Permalänk
Medlem

Antec P180 bra köp?

Ja som topic lyder, funderrar starkt på att köpa detta chassi

Är det nått att ha?

Permalänk
Inaktiv

Verkar vara rätt mycket strul med luckorna på den. Gör som alltid annars och rekommenderar Silverstone TJ06, eftersom de flesta aldrig kollar på chassin bara för att inte så många andra har dem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SILTJ06BL

Permalänk
Hedersmedlem

Köp Spcr versionen isåfall det är så sinnessjukt snyggt,
jag fick mitt igår och är sjukt nöjd,
visst luckan glipar men det löser man lätt genom att låsa luckan bara,

/Mad64

Permalänk
Medlem

Det sköna med p180 tycker jag är att nätagget sitter i botten med en fläkt framför. Sen har den ju faktiskt fått bra recentioner på de flesta ställen.
Får min imorrn, så jag kan ju egentligen inte uttala mig utifrån egen erfarenhet...

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Medlem

Nej jag tycker inte du ska köpa den.

Detta skrev jag i en annan tråd:

"Jag gillar in p180 jag har haft den ett tag nu och det r bra dampning. Men jag har mycket problem med den. Dom små piggarna såm håller fast dörren gick av dom första dagarna. man måste ta bort fläkten i den nedra kammaren om man inte använder alla kablar på sitt nätagg. Gör man inte det så åker dom in i fläkten. Fronten till mitt chassi buktar ut och jag har beställt en ny men det är inte mycket att hoppas på för det är många som har fått nya fronter och dom har varit lika dåliga. Jag skulle lägga pengarna på ett Lian li chassi och ljuddämmpning. Mycket ljud kommer ut ur fläkthålet i toppen."

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det är sjukt bökigt att montera i den jämfört med mitt gamla chassi så här 8h in i byggandet...

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av renolle
Kan tillägga att det är sjukt bökigt att montera i den jämfört med mitt gamla chassi så här 8h in i byggandet...

Det låter bara som om du är en ovan byggare, för mig tog det max 40min och då men mycket noggran kabeldragning

Permalänk
Medlem

De nya P180 har en bättre lucka (aluminium rakt igenom) som inte glipar. Fick en sådan när jag bad antec om en ny

http://wojt.pwn.nu/p180/p1801

http://wojt.pwn.nu/p180/p1803 (till höger är de två gamla luckorna)

Visa signatur

Antec P180/Hiper 480 W | A64 X2 3800+ @ 2.6 GHz| Asus A8N32-SLI Deluxe | Corsair-2048 4000PT (2 X 1GB) | Seagate 7200.10 320GB S-ATA2 | 7900GT 256 MB |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har 2st P180 för tillfället, och jag skulle inte tveka en sekund över att köpa ytterligare ett P180 om jag nu skulle behöva ett till chassi.

Den nedre fläkthållaren har jag tagit bort då jag ändå inte tänkt att ha någon fläkt därnere. Hårddiskracket likaså, så det enda som är placerat i den nedre kammaren är just nätagget och utan hårddiskar eller fläkt som är ivägen så får man plats med överflödiga kablar utan problem. Det övre fläkthålet och hålet för grafikkortskylningen skall jag täppa igen så man slipper damm, oljud och samtidigt får en mer styrd luftström. Om det kommer ge bättre kylning eller ej har jag ingen aning om men det lär väl visa sig.

Angående piggarna som håller fast dörren så har jag öppnat och stängt min sidodörr på mitt första P180 minst 50ggr, detta för att jag inte orkat köpa/bygga fläktkontroller så jag justerar fläktarna med trelägesswitcharna som sitter direkt på fläktarna. Visst, sidodörrarna kanske inte är superlätta att öppna och stänga men man ska nog ha en hel del otur eller vara lite småklantig för att lyckas paja piggarna.

Dörren i de P180 som finns till salu nu borde vara den nya varianten med aluminium både på in- och utsida så man behöver troligtvis inte oroa sig för en glappande dörr.

Permalänk
Medlem

Ja då lutar det nog att det blir ett P180!

Permalänk
Medlem

p180 verkar grym! Ska fixa en ny burk i mars. Då blir de ett p180 speical ed

Grymt snyggt!

Permalänk
Medlem

den e snygg sexig å ja, enda man kan klaga på e att det e jobbigt att fixa med kablarna samt att har man otur som flera av oss haft,så galppar luckan ananrs köp den tungt chassi aså!

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk

Jag ska förstärka din beslutsångset genom att sägá att jag själv hade beslutsångest 2000 mellan p180 å lianli pc6070scand. ed. jag valde det senare och är löjligt nöjd....det är stilrent och helt i aluminium

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Nu är mitt Antec P180 inköpt iaf! fick bli ett sådant efter en del funderande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Jag ska förstärka din beslutsångset genom att sägá att jag själv hade beslutsångest 2000 mellan p180 å lianli pc6070scand. ed. jag valde det senare och är löjligt nöjd....det är stilrent och helt i aluminium

Lian Li 6070 har inte många features för låg ljudnivå iaf. Men snyggt är det helt klart (även om P180 inte direkt är fult heller). Alu har väl bara en fördel... datorn blir lättare, bra för lanare.

Visa signatur

Intel E2140 @ 2,5GHz (1,23V VCore), Gigabyte 965P-DS3, 2x1GB Memory Corp PC6400CL5 @ 417(834)MHz, X850XT + ATI Silencer, Antec P180, Seasonic 300W fläktmoddad, Hitachi T7K250 250GB + T7K500 320GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dexton
Lian Li 6070 har inte många features för låg ljudnivå iaf. Men snyggt är det helt klart (även om P180 inte direkt är fult heller). Alu har väl bara en fördel... datorn blir lättare, bra för lanare.

Nja, jag vet ju inte hur hdracket ser ut på p180, men dom där gummiringarna är garanterat inget mot min cykelslang-hdupphängning i mitt hd-rack. Svinbra passform, eftersom man kan ställa in racket, då man kan ha hds både liggandes och ståendes. Dessutom är ju aluminium lite snyggare och osar mer kvalitet än plast, eller? Dock kan ju nämnas att den skabbiga isoleringen som följde med var helt värdelös, så ja fixade egen i form av bitumen+trolleflex...oslagbart!

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wojt
De nya P180 har en bättre lucka (aluminium rakt igenom) som inte glipar. Fick en sådan när jag bad antec om en ny

http://wojt.pwn.nu/p180/p1801

http://wojt.pwn.nu/p180/p1803 (till höger är de två gamla luckorna)

Så det är bara att kontakta Antec så får man en ny lucka då altså?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |