Permalänk

Spraya i chassit?

Är det riskfritt att spraya i chassit?
Tänkte köra typ Servalack eller liknande. Tycker inte att standard "plåt" är så rolig nu när jag har skickat efter fönster från Gtek.

Permalänk
Medlem

Att spraylacka chassit invärtes är helt riskfritt.
Se bara till att du har bra färg och klarlacka efteråt, för att undvika att färgen "flagnar" och så.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk

Och plocka så klart ur alla komponenter innan du börjar spraya

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

och ta även bort distanserna till moderkortet och maska där varje sitter, så att mobot får jord även efter lackning.

kanske även andra jordpunkter borde maskas, om det finns fler?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk

Tack för svaren!

Det är ett Chieftec chassi.
Maska var ett bra tips, ska göra det!

Frågan är vilken färg man ska köra med? Silver eller svart?
Ska ha mest blått ljus i den. Vilken tror ni passa bäst till det?
För att framhäva färgen alltså?

Permalänk
Medlem

jag tror som så att tar du o målar svart, så kommer man inte se lika mycket i lådan när du har ljusen på, man kommer ju se men man kan nog gömma saker som man inte vill ska ses ...

Har du det i silver så lyser du upp lådan lite mer invändigt och man kommer troligen se det mesta..

Jag hade valt svart färg iallafall..

För färgkombinationen Blå-Svart är jävligt fin..

Permalänk

Måste man typ inte ha sånt nit-avtagar-grejsimojs eftersom man gärna vill plocka isär hela chassit och spraya överallt? har sett att folk gjort detta iafl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Måste man typ inte ha sånt nit-avtagar-grejsimojs eftersom man gärna vill plocka isär hela chassit och spraya överallt? har sett att folk gjort detta iafl...

Om du ska nita ihop chassit igen behöver du nitar och en speciell tång, ska du ta bort nitarna är det bara att borra bort dom.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Men är det inte enklare att maska där det ska maskas och sen spraya direkt i lådan? Orkar inte ta isär den

Behöver ju inte få färg överallt utan det räcker med det man ser.

Permalänk

det tar nån minut att ta isär en dator, va inte så jäkla lat så att du sätter datorn lite i riskzon...

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk

Alltså jag utgår ifrån att inga delar sitter kvar i den utan chassit i sig är "rent".
Sen är det ju bara att göra rent ytorna, maska och sen måla.
Servalack som jag kört på bl.a gevärskolvar sitter riktigt bra och hårt.
Drar man dessutom ett par lager lack över det så blir det nog fint.

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju också täcka alla plåtytor som du inte vill lacka med maskeringstejp av bredare modell, då slipper du montera isär chassit om du nu tycker att det är lite riskabelt;)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk

Nått sånt får det bli. Det behöver ju inte vara perfekt

Permalänk
Medlem

Ni snackar om en blindnitstång

http://clasohlson-online.net/Verktyg_och_Maskiner/Verktyg/Tan...

129 kr på classe, men kan även kallas för PoP-nitstång men POP tillhör Emhart (tm) http://www.emhart-teknik.se/

så därför får inga andra företag utan lov använda POP reg. varumärket,,

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk

Tänkte mest bara blåsa på med svart färg.
Tror det blir snyggast ihop med blått ljus och lite rött.
Får inte se ut som en porrlåda men det återstår att se!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Tänkte mest bara blåsa på med svart färg.
Tror det blir snyggast ihop med blått ljus och lite rött.
Får inte se ut som en porrlåda men det återstår att se!

NEJ! Inte blått och rött! Välj en färg så blir det snyggast.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
NEJ! Inte blått och rött! Välj en färg så blir det snyggast.

Sen är rött ccfl alltid rosa/orange, aldrig rött.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Lugn, det blir ingen polkagris av det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Sen är rött ccfl alltid rosa/orange, aldrig rött.

Nja, de på Gtek sägs vara röda. Men min polares är rosa Jag varnade honom men han bara tjatade vidare om att de var röda. Tills han fick dem då. "Fan, de är ju rosa!" Jag flinade gott efter det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Lugn, det blir ingen polkagris av det hela.

Låter lugnande

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeecor
Nja, de på Gtek sägs vara röda. Men min polares är rosa Jag varnade honom men han bara tjatade vidare om att de var röda. Tills han fick dem då. "Fan, de är ju rosa!" Jag flinade gott efter det.

Mina var tyvärr oxå rosa.
Fast sen vart jag less på rosa och drog på röd-spritpennga, jävvlar va rött det vart ^^