Permalänk
Medlem

Jag får ingen bild efter byte av chassi

hej alla sweclockers jag skulle byta chassi på min dator idag men när jag fårr i allt och skulle starta den så snurrar fläktarna på max och jag får ingen bild.. jag satta tillbaka allt i orginal chassi och allt funkade perfa. jag undrar vad det kan vara jag har inte kopplat några kablar fel. men moderkortet kunde jag inte skruva med alla skruvar eftersom det var för långt till hålen, för det fanns inga förhöjnader i chassit

Visa signatur

Amd Athlon64 3700+ 2.2ghz san diego 1mb|1024mb ddr 400mhz 2x512| 400 gig 2x200 gig 7200rpm | geforce 6600 256 mb 378/614.3 orginal 300/500 chassi bZerk
Dator 2: pentium 4 1.8ghz| 256mb sd ram| radeon 9550 128mb 40 gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

du glömde väll inte sätta dit distanserna hoppas jag .. ?

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

distanserna mellan moderkort och chassi?

Visa signatur

Amd Athlon64 3700+ 2.2ghz san diego 1mb|1024mb ddr 400mhz 2x512| 400 gig 2x200 gig 7200rpm | geforce 6600 256 mb 378/614.3 orginal 300/500 chassi bZerk
Dator 2: pentium 4 1.8ghz| 256mb sd ram| radeon 9550 128mb 40 gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

det låter som ett typiskt fel i biosen. testa att nollställa den på moderkortet. hade samma problem för några veckor sedan och då var biosen korrupt

Visa signatur

mmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

så det gör inget att moderkortet inte sitter med alla skruvar ,, men de funkade ju på dirren när ja stoppa i allt i originalchassit

Visa signatur

Amd Athlon64 3700+ 2.2ghz san diego 1mb|1024mb ddr 400mhz 2x512| 400 gig 2x200 gig 7200rpm | geforce 6600 256 mb 378/614.3 orginal 300/500 chassi bZerk
Dator 2: pentium 4 1.8ghz| 256mb sd ram| radeon 9550 128mb 40 gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

Det låter som om det är distanserna, tror jag iallfall. Eller så kanske det är något med att du kopplar bara fel XD

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

kolla alla kablar.. jag gjorde samma misstag efter att jag hade bytt chassi.. eller samma vet ajg inte om det är men troligtvis.. hade vänt/glömt kabeln till grafikkortet.. datorn startade i 1 sekund sen dog den.. fläktarna snurrade bara till en snabbis..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

det fixade sej jag hade glömmt distanserna till moderkortet // Muahah

drog dit dom å de funka perfekt

Visa signatur

Amd Athlon64 3700+ 2.2ghz san diego 1mb|1024mb ddr 400mhz 2x512| 400 gig 2x200 gig 7200rpm | geforce 6600 256 mb 378/614.3 orginal 300/500 chassi bZerk
Dator 2: pentium 4 1.8ghz| 256mb sd ram| radeon 9550 128mb 40 gig 7200rpm

Permalänk
Medlem

Vet du vilken tur du haft?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Vet du vilken tur du haft?

TYP!! hahaha shii ^^

Ja, jag säger då de..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

asså ditt moderkort kunde rykit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eikin
det fixade sej jag hade glömmt distanserna till moderkortet // Muahah

drog dit dom å de funka perfekt

Fy fan vilken jävla röta du har haft !

Visa signatur

Ät bly , men glöm inte att tugga

Permalänk
Medlem

det kan inte blivit några skador på minnena? vet inte om det kan bli det, men isf får vi hoppas du slipper några problem i framtiden.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Avstängd

ajabaja vilken tabbe

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk
Medlem

hoho håller med dom andra.....Tur

Visa signatur

MVH

Permalänk

HUR kan man glömma distanserna? man märker väl att det fattas når när man skruvar dit mammakortet direkt på plåten?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

TCP= tummen centralt placerad

Nä men de va en jäklans tur att inte sakerna tog skada,

_HolyMan_
Jo man tycker de även om man aldrig har skruvat i en dator själv, så måste de höra till logiskt tänkande att ett kretskort direkt mot metall funkar inte.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig testat, men passar verkligen PCI korten om man inte sätter i distanserna.. Det är ju uträknat med, så det borde inte passa. Plåten borde ju ta i kanten innan man får ner kortet i sloten.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Jag har aldrig testat, men passar verkligen PCI korten om man inte sätter i distanserna.. Det är ju uträknat med, så det borde inte passa. Plåten borde ju ta i kanten innan man får ner kortet i sloten.

undrar fan de där emd, det ska inte passa, den borde juh inte komma i ordenligt i porten?

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk

Det passar inte

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Inaktiv

Man kan ju räkna ut att det känns fel att trycka fast moderkortet på plåten.. men man är ju alltid nybörjare en gång

Permalänk

Men jisses, va fan alla gör vi misstag ibland.

Men du ska dock försöka att läsa och kolla manualer och liknande om du inte är säker på hur man ska göra, för nu hade du faktist en riktig tur att inte något kort rök.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Jag har aldrig testat, men passar verkligen PCI korten om man inte sätter i distanserna.. Det är ju uträknat med, så det borde inte passa. Plåten borde ju ta i kanten innan man får ner kortet i sloten.

En inte alldeles galen teori kan ju vara att det var just därför han inte fick någon bild på skärmen
Sen det där att moderkortet skulle ta skada av att skruvas direkt i chassit är inte alldeles säkert det heller.
Åtminstone på mitt Intel 875PBZ (tror det heter så) är hela undersidan täckt med något skyddande material så där kan det aldrig bli någon kortslutning mot lådan.

När han säger att där inte var några upphöjningar i plåten så kan det ju varit som så att där faktiskt fanns det i den gamla lådan,finns på en del.

Förvisso är klantfaktorn rätt hög ändå

Men man lär sig bäst av misstagen som alla vet

Permalänk

Apropå om PCI-korten passar...
För en tid sedan frågade en kille om hjälp, exakt samma sak hade hänt för honom, dvs. att inget funkade efter att han bytt chassi. Mycket riktigt var moderkortet fastskruvat direkt mot plåten med alla 9 skruvar.
Nu till poängen - Grafikkortet och Audigy4-kortet satt mycket riktigt på plats, dock tack vare att han "böjt ut" vinkeln som finns på bakplåtarna på korten.
"Vadådå, de passade ju inte annars!"

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

heh tänk om datan hade rykt fan ja köpte den dan före jag gjorde samma sak med min dator 2 i sign efter de hitta den inte hårdisken och cdrom ellr nått sånt

Visa signatur

Amd Athlon64 3700+ 2.2ghz san diego 1mb|1024mb ddr 400mhz 2x512| 400 gig 2x200 gig 7200rpm | geforce 6600 256 mb 378/614.3 orginal 300/500 chassi bZerk
Dator 2: pentium 4 1.8ghz| 256mb sd ram| radeon 9550 128mb 40 gig 7200rpm

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad och topic redigerad*