Har problem.. Hjälp! [problem efter uppgradering av RAM]

Permalänk
Medlem

Har problem.. Hjälp! [problem efter uppgradering av RAM]

Jag satte in ett extra minne i min dator, sen funkar ingenting. Jag har försökt ta ur de igen, har försökt sätta i bara det nya å ta ur dom gamla, har försökt ändra massa inställningar i BIOS, har även försökt med att resetta CMOS. Ingenting hjälper!..

Allt minne och alla hdd's osv hittas i BIOS, om något minne är pajj brukar man väl inte ens komma till bios?

Orginalminnerna var 2x256Mb twinmos.
Det nya är ett standard 512Mb. Alla minnen är av PC2300 DDR typ.

Moderkortet är ett: Abit IC7-MAX3

Vad som händer är att efter datorn räknat upp hdds, minne och sånt så översvämmas skärmen av skräptecken typ:

040404040400404040040404040404040400404
040404040404040404040404

i all evighet.

Vad kan det vara för fel? Jag har för mig att jag fick något liknande fel då jag la till en hdd för ett tag sen, men jag minns inte vad jag gjorde.. tror det blev bra efter en cmos resett då.

Mycket tacksam på tips på vad jag kan prova göra!

Mvh
Rrrrrr

[SIZE="-2"]Rubriken har redigerats av xphaze. Sätt alltid en rubrik som utförligt beskriver vad tråden du skapat handlar om.[/SIZE]

Permalänk
Medlem

vad är det för komponenter i din dator??skulle vara lite av hjälp i det här ämnet...

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk
Medlem

moderkortet: Abit IC7-MAX3
RAM: 2st 256Mb Twinmos 1st 512Mb standard
4st hdds (2st SATA och 2st IDE)
NIC och ljud inbyggd på moderkort
Nätagget är på 350W

Kan inte komma på vad mer som kan ha betydelse.

Eftersom de står i bios att den hittar 1024Mb ram så kan de väl inte vara nåt fel på dom? Och den hittar somsagt alla hdds också.

Tacksam för alla tips ni experter kan komma på.

Permalänk
Medlem

testat med att köra med bara två stickor?? (e inte speciellt bra på ABITs moderkort) de kanske inte gillar att man kör med tre stickor... och en annan fråga varför köpte du pc 2300 minnen??? det moderkortet klarar ju pc 3200... eller om du vill installera om windows så kanske din burk vill gå igång om du har tur... men annars så kan jag inte komma på något annat på rak arm som jag skulle gjort iaf...

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk
Medlem

Brukar de inte bli så när man glömt kvar en diskett i diskettstationen?