World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Har en kompis som vill testa WoW. Kan han använda mina skivor och själv köpa time card för att spela?

Nej. Han måste ha ett guest pass. Lånar han dina skivor krävs en CD-key för att registrera ett konto. Så antingen fixar han ett guest pass av någon som har det eller så får han köpa en egen kopia av WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Här har du en standard-levelingspec:
http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/warlocks/talents....

Lägg alla 31 poäng i afflictionträdet först innan du börjar med demonology och destruction. Med dark pact kan du överföra mana från ditt pet. När du använder dark pact ska du ha succubusen ute, och stäng av hennes auto-förmågor, så du kan ta all hennes mana själv.

Om du inte tänker PvPa mycket kan du ta ut 4p i curse of exhaustion och 1p i improved firebolt och lägga i improved drain life i stället. En fetare drain life reducerar downtime en del. (Curse of exhaustion är nice, men gör varken till eller från när man grindar. Används främst i PvP.)

Edit:Jag har testat att levla med både destruction och afflictionspecs. Med afflictionspeccen fick jag runt 5-8k xp mer per timme, så enligt min erfarenhet är det bättre. Levlade upp till 60 på 9 dagar /played med ovanstående spec.

Tack för ett fint svar

Permalänk
Medlem

Snygt att Swec har reklam för "cheap power leveling & cheap gold", heja google adds :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Fick http://www.thottbot.com/?i=37684 idag

Vilken typ av item är orange? Lila är epic, blå är rare (?), men orange? Det står legendary på thottbot om "Thunderaan the Windseeker", men är det typen av item?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilken typ av item är orange? Lila är epic, blå är rare (?), men orange? Det står legendary på thottbot om "Thunderaan the Windseeker", men är det typen av item?

Det är legendary, om man skaffar andra halvan och lite fler saker så får man svärdet thunderfury.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilken typ av item är orange? Lila är epic, blå är rare (?), men orange? Det står legendary på thottbot om "Thunderaan the Windseeker", men är det typen av item?

Stämmer bra det. Orange är legendary.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Det är legendary, om man skaffar andra halvan och lite fler saker så får man svärdet thunderfury.

Klickar man på länken Legendary så verkar Thunderfury vara det enda legendary items som finns. Vet man om det kommer några fler i 1.10 eller i expansionen?

Fina stats föresten:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Klickar man på länken Legendary så verkar Thunderfury vara det enda legendary items som finns. Vet man om det kommer några fler i 1.10 eller i expansionen?

Fina stats föresten:

http://www.backstabtrolls.com/immo/thunderfury.gif

http://www.thottbot.com/?i=40103

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Asså thunderfury, om man har den i MC och den proccar så kan det väll hända att den drar till sig diverse sheepade creeps?

Permalänk
Medlem

Vad för Proff skall man välja om man vill tjäna guld? Och vad för proff skall man välja som är bra för priest? Jag hade mining & Skinning förut men nu har jag Mining & Engineering för att en snubbe sa att det är bra för priest + att det går att tjäna guld på det med. Någon som kan tipsa eller säga om det är bra som det är?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Snygt att Swec har reklam för "cheap power leveling & cheap gold", heja google adds :/

Hahaha! Fattar inte hur de kan göra reklam för sånt då det är olagligt.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Klickar man på länken Legendary så verkar Thunderfury vara det enda legendary items som finns. Vet man om det kommer några fler i 1.10 eller i expansionen?

Fina stats föresten:

http://www.backstabtrolls.com/immo/thunderfury.gif

Finns sulfuras hand of ragnaros, båda bindings, eye of sulfuras som droppar av ragnaros och behöver för att göra hammaren. Och thunderfury såklart.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Har en fråga.

Om jag har en stack med 20st iron bars i en enda hög i min inventory och någon vill köpa endas 1 iron bar av mig, går det att ta ut 1 iron bar från min stack på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Har en fråga.

Om jag har en stack med 20st iron bars i en enda hög i min inventory och någon vill köpa endas 1 iron bar av mig, går det att ta ut 1 iron bar från min stack på nåt sätt?

Shift-klicka bara på stacken

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Vad för Proff skall man välja om man vill tjäna guld? Och vad för proff skall man välja som är bra för priest? Jag hade mining & Skinning förut men nu har jag Mining & Engineering för att en snubbe sa att det är bra för priest + att det går att tjäna guld på det med. Någon som kan tipsa eller säga om det är bra som det är?

Vettefan om det är speciellt bra för just präster. Men om du vill tjäna guld så är det två stycken Gathering-yrken du ska välja har jag för mig. Mining och herbalism kanske.. SJälv har jag mining+enchantement - ångrar att jag tog enchantement då det är dyrt som fan att levla...

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Third party programs är ju inte tillåtna, acceptera spelet istället :/ orka hålla på och haxxa...

Meh, är en gräns som är svår att definiera imo. Så länge ett program inte faktiskt fuskar tycker jag det ok. Vart ska man dra gränsen liksom? Säg att man måste gå iväg från datorn ett kortare tag (men fortfarande längre än blizzards jobbiga afk-tider) och sätter sin unge på att trycka på space var tredje minut, är det fusk isåfall? Det gör ju samma sak som programmet gör :S

Några andra som ligger och nöter på visc/ouro/c'thun? Hur långt har ni kommit isf och vad är era tankar kring fighterna?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Meh, är en gräns som är svår att definiera imo. Så länge ett program inte faktiskt fuskar tycker jag det ok. Vart ska man dra gränsen liksom? Säg att man måste gå iväg från datorn ett kortare tag (men fortfarande längre än blizzards jobbiga afk-tider) och sätter sin unge på att trycka på space var tredje minut, är det fusk isåfall? Det gör ju samma sak som programmet gör :S

Gränsen är ju redan satt utav Blizzard, inga Third party programs överhuvudtaget...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Asså thunderfury, om man har den i MC och den proccar så kan det väll hända att den drar till sig diverse sheepade creeps?

nix pix, proccen breakar inte sheep (inte för att det finns mycket sheeps i MC >.<)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har 225 i Firs-aid skills nu, har varit hos en aid trainer i IF men jag kan inte lära mig något av henne. Går det att få mer skill point i First aid eller har jag max?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag har 225 i Firs-aid skills nu, har varit hos en aid trainer i IF men jag kan inte lära mig något av henne. Går det att få mer skill point i First aid eller har jag max?

Staden i dustshallow march, du får ett quest i ett av husen. Du måste dock vara minst level 40 för att göra det.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Asså thunderfury, om man har den i MC och den proccar så kan det väll hända att den drar till sig diverse sheepade creeps?

Proccen bryter inte Sheep/sap/Shackle osv :>

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Hahaha! Fattar inte hur de kan göra reklam för sånt då det är olagligt.

Varför skulle det vara olagligt? Ja det är emot blizzards regler men knappast olagligt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle göra er uppmärksamma om CTMods nya projekt som vi nyligen har släppt. Vi har fått en hel del uppmärksamhet i USA, men folk har naturligtvis inte märkt av det lika mycket i EU (då både jag och Ts, andra personen i "teamet", spelar i USA).. Iallafall, jag ska bara presentera det lite lätt så kan ni väl ta er en titt på hemsidan om det verkar intressant.

Vårt nya projekt kallas CTProfiles (http://www.ctprofiles.net), och är i princip en Magelo-aktig tjänst till WoW (för er som spelat EQ). Med andra ord, CTProfiles låter dem som registrerat sig att skapa egna profiler till sina karaktärer, välja talents/skills/reputation likt i WoW och välja sitt equipment. Man kan skapa alternativa profiler till samma karaktär, där man kan visa till exempel Fire Resistance, PvP-gear, sitt "drömset" och så vidare...

Släppet verkade gå bra, fick ungefär 6200 användare på 24h (980 guilds, ~10000 profiler), och nu är vi uppe i 20000 användare med 36000 profiler och 2500 guilds. Sidan har i princip bara fått positiv respons, så det skulle vara roligt att höra vad ni tycker om den också.

Med andra ord: om ni är nyfikna eller vill testa det av någon annan anledning; http://www.ctprofiles.net

Hoppas inte detta tas som "reklam", då jag tyckte att det var relevant för topic... Om det anses vara reklam så får jag ursäkta mig och inte göra om misstaget

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Tänkte att jag skulle göra er uppmärksamma om CTMods nya projekt som vi nyligen har släppt. Vi har fått en hel del uppmärksamhet i USA, men folk har naturligtvis inte märkt av det lika mycket i EU (då både jag och Ts, andra personen i "teamet", spelar i USA).. Iallafall, jag ska bara presentera det lite lätt så kan ni väl ta er en titt på hemsidan om det verkar intressant.

Vårt nya projekt kallas CTProfiles (http://www.ctprofiles.net), och är i princip en Magelo-aktig tjänst till WoW (för er som spelat EQ). Med andra ord, CTProfiles låter dem som registrerat sig att skapa egna profiler till sina karaktärer, välja talents/skills/reputation likt i WoW och välja sitt equipment. Man kan skapa alternativa profiler till samma karaktär, där man kan visa till exempel Fire Resistance, PvP-gear, sitt "drömset" och så vidare...

Släppet verkade gå bra, fick ungefär 6200 användare på 24h (980 guilds, ~10000 profiler), och nu är vi uppe i 20000 användare med 36000 profiler och 2500 guilds. Sidan har i princip bara fått positiv respons, så det skulle vara roligt att höra vad ni tycker om den också.

Med andra ord: om ni är nyfikna eller vill testa det av någon annan anledning; http://www.ctprofiles.net

Hoppas inte detta tas som "reklam", då jag tyckte att det var relevant för topic... Om det anses vara reklam så får jag ursäkta mig och inte göra om misstaget

Nej för tusan. Respekt till er. Era moddar rockar ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
...
Lång text om CTProfiles (http://www.ctprofiles.net)
...

Frän tjänst tycker jag, gillar att man kan lägga upp alternativa profiler till sin gubbe, jag och många andra har lagt in vad vi använder för FR armor tex.

Min Profil - Bonedust 60 Priest Draenor EU

Permalänk

Buhu Bonereaver's Edge droppa igår men jag hade inte nog med dkp >_<

Snyft för mig..:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Buhu Bonereaver's Edge droppa igår men jag hade inte nog med dkp >_<

Snyft för mig..:(

snyft för dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Meh, är en gräns som är svår att definiera imo. Så länge ett program inte faktiskt fuskar tycker jag det ok. Vart ska man dra gränsen liksom? Säg att man måste gå iväg från datorn ett kortare tag (men fortfarande längre än blizzards jobbiga afk-tider) och sätter sin unge på att trycka på space var tredje minut, är det fusk isåfall? Det gör ju samma sak som programmet gör :S

Några andra som ligger och nöter på visc/ouro/c'thun? Hur långt har ni kommit isf och vad är era tankar kring fighterna?

Det ärliga skulle ju vara att bara acceptera att om man faktiskt inte är där så får man gå med på att vara AFK.

Om man skall hårddra det så är väl kanske ditt "alternativa förslag" också fusk.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
snyft för dig

Tack nu känns det lite bättre

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Buhu Bonereaver's Edge droppa igår men jag hade inte nog med dkp >_<

Snyft för mig..:(

Vad är dkp för nåt då?

synd iaf.. =(