Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
det alla inte fattar är vilket extremt tåligt matrial glas är. tex i ett fönster sitter det inte 8mm glas det är runt 1,5-2mm o det tål när väder o vind blåser o trycker som fan på glaset så det bågnar.

ta en framruta på en bil den e iof laminerad men den e inte 8mm o den hållerför feta stenar

on topic: hur går bygget har du photat nått?

Jag jobbar som glasmästare btw :P. i fönster sitter det 3mm glas.
Det skulle säkert gå bra med 5-6 mm.. men varför chansa? Det är rätt så ömtåliga komponenter i en dator och då skulle iaf inte jag vilja att glaset sprack och förstörde alla komponenter

Permalänk

ja men om vi säger så hära en dator sen jag haft hela livet (är 15 snart 16) dom komponenterna är jag inte så särskildt rädd om. tror inte ni heller skulle vart det ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
det alla inte fattar är vilket extremt tåligt matrial glas är. tex i ett fönster sitter det inte 8mm glas det är runt 1,5-2mm o det tål när väder o vind blåser o trycker som fan på glaset så det bågnar.

ta en framruta på en bil den e iof laminerad men den e inte 8mm o den hållerför feta stenar

on topic: hur går bygget har du photat nått?

Visst håller glaset för vind och regn, men har nån provat att trycka LITE på en 2mm glas ruta....

Men hur tänker du montera HDD hållaren då?
Och nät agg.?
Moderkortet?

Visa signatur

Nothing is as fast as the human brain!

Permalänk
Medlem

jaja jag skiter i vilket jag har bara sagt vad jag tycker o nu lämnar jag diskutionen hoppas på ett lyckat chassie av byggaren!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

äh, för en tre år sen ungefär sköt jag lite golfbollar med min driver jag hade fått gratis av en polare som spelar (spelar ej själv men gillar att slå lite bollar ibland), och en av bollarna träffar en fönsterruta 50m bort, jag brukar kunna slå ganska långt men jag brukar inte kunna sikta särskillt bra
Iaf, jag hör ett riktigt jävla dunder, (såg inte rutan pga ett träd som bollen lyckades svänga runt om) varpå jag springer fram o kollar vad som hänt, rädd att behöva betala en dyr termoruta, varpå jag upptäcker att skiten är hel! golfbollen lär ju inte ha gått under 80 m/s så nog tålglas en hel del...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

det låter inte som att det var glas, mer troligt att det var någto plexi liknande

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

jag tror inte ni behöver berätta era livshistorier i denna tråd . allt är avklarat det som behövs ..

btw ganska bra aim ^^