Söker ett bilspel, vart tog det vägen?

Permalänk

Söker ett bilspel, vart tog det vägen?

Jag kommer ihåg för ett par år sen att det var nåt företag som utvecklade ett gigantiskt bilspel som var online. Man köpte en bil som man kunde modda å trimma och sen åkte man runt i en gigantiskt stad som låg på en server och så kunde man racea emot andra på internet eller bara glida runt.

Det var grymt snyggt kommer jag ihåg men det kom inte ut nåt spel vad jag kommer ihåg det cirkulerade lite beta versioner men sen föll spelet i glömska.

Vet inte ritkigt om det färdigställdes eller inte. Vore kul att få se det igen. Är det nåns om känner igen det?

Det var i likhet med need for speed underground fast endå inte.

Ringer det i nåns klockor?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg det.

fanns en demo "motorcityonline?" sedan en full release men sedan la dom ner servrana så dom som köpte det blev blåsta.

http://www.gamespot.com/pc/driving/motorcityonline/

om det nu va det?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

EA will close the online muscle-car racing game in August and will offer to give subscribers a copy of another online EA game.
*The closure was attributed to the lack of growth in the game's community*

Kanske skulle slå igenom bättre nu ett likadant spel än vad spelet gjorde i 2001?
Spelade beta och det var jävligt kul synd bara det fanns många som fuskade...

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

JA! MOTORCITYONLINE VAR DET!! Det såg riktigt lovande ut. Synd bara att det hela gick i stöpet. = (

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
JA! MOTORCITYONLINE VAR DET!! Det såg riktigt lovande ut. Synd bara att det hela gick i stöpet. = (

lär ju finnas nån patch till att göra egen server/joina annan server

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 @ 3006MHz | Zalman CNPS7700-Cu | Corsair XMS2-6400 4Gb @ 887mhz | XFX Radeon HD4770 | 1x 160gb SATA Samsung | 1x 80gb IDE Seagate

Permalänk

Låter intressant! Men är det lagligt? EA börjar väl böla och stämma folk om de inte tjänar pengar på deras flopp..
Jag provade aldrig spelet själv men verkade rätt kul.. tycker det skulle dyka upp en ny version.. Liknande wow fast då med bilar istälet Och då med blandade biltyper... kanske man skulle lägga in jobb i spelet som man hade i motorcityonline så kunde man ju jobba som lackerare och lacka andras bilar och sånt.. hade vatt rätt fränt faktiskt Ingen som orkar slänga iväg ett brev till kära EA och föreslå det?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

minns dedär spelet, spelade det iof aldrig, men minns att jag läste om det i typ PCgamer och verkade vara rena rama drömbilspelet

förstår egentligen inte hur det kunde bli en sån flopp (flopp på så sätt att de var tvugna att dra ner servrarna), tycker spelet verkar skitballt :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Såg sinnessjukt nice ut, nästan så man fäller tårar som den biltok man är ='(

Permalänk
Medlem

Det kommer väl snart ett spel till XBOX 360 som bygger på samma koncept? De har en hel ö som alla vistas på. Ska tydligen bli ett av 360's s.k "Killerapp"

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Det finns ett sådant hät spel till PC också. KAn dock inte komma ihåg vad det heter just nu. Kan återkomma med namnet.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Det finns ett sådant hät spel till PC också. KAn dock inte komma ihåg vad det heter just nu. Kan återkomma med namnet.

Gör det!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Ja, jag såg när dom testade det på releasen av den nya yber dell datorn med quad Sli som dom har gjort. Det var någon ful brud som spelade spelet och visade hur det funkade under tiden snubben som skapat skiten beskrev spelet.

*edit* den har varit uppe som nyhet här och därifrån länkades det antingen till en sida där filmen fanns eller så vart det direkt länk härifrån......

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta dig en titt på Auto Assault :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Var det inte till och med NFS: motor city online om jag minns rätt? Jag kommer även ihåg att en av mina närmare kompisar hade det men jag hade dock inte ADSL då. Kan oxå vara en viktig punkt till varför inte många köpte det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Du kan ju alltid ta dig en titt på Auto Assault :).

Synd det bygger på låtsasbilar.. hade ju vatt klart roligare me "riktiga"

Visa signatur

Serru...