Permalänk
Medlem

Kan inte välja Wifi-nätverk

Morsan fick just hem sin bärbara dator hon beställt. Men den vill bara ansluta till grannens nätverk. Och när jag tar "Visa trådlösa nätverk" så står det: "Det går inte att konfigurera den här trådlösa anslutningen. Om du har annan programvara för att konfigurera den här trådlösa anslutningen bör du använda den programvaran.". Men såvitt jag vet så har hon ingen särskilld programvara för det. Det gick att välja nätverk i början men råkade välja grannens och nu kan jag inte "komma ur det". Är inte så van vid WIFI-inställningarna i Windows så lite hjälp skulle sitta fint.

Permalänk

Svar

I Windows XP brukar man bara kunna högerklicka på nätverkskortet och där i en flik kunna se och välja vilka trådlösa nätverk som finns tillgängliga. Är detta blockerat brukar man ha något annat program för att ställa in det här och för att inte krocka blockeras den här möjligheten i windows. Titta runt lite extra och titta även på skivorna som hängde med datorn om där finns något program för det här.

Permalänk
Medlem

Re: Svar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielForP
I Windows XP brukar man bara kunna högerklicka på nätverkskortet och där i en flik kunna se och välja vilka trådlösa nätverk som finns tillgängliga. Är detta blockerat brukar man ha något annat program för att ställa in det här och för att inte krocka blockeras den här möjligheten i windows. Titta runt lite extra och titta även på skivorna som hängde med datorn om där finns något program för det här.

Jag misstänkte något sånt men lyckas inte hitta något annat program för att redigera inställningarna för trådlösa nätverk :(.

Permalänk
Medlem

start -> kör -> services.msc -> Wireless Zero Configuration -> Startmetod: Automatisk -> Starta -> Ok

sen "visa tillgängliga trådlösa nätverk" igen, Voila.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Löste det genom att köra en återställning. Men tack för hjälpen.