Permalänk
Avstängd

Reklamations mail adress till BBB

Tja skulle behöva eran hjälp..

Jag har nu försökt reklamerat mitt skit BBB bredband i säkert 6 veckor.! dom ba skriv ett vanligt brev och skicka till oss det gjorde jag vänta 5 veckor inget svar lr brev i från BBB ringer till dom o frågar om min reklamation har kommit in dom ba nej..

Men lol 5 veckor och dom säger nu att man ska maila in sin reklamation det gick ju inte sa dom när ja skulle reklamera första gången asså!? snacka sne ja blir .. dom höll stenhårt på att det ej gick att maila o reklamera skiten men nu går det men men...

Till saken är det någon som vet mail adressen till deras reklamations avdelning??? vore tacksamm för råd och tips hur fan jag ska bli av med detta skit bredband...

Fick trubbel ifrån dag 1 med BBB 3 modem senare 560000 nerkopplingar senare så tröttnade jag!!!..

Men får absolut ingen hjälp what so ever i från BBBäs kundtjänst är så trött på deras regler deras läsa innantill papper som alla byfånar till support personer som jobbar där samma svar varje gång... jaja hej ifrån mej...

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Content currently not available
%%JavaMessage%%

Permalänk

Gå då in på http://www.bredband.com och klicka din fram tills du kommer till kontakta Kundservice.

Annars kan du ju ta och byta leverantör, typ telia, tdc eller vad det nu finns. Då tar ju de hand om bytet och flyttar över dig.

Permalänk
Avstängd

Jo men jag har ju tyvärr bindningstid ?? men går det ändå lr vad?

Permalänk

Har för mig att det är uppsägningstiden som gäller som brukar vara 3 månader. Vet att vissa erbjuder att man betalar X-antal kr så får man slippa det där 3 månaderna.

Tråkigt dock att det inte vill fungera för dig. Vad har du för hastighet med BBB? Har för mig läst på forumet om folk som det varit ostabilt för fått sin hastighet nedsänkt och på såvis fått en stabil lina.

Permalänk
Avstängd

8/1 har ja

Permalänk
Medlem

Re: Reklamations mail adress till BBB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Till saken är det någon som vet mail adressen till deras reklamations avdelning??? vore tacksamm för råd och tips hur fan jag ska bli av med detta skit bredband...

Det verkar som om man måste skicka in reklamationer av Bredbandsbolagets tjänster skriftligen, med vanlig post eller via fax. Antingen till denna adress:

Reklamationsavdelningen
B2 Bredband AB
Faktab Finans AB
Box 1348
621 24 Visby

Eller via fax till faxnummer 0498-202110.

Finns en hel del information från en kille som bråkat länge med Bredbandsbolaget på denna sida: http://roubert.name/fredrik/bredbandsbolaget/

Permalänk
Avstängd

Tack mannen för hjälpen BBB e totalt hopplösa ska aldrig mer ha med dom att göra..

Permalänk

Du vet du vad har samma prob och det e modemet som fuckar det kan man byta så att det inte stänger av sig så ofta....

För det står att det kan ta upp till 3 månader att byta leverantör ORKA! vara utan internet så länge

Permalänk
Avstängd

hehe ej så mannen när 3 mån har gått så kopplar nya internet leverantören in sitt itnernet så man blir ej utan kanske några dar men det är det värt... var utan internet i 5 veckor först med BBB var i gång i 2 timmar sen pajja BBB's skit hos mej askul har ej sett röken av kompensation..

Permalänk
Medlem

Om du ska skriva någon slags brev eller mail till BBB så rekommenderar jag dig att du lär dig skriva som folk först. På så sätt kommer du bli bemött på ett mer seriöst sätt.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har du inte fått någon hjälp alls? Har du inte fått någon hjälp över telefon med felsökning?

Nu vet jag visserligen inte hur din reklamation såg ut men "Erat bred band sugerr!!!11" eller liknande brukar vara ett bra recept på att få minimal hjälp av valfri kundtjänst...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Har du inte fått någon hjälp alls? Har du inte fått någon hjälp över telefon med felsökning?

Nu vet jag visserligen inte hur din reklamation såg ut men "Erat bred band sugerr!!!11" eller liknande brukar vara ett bra recept på att få minimal hjälp av valfri kundtjänst...

Jag är bara trött på deras bredband deras otrevliga bemötande..

min telefon har gått varm jag har ringt kanska 150-200ggr till BBB och fått samma iq befriade svar gång på gång...

Och trevlig du var! har du inget att tillföra svara ej!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte att du skrev sådär i ditt brev iaf, för då kan jag förstå varför de inte har brytt sig om dig.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Vad snackar ni om``???+ vaddå skrev...!`?

tror ni mitt inlägg är mitt brev till BBB??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Vad snackar ni om``???+ vaddå skrev...!`?

tror ni mitt inlägg är mitt brev till BBB??

Någon som påstod det? Men på det sätt du verkar skriva så blir man inte direkt vänligt bemött.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som påstod det? Men på det sätt du verkar skriva så blir man inte direkt vänligt bemött.

Om du/ni ej har nåt att tillföra utan att gnälla på mej i min desperation svara inte ok!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Om du/ni ej har nåt att tillföra utan att gnälla på mej i min desperation svara inte ok!

Var bara ett förslag att skriva ett lungt och sakligt brev istället för att spy ut otrevligheter. Oavsett företag får du inte mer hjälp då direkt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

har jag sagt att jag har skrivet ett otrevligt brev till dom??? jag skrev att jag inte ens har fått nån hjälp med min reklamation så jag fattar inte vad du vill med detta?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
har jag sagt att jag har skrivet ett otrevligt brev till dom??? jag skrev att jag inte ens har fått nån hjälp med min reklamation så jag fattar inte vad du vill med detta?!

Nej du har aldrig sagt det, men du gav verkligen det intrycket!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Kan du hjälpa mej istället för att gnälla som en 4åring! oki ja gbad om tips och råd ej gnäll o besserwisser fasoner och personlig påhopp...

Permalänk
Medlem

Men snälla Freekill_1 lugna ner dig lite. Det är ingen som klankar ner på dig. Du blev bara tipsad att försöka skriva lite lugnare. På så sätt kommer du förmodligen bli vänligare bemött och få mer hjälp.

Jag håller med föregående talare, om du skriver på samma sätt i breven och mailen som här så förstår jag att du inte fått någon hjälp hittils.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Kan du hjälpa mej istället för att gnälla som en 4åring! oki ja gbad om tips och råd ej gnäll o besserwisser fasoner och personlig påhopp...

Kan bara säga att jag förstår varför du inte fått hjälp, själv skulle jag inte hjälpa folk med en sådan attityd.

Permalänk
Medlem

edit: Tog bort texten. Läs föregående inlägg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Men snälla Freekill_1 lugna ner dig lite. Det är ingen som klankar ner på dig. Du blev bara tipsad att försöka skriva lite lugnare. På så sätt kommer du förmodligen bli vänligare bemött och få mer hjälp.

Jag håller med föregående talare, om du skriver på samma sätt i breven och mailen som här så förstår jag att du inte fått någon hjälp hittils.

Asså jag har ju skrivit att jag ej skriver så i mina mail... men fatta jag har ringt 150-200ggr till BBB ni måste ju fatta hur frustrerande detta är ... jag har aldrig höjt rösten lr sagt ett dumt ord till dom men endå blir jag behandlad illa av BBB...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freekill_1
Asså jag har ju skrivit att jag ej skriver så i mina mail... men fatta jag har ringt 150-200ggr till BBB ni måste ju fatta hur frustrerande detta är ... jag har aldrig höjt rösten lr sagt ett dumt ord till dom men endå blir jag behandlad illa av BBB...

Du har alltså ringt 150ggr minimum till BBB? Det innebär på ett ungefär ett samtal per dag?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Orkar ej med er längre ... får gå till ett annat forum med någon/några som är villiga att hjälpa och kan ge mej råd och tips och inte spydigheter,,,

Tack för hjälpen dom som gav mej lite mogna svar...