World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Fortsätter här eftersom min förra blev låst. Vilken är ordningen på ALLA raser när det gäller att komma med i instancer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Fortsätter här eftersom min förra blev låst. Vilken är ordningen på ALLA raser när det gäller att komma med i instancer?

Priest
Shaman
Warrior
Hunter

Jag har nog aldrig varit med i en grupp som tackat nej till en priest, Har man redan en så är det inga problem att ta med en andra som dmg dealer och backup helaer. Enda problemen med priests är att deras offensiva spells tar enormt mycket aggro och att deras mana ganska lätt tar slut vilket ger downtime.

En shaman är den absolut mest mångsidiga klassen enligt mig. Dom kan heala (dockej vara ensam healer), Agera dmg dealer både som melee och ranged, Med 1-Hand+shiled kan dom även tanka lite grann om det skulle bli kris och viktigast av allt, dom kan buffa med någon av deras 78 olika totems. det är altså svårt att tänka sig ett senario där en shaman inte gör nytta

En warrior måste man helt enkelt ha. En druid i björnform kanske skulle kunna tanka men druider är lika sällsynta som finska OS-guld i hockey (:D) och dom behövs som healers så en warrior måste man ha och det är bra att ha 2 stycken med sig så att man har en off-tank och en, om än en ganska dålig, dmg dealer. Det finns dock extremt många warriors, hade det inte funnits så hade dom legat på delad första plats med priests.

Hunters fyller ingen speciell funktion och är den klass som är tveklöst lättast att byta ut. Deras pet fungerar dock väldigt bra som off-tank och dom gör ganska schyst skada så det är alltid trevligt att ha med sig en hunter speciellt om man bara har en warrior och till skillnad från t.ex mages och warlocks behöver inte en hunter dricka vatten hälften av tiden. En mage's polymorph kan dock fylla ungefär samma funktion som en hunters pet, dvs. oskadliggöra en mob, och på andra punkter tycker jag en mage är klart bättre att ha.

Observera att jag har bara spelat 5-manna instancer på level ~30-40, dvs. RFK, RFC och SM så i typ MC har det jag säger ingen större betydelse.

Najk låste tråden innan jag hann posta där i fall du undrar hur jag hann skriva allt det på 1 minut

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

hehe, okej =D... hur är det med de resterande raserna?... warlock, mage, druid och rogue?..

Permalänk
Medlem

I endgame behövs en balanserad grupp med ungefär lika många av varje klass. Typ BWL, speciellt på Nefarian.

Permalänk
Medlem

ingen klass är oanvändbar på höglvl, alla gör sin del.

om du söker en populär klass ska du antingen välja priest som alltid behövs eller druids som har bra instant heal.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Fortsättning från föregående tråd (som blev låst), hunters kan tex ersättas med rogues som har samma eller kanske tom bättre förmåga att pumpa ut hög dps och samtidigt ha möjlighet att påverka hur mycket aggro dom får.

Mage'arna är populär pga dom inte bara har möjlighet att göra bra dps utan också för int-buffen samt freebies som gratis vatten/mat samt portaler.
Warlocks är lite trixiga, visst dom har möjlighet att offtanka även om voidwalkern som tankningspet är bra mycket sämre än hunters "motsvarighet". Succubusen samt felhuntern kan användas i vissa instanser för att kontrollera mobs samt silencepulls men ofta stirrar alla sig blinda på staminabuffen som impen ger. Warlocks kan också göra bra med skada samt tillhandahålla SS's vilket kan rädda vid en eventuell wipe samt HS's.
Jag rankar dock mage's som populärare än warlocks iom att jag har en warlock själv och vet ungefär hur ofta jag får invites.

I endgame instanser behövs dock givetvis alla karaktärer eftersom de kompletterar varandra.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Nån bra sida med builds? Tänkte köra om och har alltid problem med hur jag ska förlägga mina poäng

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Ang. vilka klasser som är mest poppis i Instances, så tycker jag att man oftast hör folk leta efter healer (helst priest), Mage och tank (helst Warrior). Resten brukar falla inom kategorin random.

Läste förresten följande om Burning Crusade på Webhallen:

Many new and dangerous monsters, including epic world bosses

Vad kan "world bosses" handla om? Några slags ubermäktiga demi gods?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad moden som gör att man kan snabbt byta mellan 2 olika uppstättningar av vapen heter?

Visa signatur

..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Läste förresten följande om Burning Crusade på Webhallen:

Many new and dangerous monsters, including epic world bosses

Vad kan "world bosses" handla om? Några slags ubermäktiga demi gods?

Nja, skulle gissa på att de menar bossar som Lord Kazzak, Azuregos, och de fyra drakarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
värsta ställe för horde är ju lätt Tarren Mill =/
Var runt lvl 20 där, och blev gankad minst tio gånger av flera stycken lvl 60 allys
Enda sättet att göra de där questen i TM är att göra dem klockan tre på morgonen.

Just därför jag och my homies ska dit när vi blir 60 och bara döda alla jävla allys vi ser. Inte en jävel ska överleva!

Har redan börjat lite lätt med att ganka i Tanaris. Där var det också jobbigt när man var runt level 40.

Jag hatar allys.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Just därför jag och my homies ska dit när vi blir 60 och bara döda alla jävla allys vi ser. Inte en jävel ska överleva!

Har redan börjat lite lätt med att ganka i Tanaris. Där var det också jobbigt när man var runt level 40.

Jag hatar allys.

Jag hatar Horde därför de gör samma sak på alla andra ställen.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Tårdrypande historia:

Nu var det såhär, att jag spelade (Spelar) på en server (Zenedar), var medlem i serverns största och framgångsrikaste horde-guild (DAWN), sen slutade jag spela över sommaren, och fick ingen lust att spela mer sedan, förns till ett tag före jul. Då gick jag in, glad i hågen för att träffa mina gamla kamrater. Men vad ser jag? Jo, ingen är kvar, alla mina glada Troll, Tauren, Orc och Undead-kompisar är borta, puts väck, ingen kvar. Jag frågar runt och inser att hela guildet flyttat till en annan server, kvar står endast jag, en ensam orc rogue med inga kompisar.

De glada gäng som jag delat de senaste 35 levlarna i mitt WoW-liv, är borta, och jag fick inte ens säga hej då.

Så nu frågar jag:
Finns det någon möjlighet att få en karaktär flyttad till en annan server, via ett mail till GM eller liknande? Och vart ska jag isof vända mig?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Tårdrypande historia:

Nu var det såhär, att jag spelade (Spelar) på en server (Zenedar), var medlem i serverns största och framgångsrikaste horde-guild (DAWN), sen slutade jag spela över sommaren, och fick ingen lust att spela mer sedan, förns till ett tag före jul. Då gick jag in, glad i hågen för att träffa mina gamla kamrater. Men vad ser jag? Jo, ingen är kvar, alla mina glada Troll, Tauren, Orc och Undead-kompisar är borta, puts väck, ingen kvar. Jag frågar runt och inser att hela guildet flyttat till en annan server, kvar står endast jag, en ensam orc rogue med inga kompisar.

De glada gäng som jag delat de senaste 35 levlarna i mitt WoW-liv, är borta, och jag fick inte ens säga hej då.

Så nu frågar jag:
Finns det någon möjlighet att få en karaktär flyttad till en annan server, via ett mail till GM eller liknande? Och vart ska jag isof vända mig?

TYvärr, då har du missat character migration phase och vad jag vet finns det inga möjligheter om att flytta gubben.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Tårdrypande historia:

Nu var det såhär, att jag spelade (Spelar) på en server (Zenedar), var medlem i serverns största och framgångsrikaste horde-guild (DAWN), sen slutade jag spela över sommaren, och fick ingen lust att spela mer sedan, förns till ett tag före jul. Då gick jag in, glad i hågen för att träffa mina gamla kamrater. Men vad ser jag? Jo, ingen är kvar, alla mina glada Troll, Tauren, Orc och Undead-kompisar är borta, puts väck, ingen kvar. Jag frågar runt och inser att hela guildet flyttat till en annan server, kvar står endast jag, en ensam orc rogue med inga kompisar.

De glada gäng som jag delat de senaste 35 levlarna i mitt WoW-liv, är borta, och jag fick inte ens säga hej då.

Så nu frågar jag:
Finns det någon möjlighet att få en karaktär flyttad till en annan server, via ett mail till GM eller liknande? Och vart ska jag isof vända mig?

Svaret är: Whine.

Gnäll, gnäll, och gnäll ännumera på Blizzard.
Om du ringer och snackar med dom, och förklarar och tjatar och gnäller. Så med lite tur kan du bli ett undantag.
Jag har inte sett det själv, bara hört om det.
Dels character transfer, och folk som fått tillbaka sina gubbar efter en DELETE.

Så mitt tips är, gnäll som fan

1-800-BLIZZARD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Svaret är: Whine.

Gnäll, gnäll, och gnäll ännumera på Blizzard.
Om du ringer och snackar med dom, och förklarar och tjatar och gnäller. Så med lite tur kan du bli ett undantag.
Jag har inte sett det själv, bara hört om det.
Dels character transfer, och folk som fått tillbaka sina gubbar efter en DELETE.

Så mitt tips är, gnäll som fan

1-800-BLIZZARD

Tog dem en dag att fixa tillbaka min gubbe så.. det är nog bara att fråga..

Btw har de inte sån där som man kan flytta chars från en full server till en low?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
värsta ställe för horde är ju lätt Tarren Mill =/
Var runt lvl 20 där, och blev gankad minst tio gånger av flera stycken lvl 60 allys
Enda sättet att göra de där questen i TM är att göra dem klockan tre på morgonen.

Haha Total slog sönder två stycken lvl 25 idag precis ovanför South Shore.

Stackarna sprang för sina liv men här visas ingen nåd!

Slog ihjäl båda två och spottade på dom, red vidare.

Hade precis hjälp en kompis med pally quest där nånstans i knutarna

Ska kanske ta med mig lite flera imorrn och slå ihjäl några fler.
Riktigt underhållande fast man får lite dåligt samvete.

Jag har ju kvar i huvudet hur dom gankade mig i lakeshire...
Det ska inte glömmas

likkwiq: Spelar på servern ragnaros...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Just därför jag och my homies ska dit när vi blir 60 och bara döda alla jävla allys vi ser. Inte en jävel ska överleva!

Har redan börjat lite lätt med att ganka i Tanaris. Där var det också jobbigt när man var runt level 40.

Jag hatar allys.

Tja... Jag vet inte om jag ska anta att du skämtar, och inte skriva något alls.. Eller anta att du är seriös och skriva att du troligtvis är bland dom dummaste människorna på hela jorden.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Tony Clifton: ja. Samma som Kazzak/Azuregos/green dragons just nu.

k0rkad: någon gång kommer de fixa fria transfers mot betalning. Då
kan du flytta efter.

Drygt två dygn har gatesen varit öppna, 28% på emperors Spenderat ungefär 15 av de senaste 30 timmarna wipandes på dem

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något sett att kolla hur mycke man har varit inloggad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En kompis visade mig en wow-film nyligen, det är ingen vanlig tragisk pvp-film utan en trevlig film med handling och dialoger ;D väldigt rolig i mina ögon. aja slut snackat nu: http://video.google.com/videoplay?docid=-7382497743921358869&...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seban
Någon som vet om det finns något sett att kolla hur mycke man har varit inloggad?

/played

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Tårdrypande historia:

Nu var det såhär, att jag spelade (Spelar) på en server (Zenedar), var medlem i serverns största och framgångsrikaste horde-guild (DAWN), sen slutade jag spela över sommaren, och fick ingen lust att spela mer sedan, förns till ett tag före jul. Då gick jag in, glad i hågen för att träffa mina gamla kamrater. Men vad ser jag? Jo, ingen är kvar, alla mina glada Troll, Tauren, Orc och Undead-kompisar är borta, puts väck, ingen kvar. Jag frågar runt och inser att hela guildet flyttat till en annan server, kvar står endast jag, en ensam orc rogue med inga kompisar.

De glada gäng som jag delat de senaste 35 levlarna i mitt WoW-liv, är borta, och jag fick inte ens säga hej då.

Så nu frågar jag:
Finns det någon möjlighet att få en karaktär flyttad till en annan server, via ett mail till GM eller liknande? Och vart ska jag isof vända mig?

Och tror du att dom skulle ta tillbaka dig för du har varit borta i halvår? jag skulle inte invita tillbaka dig om du har varit borta över 1 mån för du har lessna på spelet.

så skyll dig själv

Permalänk
Medlem

ok...

Thx...

/bye

/lol

Jag har blivit äkta WoW nörd på 2dar...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Och tror du att dom skulle ta tillbaka dig för du har varit borta i halvår? jag skulle inte invita tillbaka dig om du har varit borta över 1 mån för du har lessna på spelet.

så skyll dig själv

Trevligt... tänk om dom är bra polare då?

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Trevligt... tänk om dom är bra polare då?

Om dom är bra polare då han skulle har vetat att dom har flyttade till annan server.
och tror inte att dom vill ha honom igen för om dom skulle invita honom igen då det finns risk att han ska lessna på spelet igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Drygt två dygn har gatesen varit öppna, 28% på emperors Spenderat ungefär 15 av de senaste 30 timmarna wipandes på dem

Vår AQ öppnades i torsdags kl 17:00, skeram, 3 bug family, sartura & fankriss nere första dagen samt 2 försök på huhuran. Nötte huhuran i 3-4 timmar på fredagen, hon dog på lördagen. Jobbade på emps som fan idag och igår, men jävlar vad svåra dom är :/.

Är du horde eller ally? Kan tänka mig att det är rätt mkt lättare för oss som är ally.

Permalänk
Medlem

Vi är alliance (kolla min signatur)
Hur långt har ni fått ner dem?

Man kan ju sitta fast massvis av timmar och knappt få dem under 90%, men när man väl kommer lite längre än så känns det som det släpper lite och det börjar rulla på mycket snabbare.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Om dom är bra polare då han skulle har vetat att dom har flyttade till annan server.
och tror inte att dom vill ha honom igen för om dom skulle invita honom igen då det finns risk att han ska lessna på spelet igen.

Eller också är det så att han vet mycket bättre än du vad han har för relation till dem och att ditt inlägg var helt onödigt.

Permalänk

nu har jag iaf varit med om min första pvp.
måste säga att alliance blev ägda.

är en lvl 24 hunter funderar på ifall jag ska träna i svärd eller om det är lika bra att bara använda yxor?

Visa signatur

my life is faced on a fragile system.