medan vi pratade men vårt modem klarade inte av det så det kommer ett nytt kostnadsfritt modem som klarar den nya hastigheten om max 1 vecka.

På 5 minuter gick jag alltså från 8/1 för 399kr/mån till 24/1 för 299kr/mån!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Bara tvungen: det slår ju inte BBB 100/10 för 320:-

hehehe... WORD!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gvs
Bara tvungen: det slår ju inte BBB 100/10 för 320:-

Så sant, så sant!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtlasPatlas
Vad gör jag för fel egentligen? Ringde nu igen, och killen i kundtjänst påstod sig inte veta vad jag pratade om. Så nu sitter jag kvar med 8/1 för 399:-

Beror på om du har bindningstid kvar eller inte. Har du bidningstid kvar kan du inte säga upp.
Du kommer altså inte till uppsägningsavdelningen föräns du säger att du vill säga upp och du inte har någon bindningstid kvar.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |