Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Problem med USB kabel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk1tz
Hejsan!
Jag har en k750i och när jag ansluter kabeln till datorn så kommer det inte upp någon ruta där man kan föra in filer via datorn till mobilen som det SKALL göra.
Istället låter det två toner (från datorn) och ingenting händer.

Vad jag vill göra: Föra in nya låtar via USB kabeln som jag tidigare har gjort på en annan dator, på denna dator jag nu sitter vid.
Min kompis har samma problem.

Är det någon som har samma problem? vad kan man göra åt problemet? jag har installerat allt som behövs på cdn osv.

Tacksam för svar!

Om det är problemet som beskrivet nedan så är det fixat i nya mjukvaran...

R1AA008
- Released on SEUS for the W800 around 2/12/05.
- Released on SEUS for the K750 around 9/12/05.
- Fixes MS Duo file transfer issues from the PC to the phone over the supplied USB cable.
- Rotating and zooming into pictures displays an egg timer whilst processing.
- Menu navigation (particularly when displaying thumbnail images) feels faster.
- External speaker sound level increased
- Headphone sound level increased (by approximately 1 bar)
- Reduction of noise when playing low volume MP3s
- Center Weighted Average metering used instead of standard Average metering to improve photos in lower level lighting conditions.
- Further Contrast / Gamma modifications have been made to the display to improve screen image quality.
- BUG: Increased background noise during phone calls when the volume level is set to a low level.
- BUG: Some users are reporting occasional "incorrect parameter" error messages when transferring files from the phone to the PC. For some users, moving the USB cable to another USB port seems to fix the issue.
- PROBLEM: Zoom functionality does not work for images greater than 1632pixels wide and/or 1224pixels tall.
- JBenchmark 3D LQ: 201
- JBenchmark 3D HQ: 122
- JBenchmark 2: 330
- JBenchmark 1: 3814
- Software versions:
LCD 0
Camera 4.5
ITP CXC 125 932 R1D/E

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

Hmm, uppdaterade nu.
Kollar man service info står det att de är R1AA008.
kamera 4.5
Fast ITP version: CXC 125 932 R1G
och inte CXC 125 932 R1D/E

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om SE kommer att släppa en firmware som har stöd för andra filformat än mp3 (typ wma, ogg osv..)?

Och hur är det med fw-uppgradering nu? var ju många som fick problem med sina telefoner i höstas, upplever inga störande buggar på min orginal-fw, så jag vet inte om jag vågar chansa på att uppgradera..

finns det någon stor poäng med att uppgradera?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0bber

finns det någon stor poäng med att uppgradera?

För mej var det absolut det Många buggar som försvann

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Några essentiella saker?

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med USB kabel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 84jr0
Om det är problemet som beskrivet nedan så är det fixat i nya mjukvaran...

R1AA008
- Released on SEUS for the W800 around 2/12/05.
- Released on SEUS for the K750 around 9/12/05.
- Fixes MS Duo file transfer issues from the PC to the phone over the supplied USB cable.
- Rotating and zooming into pictures displays an egg timer whilst processing.
- Menu navigation (particularly when displaying thumbnail images) feels faster.
- External speaker sound level increased
- Headphone sound level increased (by approximately 1 bar)
- Reduction of noise when playing low volume MP3s
- Center Weighted Average metering used instead of standard Average metering to improve photos in lower level lighting conditions.
- Further Contrast / Gamma modifications have been made to the display to improve screen image quality.
- BUG: Increased background noise during phone calls when the volume level is set to a low level.
- BUG: Some users are reporting occasional "incorrect parameter" error messages when transferring files from the phone to the PC. For some users, moving the USB cable to another USB port seems to fix the issue.
- PROBLEM: Zoom functionality does not work for images greater than 1632pixels wide and/or 1224pixels tall.
- JBenchmark 3D LQ: 201
- JBenchmark 3D HQ: 122
- JBenchmark 2: 330
- JBenchmark 1: 3814
- Software versions:
LCD 0
Camera 4.5
ITP CXC 125 932 R1D/E

okej, vart kan jag ladda ner den nya mjukvaran?
URL osv? ;D tackar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Problem med USB kabel!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk1tz
okej, vart kan jag ladda ner den nya mjukvaran?
URL osv? ;D tackar.

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

3. Connect your D750/K750 to the PC using the USB cable. This will initiate the Windows Found New hardware wizard to be used during the installation.

Dit kommer jag. Felet är att "Windows Found New hardware wizard" inte alls kommer upp.
Istället spelas 3 klickljud på datorn och inget händer.
Vad är felet? vad kan man göra för att fixa detta? tackar!

Permalänk
Medlem

Vad är det för ljuseffekter som ska synas när jag startar telefonen? Jag ser inga :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Jag får inte uppdateringsprogramet att fungera. Jag plockar ur simkortet, sätter tillbaks batteriet, håller in c knappen och kopplar in telefonen. Det enda som händer är att datorn upptäcker telefonen efter ett tag och man kan utforska telefonminnet som vanligt.

Har exakt samma problem Någon som kan hjälpa oss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calpa
Har exakt samma problem Någon som kan hjälpa oss?

Läs ovan i tråden... kort sagt behövs drivrutiner för mjukvaru uppdatering!

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk

Men om du inte visste de kan man ju göra d me k750 me...
Ha en trevlig dag....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Jag hade en k750i men sålde och köpte en w800i, skillnaden var som natt och dag!
Lägg spelen i "other" på minneskortet och sedan väljer dubara instalera (i telefoenen)

Permalänk
Hedersmedlem

Bilder på FM sändaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Bilder på FM sändaren

Berätta nu hur den fungerar. Jag har en FM-sändare som jag försökte använda i bilen, lät bra när jag åkte i tunnel med den. I övrigt var det för mycket störningar, frekvensbanden är rätt upptagna i Stockholm.

Visa signatur

Support: Klicka på Den Här Datorn i din översta vänstra hörn!
Kund: Från din eller min sida sett?

Permalänk
Medlem

Har stora problem när jag ska uppdatera, säger att jag har fel flashversion, har den senaste.. va ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Coolt!!! Var köpet du den ifrån?

Att den sen är olaglig att använda i sverige är ju en annan sak:p Signalen lär väl iofs vara såpass svag att man inte riskererar störa så många andra.
Undrar om man kan råka få in signalen från en mobil med fm-sändare som är i bilen bredvid. Kan ju bli lite konstigt om man söker kanal och plötsligt börjar värsta råaste låten... sen försvinner den andra bilen och även musiken... hmm... ballt:cool:

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Hedersmedlem

ebay.com

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att uppdateringen till w800i gjorde susen!
Rekommenderar alla att uppgradera firmwaret, bildvisningen blev som dag och natt och bruset när man lyssnar på musik på låg volym försvann!

Permalänk
Medlem

Har en K750 med W800 programvara vars joystick har börjat strula igår, efter att ha luskat lite om detta så visar sig att SonyEricsson har fått in några/flera omflashade K750 pga joysticken slutar fungera.
Så om ni har har/haft samma probs som jag eller liknande, uppåt och höger slutade att fungera så rekommenderar jag att byta tbaks till K750 mjukvara.
Men helt plötsligt ikväll så började min fungera bra igen!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

hur mycket kan jag sälja min w800i för med senaste frimwaren? köpte den för 4500 i oktober

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Har en K750 med W800 programvara vars joystick har börjat strula igår, efter att ha luskat lite om detta så visar sig att SonyEricsson har fått in några/flera omflashade K750 pga joysticken slutar fungera.
Så om ni har har/haft samma probs som jag eller liknande, uppåt och höger slutade att fungera så rekommenderar jag att byta tbaks till K750 mjukvara.
Men helt plötsligt ikväll så började min fungera bra igen!

Tror inte det har något med firmaware att göra utan helt enkelt att joysticken på k750i är kass. Jag har inte flashat min till w800i men har ändå haft stora problem med min joystick. Börja lite smått sen har den bara blivit sämre och sämre.

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wester
Tror inte det har något med firmaware att göra utan helt enkelt att joysticken på k750i är kass. Jag har inte flashat min till w800i men har ändå haft stora problem med min joystick. Börja lite smått sen har den bara blivit sämre och sämre.

Jag har faktiskt inga som helst problem nu när jag kör med K750-programvara. Så fort jag la in "rätt" mjukvara så försvann problemet. SE är medvetna om detta "problem" enligt min källa och han är pålitlig. Trots allt så har jag jobbat på SE i lite över 2 år.
OBS. men alla får inte detta problem.....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Ska uppdatera min k750i till senaste firmaware men har lite problem.

När jag börjat uppdaterings proccesen(Hållt ner "C" knappen och stoppat i USB kabeln) så fastnar jag vid nästa skärmbild(Release the "C" button), det är precis som att programet inte känner av att jag släppt C knappen. Någon som har något förslag?
Har just nu R1L002 firmaware och har tänkt att uppdatera till R1AA008, den ska väl finnas på SEUS?

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wester
Ska uppdatera min k750i till senaste firmaware men har lite problem.

När jag börjat uppdaterings proccesen(Hållt ner "C" knappen och stoppat i USB kabeln) så fastnar jag vid nästa skärmbild(Release the "C" button), det är precis som att programet inte känner av att jag släppt C knappen. Någon som har något förslag?
Har just nu R1L002 firmaware och har tänkt att uppdatera till R1AA008, den ska väl finnas på SEUS?

Precis samma problem för mig.. va fasen ska man göra nu då? har försökt uppdatera min W800i i fyra dar nu:(

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem.

Permalänk
Medlem

har fixat det nu.

kolla in den här länken: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=115450&start=0

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk

Får tacka så mycket wester, Funkade perfekt nu:)

Visa signatur

Pentium D 840, 2048Mb DDR2, 7800GTX, 2x160Gb, Dell 2405FPW
3Dmark: 03: 17541, 05: 7822, 06: 4747