Problem med DVD-Brännaren

Permalänk
Medlem

Problem med DVD-Brännaren

Hej!

Precis fått rätt på maskinen och fått igång Windows 2000. Nu uppstår problemet som jag aldrig haft förrut, min DVD-brännare av märket Samsung börjar strula.

Problemet:
När jag försöker bränna ner filer på en DVD-skiva så buffrar den inte korrekt, maskinbufferten är 100% men Devicebufferten stämmer inte alls, den hoppar från 1-100% kontinueligt.

Vad kan vara felet?

Mitt andra problem som egentligen bara är en bagatell, hur görj ag för att ta bort mitt flervals alternativ när jag startar upp datorn, jag har i dagsläget möjlighet att välja mellan min nyinsallerade OS och ett gammalt OS, vill naturligtvis plocka bort detta onödiga val, tips?

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivrutin kanske (om den använder någon). Andra frågan: Öppna den dolda filen boot.ini och ta bort den felaktiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Uppdatera drivrutin kanske (om den använder någon). Andra frågan: Öppna den dolda filen boot.ini och ta bort den felaktiga.

Ok, Tackar!
Gjorde en sökning efter boot.ini men hade ingen möjlighet att hitta den, fast jag visade dolda filer.
Har du någon sökväg man kan använda sig utav för att hitta den?

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

Den ligger på den hårddisk/partition Du har windows på, oftas C:\.

Du kan också köra msconfig i "kör" (startmenyn) och ändra där.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solo
Ok, Tackar!
Gjorde en sökning efter boot.ini men hade ingen möjlighet att hitta den, fast jag visade dolda filer.
Har du någon sökväg man kan använda sig utav för att hitta den?

Citat:

Mitt andra problem som egentligen bara är en bagatell, hur görj ag för att ta bort mitt flervals alternativ när jag startar upp datorn, jag har i dagsläget möjlighet att välja mellan min nyinsallerade OS och ett gammalt OS, vill naturligtvis plocka bort detta onödiga val, tips?

Som sagt, trådar om detta finns men här kommer en.

http://support.microsoft.com/?scid=kb;sv;289022&spid=1173&sid...

Permalänk
Medlem

Tackar för er hjälp, nu är Uppstarten ordnad, skall se om det hjälpte med Firmware uppgradering för DVD-brännaren!

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...