Permalänk
Medlem

Söker perfekt ringsignal

Posta era bästa mobilringsignaler i denna tråden.

Detta var ursprungligen en tråd där jag sökte ljudet av ett 56k-modem men är nu en tråd där alla kan ladda upp sina bästa ringsignaler.

Ursprungligt inlägg:
Jag kom just på den ultimata ringsignalen till mobiltelefon, men vet inte var jag ska få tag på den. Ljudet av ett 56k-modem som ringer upp. Duuu, du di du di dip...
Hela uppringeningen alltså, med spraket och det :D. Någon som har någon ljudfil med det? Eller någon med ett 56k-modem som kan spela in det med vettig kvalitet? Det vore verkligen skitkul att ha som ringsignal. Nostalgi till max.

Permalänk

oh, det vill ja också ha

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

LOL säger jag bara

Permalänk

Här fann jag en. Inte hela uppringningsprocessen, men en del iaf.
http://www.lazylaces.com/56Kmodem/modem.wav

Permalänk
Medlem

Hehe, lysande

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket! Underbart

Permalänk
Medlem

Häftigt Kan vi inte göra detta till en tråd med massor coola ringsignaler i?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Hehe ja gärna för mig. Jag är klar med den så ta för er :P.

Permalänk
Medlem

Ja då är der väl bara att börja posta ringsignaler

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ringsignalen som är med i Final Fantasy VII: Advent Children. Har för mig att det är segerfanfaren från själva spelet också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Jag skulle vilja ha ringsignalen som är med i Final Fantasy VII: Advent Children. Har för mig att det är segerfanfaren från själva spelet också.

Vill du ha i MIDI eller Mp3?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Vill du ha i MIDI eller Mp3?

mp3 är jag sugen på iaf

Permalänk
Medlem

Bara ös in av era bästa ringsignaler.. båda MIDI och mp3

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Den ryska nationalsången.. i mp3.. den är fin

Permalänk

Nej. Jag vill ha polisradio ljudet nivet: Blippeblappe pkfff Bloff pKzFtt...

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumiskallen
Nej. Jag vill ha polisradio ljudet nivet: Blippeblappe pkfff Bloff pKzFtt...

Ballt, det vill jag också ha, finns det någon som kan ladda upp det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Ballt, det vill jag också ha, finns det någon som kan ladda upp det?

Här är en som jag hittade på det här forumet: http://hem.passagen.se/lars.akesson/ccir.wav

Edit: För oss som gillar "That's 70's Show", perfekt SMS-signal: http://hem.passagen.se/lars.akesson/bitchin.wav

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk

Hur gör man för att få ner det?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk

i mobilen?

Visa signatur

De e sossarnas fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Hur gör man för att få ner det?

Om du undrar hur du gör för att ladda hem filen istället föratt öppna den i webläsaren, så högerklickar du på länkarna och väljer "Spara som"

Permalänk

Någon som har ljuden i .Midi filer ??

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk

Tackar!

Då har jag en liten efterlysning här, har någon nåt från Half-life(1 och 2) som man skulle kunna ha som sms signal eller ringsignal?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Tackar!

Då har jag en liten efterlysning här, har någon nåt från Half-life(1 och 2) som man skulle kunna ha som sms signal eller ringsignal?

¨

Haha, snackar du om halflife-noten eller? DAAAAAAAAAAAAANG!!!! Vill du ha det lite mer specifierat? Jag köpte hem soundtracket nämligen:P

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Någonting som vore underbart vore det där "alarm-ljudet" som spelar upp under installationen av Half-Life. Jag hatar verkligen det ljudet!

Permalänk

sitter på jobbet nau, så jag kan inte kolla, men finns inte de ljuden som wav-filer i nån sound-mapp i spelmappen? om det är så, är det bara att slänga in dem i telefonen;)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Vill du ha i MIDI eller Mp3?

Mp3 vore underbart ^^