Permalänk

MX518 i Ubuntu

Tjenna ..har en MX518 till laptopen som jag har ubuntu på...lite jobbigt när man surfar då inte bläddringsknapparna funkar...finns det drivrutiner för den...isådanna fall hur installerar man dem??? Någon som vet?..

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Medlem

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=65471 here you go. Första försöket på google.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Jo men nu är det så att man inte är så elite sån man borde vara...har verkligen försökt med den...vore jävligt sjysst om nån kunde kopiera hela koden...:)

Visa signatur

Dator1: [Asus A8N-SLI Premium] [AMD64 3700+] [Kingston PC3200 HyperX 1Gb+512mb Samsung] [x800GTO2]
Laptop: Fujitsu siemens Lifebook E8020 : Centrino 1,86Ghz : 1024mb Ram : ATI X600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
Jo men nu är det så att man inte är så elite sån man borde vara...har verkligen försökt med den...vore jävligt sjysst om nån kunde kopiera hela koden...:)

De är väll inte så svårt. Följ HowTon bara

PS: Du har min externa Hdd och jag har din hihih

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodstain
Jo men nu är det så att man inte är så elite sån man borde vara...har verkligen försökt med den...vore jävligt sjysst om nån kunde kopiera hela koden...:)

Är ju inte bara nån färdig kod man ska klista in på endast ett ställe, följ guiden så ska det funka.

Permalänk
Medlem

Funkade dock inte på min mx500 Men tydligen så har jag inte "evdev" som de använder sig av som protokoll där.
Vet inte var man får tag i det heller.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Funkade dock inte på min mx500 Men tydligen så har jag inte "evdev" som de använder sig av som protokoll där.
Vet inte var man får tag i det heller.

Funkade lite halvkasst på min MX510 med. Visst, knapparna reagerar, men de gör ju inte det de ska göra. Scrollen är som ALT+LEFT och ALT+RIGHT i Firefox. Får väl se om man kan fixa till det...

Edit: Fixade det nu. Fick greja lite i ~/.Xmodmap så att det passade min mus. Underbart nu.

Visa signatur

must!

Permalänk

Så här ser min Mouse device ut i /etc/X11/xorg.conf:

Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Buttons" "10" Option "ZAxisMapping" "9 10" EndSection

Sen kör jag bara:

xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 8 9 10 4 5"

Funkar perfekt för mig, kör iof gentoo... fick aldrig igång mx518 i Debian.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk
Medlem

Men lol så mycket inställningar bara för en liten mus

GNU/Linux är bara för nördar som vill lära sig mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
Men lol så mycket inställningar bara för en liten mus

GNU/Linux är bara för nördar som vill lära sig mycket

Det må vara en del pill för att få igång allt som man vill. Men i gengäld får du större kontroll över ditt system, vilket prioriteras av många människor.

Att Linux skulle vara för nördar som vill lära så mycket? Hmm, är det något fel på att vilja lära sig? Sen så är det ju inte för att man vill lära sig saker som man kör Linux, utan just främst för det jag skrev ovan.

Dessutom behöver du inte skriva totalt onödiga saker som inte hör till ämnet vi behandlar i denna tråd. Totalt onödigt. Om man inte har något vettigt att säga i den tråd man besöker, skriv inget alls.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Hocce jag har inget emot nördar då jag också håller på att lära mig Linux.

Jag har dock blivit besviken på linux som ett alternativ till windows då det kräver en hel del påläsning.
Och nu är det Offtopic som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
Hocce jag har inget emot nördar då jag också håller på att lära mig Linux.

Jag har dock blivit besviken på linux som ett alternativ till windows då det kräver en hel del påläsning.
Och nu är det Offtopic som sagt

Måste man vara nörd om man kör Linux?

Jaha, men låt inte det gå ut över en oskyldig liten tråd om Logitech-drivare på ett forum då. Acceptera att Linux har lite brister i användarvänlighet och är ganska pilligt för att få alla grejor att funka som man vill. Men när man vill har fått det att funka, så är det mycket skönare än Windows där allt funkar redan vid första uppstarten.

"Yippie".

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Måste man vara nörd om man kör Linux?

Jaha, men låt inte det gå ut över en oskyldig liten tråd om Logitech-drivare på ett forum då. Acceptera att Linux har lite brister i användarvänlighet och är ganska pilligt för att få alla grejor att funka som man vill. Men när man vill har fått det att funka, så är det mycket skönare än Windows där allt funkar redan vid första uppstarten.

"Yippie".

Och man lär sig väldigt mycket på vägen att få något att funka som man vill.
Så om du tycker detta är jobbigt, och " håller också på att lära mig Linux", live with it, det är sådant Linux är.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc