Permalänk

Skära ut i plåt alt vattenskuret?

Hej på er,

Letar efter någon som kan skära ut ett mönster i chassiplåten på ett riktigt snyggt sätt. Sett att det går att göra med vatten på väldigt högt tryck. Vet någon vem som gör sånt?

Vill inte gärna såga och ha mig själv. Även om det får bli det om det inte går att lösa på annat håll.

Men det borde gå att hitta.

Någon som vet mer?

Permalänk
Medlem

Hej

Hör med Järfälla Profilteknik AB, Gullivervägen 17 176 77 Järfälla 08-58470440.
Dom kan säkert hjälpa dig.

Permalänk
Sötast

Alternativ: Laserskär.

Permalänk

Vet ni vad de kostar att göra detta?

Tanken var att få det snyggt utfört och sen limma plexit och slippa den där hemska listen eller borrhål.

Permalänk
Medlem

Du kan säkert ta det med en sticksåg med fint sågblad, bara du använder filen senare.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Jag vill ha det så snyggt det bara går, så det inte ser "amatör" ut på kanterna osv. Trro du man lyckas med sticksåg och fil?

Permalänk
Medlem

Man kan ju göra ett proffsjobb med fil oxå. Testa på en mindre plåtbit om det finns till godo.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

jag känner en som jobbar med vatten-sågning.

Mvh stygg^

Permalänk
Medlem

kan inte folk ge honom lite bra svar? borde inte en cnc-maskin kunna göra det? gå isf till närmsta plåtslagare eller mekanisk verkstad o hör med dom

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Skolor brukar kunna göra detta kostnadsfritt då eleverna lär sig medans dem gör det. Eller mot en mindre kostnad iallafall

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
kan inte folk ge honom lite bra svar? borde inte en cnc-maskin kunna göra det? gå isf till närmsta plåtslagare eller mekanisk verkstad o hör med dom

Jo, det ska säkert göras. Men det stora problemet är ju inte att veta vad för maskiner det krävs för att göra det, utan att hitta nån som säger sig kunna göra det. För den som säger sig kunna göra det kan säkert avgöra vilken metod som är bäst:)

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BILSKIRNE
Vet ni vad de kostar att göra detta?

Tanken var att få det snyggt utfört och sen limma plexit och slippa den där hemska listen eller borrhål.

Bilskrine, närmsta verkstad som har tillgång till en laserskär kan få det utskuret av dig med löjligt hög precision.... (Perfekt helt enkelt)

Skulle gissa på att det kostar någon hundralapp eller två med tanke på att den måste programmeras....

Permalänk
Medlem

Undvik att laserskära om du har en lackad yta, då en laser utvecklar massor med värme som kommer att bränna färgen runt hålen.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!