Permalänk
Medlem

min skärm äts upp!

Hejsan!
har precis fixat ett nytt moderkort och installerat all hårdvara.
när jag nu startar datorn så börjar skärmen flimra när windows laddas.. tillslut när den ska slå möver till windows så släcks den ner.. nån som vet vad detta kan bero på?

Permalänk

testa att starta i felsäkert läge/vga läge och försäkra dig om att du inte har en för hög upplösning inställd. Dvs en upplösning som ej stöds av din skärm.

Permalänk
Medlem

den startar upp med felmeddelande och där får jag välja hur jag vill starta.. felsäkertläge osv.. men inget där fungerar.. men den flimrar mer och mer tills det inte går att se något mer.. det enda som är nytt med systemet är moderkortet

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Re: min skärm äts upp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gredelin
Hejsan!
har precis fixat ett nytt moderkort och installerat all hårdvara.
när jag nu startar datorn så börjar skärmen flimra när windows laddas.. tillslut när den ska slå möver till windows så släcks den ner.. nån som vet vad detta kan bero på?

hade jag varit dig så hade ja kopplat ut skärmen o kollat överallt på den, för du borde se om nån sitter o tuggar på den, d e ju inget man gör på¨en förmiddag att man äter upp en skärm, de behövs en gaffeltruck för de jobet.

Visa signatur

dude