World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

DKP står för Dragon Kill Points, och kommer från Everquest (antar jag), ett system för att, inom ett guild, rättvist dela upp items mellan spelarna.

Utan att vara insatt på nåt vis, så tror jag man får poäng för hur mycket man är med på raider och hjälper till. Och sedan kan dessa poäng användas för att bjuda på items. Inom guildet då, givetvis. Den som är beredd att offra mest poäng på ett item, vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vad är dkp för nåt då?

synd iaf.. =(

http://www.wowwiki.com/Dragon_Kill_Points

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört AV för första gången, köpte mer minne, var ospelbart med 512mb.

Skitkul ju!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Nu har jag kört AV för första gången, köpte mer minne, var ospelbart med 512mb.

Skitkul ju!

Vänta bara , du tröttnar nog också tillslut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Buhu Bonereaver's Edge droppa igår men jag hade inte nog med dkp >_<

Snyft för mig..:(

Vi disenchantade den förra veckan ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Vi disenchantade den förra veckan ;).

Kom igen gnid in det bara, mer salt ftw!

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Vad låg BRE på för dkp?

Har kommit fram till att om jag joinar en MC guild som gör MC varje vecka lär jag ha ett bra vapen om 1 år.

10 dkp för att göra instancen och 15 för att göra hela, det blir inte mycket!

Permalänk
Medlem

Jag fick nyss ett mystiskt mail (i wow mailboxen) där det stog någon om "blablabla lowest price buy gold here www.adressen.com" och blev lite fundersam varför JAG fick ett sånt mail och hörde med några i guilden och dom hade också fått ett likadant mail och även en irlpolare som inte är i min guild (men samma server som jag) hade också fått.

/Lucaas shadowmooon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag fick nyss ett mystiskt mail (i wow mailboxen) där det stog någon om "blablabla lowest price buy gold here www.adressen.com" och blev lite fundersam varför JAG fick ett sånt mail och hörde med några i guilden och dom hade också fått ett likadant mail och även en irlpolare som inte är i min guild (men samma server som jag) hade också fått.

/Lucaas shadowmooon.

Intresseklubben antecknar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag fick nyss ett mystiskt mail (i wow mailboxen) där det stog någon om "blablabla lowest price buy gold here www.adressen.com" och blev lite fundersam varför JAG fick ett sånt mail och hörde med några i guilden och dom hade också fått ett likadant mail och även en irlpolare som inte är i min guild (men samma server som jag) hade också fått.

/Lucaas shadowmooon.

För att du spelar WoW kanske? Kallas för spam om du inte viste det

Permalänk
Medlem

Är det en känd bugg att mobs ibland springer efter en hur långt som helst?

Blev jagad av en mob i flera minuter, det var jätte jobbigt. Dom brukar ju vända tillbaka efter ett litet tag men ICKE...

Va fan gör dom inte mig till GM för? Jag har ju flera buggar på hand just nu som jag kan rada upp...

Destumera man spelar WoW destu buggigare blir det!

Permalänk
Medlem

Enda buggen jag har är fel text på en buff eftersom en tallents jag har gör den bättre ^^ allt jag hittar en så länge dock bara spelat i typ 2 veckor ^^.

I vilket fall som hellst.

Någon som har någon bra guide för att grinda upp snabbt som bara den, hatar att grinda finns inget roligt i det i huvud taget, mer intreserad av att PvP'a o.s.v.

Skulle vara trevligt med tips för Mage eller Paladin.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

En annan fin hunter bugg som jag märkt av är ibland att mitt pet står på ena sidan av skärmen medans moben står på andra sidan.
Båda träffar varandra och när moben ska dö så flyttas den jätte fort till där den igentligen ska stå.

Permalänk
Medlem

Jamen jag har ju inte spelat så länge. Bara undrade om sånt var vanligt och det är ju störande man blir glad för att någon mailat en så står där sån skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
En annan fin hunter bugg som jag märkt av är ibland att mitt pet står på ena sidan av skärmen medans moben står på andra sidan.
Båda träffar varandra och när moben ska dö så flyttas den jätte fort till där den igentligen ska stå.

Det där har jag också märkt av ibland. Allra mest störande är nästan när man själv står jättenära moben (som det ser ut) och man tänker drämma till den med <valfritt melee-vapen>, så får man bara veta att det gick ju inte för sig (eftersom moben i själva verket är på tok för långt bort).

Jaja... det kunde ha varit värre.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag tänkte sitta och grinda ikväll med min hunter lvl 53, nån som vet ett bra grind ställe för mig där jag även har chans på att få nåt bra epic item till min hunter + bra exp?

Så tråkigt att stå och slåss om man vet att det inte går att få nå bra saker alls ifrån dom.. Så har man nåt att söka också.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Ser att det är många som frågar efter bra grinding ställen Undrar detta själv. jag är level 48 orc hunter. Grindar mobs i tanaris. Ca 260xp av varje och dem är lvl 46-48 och dem dör snabt och du får ca 5s av varje plus en massa mageweave.

Skulle bli glad om någon kunde göra en snabb liten lista om var det är bra att grinda\questa för varje level

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Ser att det är många som frågar efter bra grinding ställen Undrar detta själv. jag är level 48 orc hunter. Grindar mobs i tanaris. Ca 260xp av varje och dem är lvl 46-48 och dem dör snabt och du får ca 5s av varje plus en massa mageweave.

Skulle bli glad om någon kunde göra en snabb liten lista om var det är bra att grinda\questa för varje level

Jag hittade den här: http://wow.allakhazam.com/db/guides.html?guide=345

Kanske är nåt? Jag ska iaf till Winterspring @ frozen lake nu..

Permalänk
Medlem

Tackar! Var ju det stället dem rekommenderade mig att vara på

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

dog tråden nu eller?

iallafall. min warrior börjar närma sig lvl 60 och jag hade tänkt att satsa på swordspecc... något vapen att rekommendera som finns utanför end-game instancer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Tackar! Var ju det stället dem rekommenderade mig att vara på

Har du varit där och grindat nåt alls? Jag har varit där några timmar nu, fan att de tar tid att grinda ändå.. har nått lvl 54 nu iaf...
Hittade 2st blåa kort eller vad man nu kan kalla det. La upp direkt på ah, ena ligger uppe i 21g nu iaf..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
dog tråden nu eller?

iallafall. min warrior börjar närma sig lvl 60 och jag hade tänkt att satsa på swordspecc... något vapen att rekommendera som finns utanför end-game instancer?

hmm, Warblade of Caer Darrow?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

Kommer antagligen ta bort min lvl 30 mage på Hakkar, eftersom alla italienare som har imigrerat dit fullständigt förstör hela realmen. De vägrar skriva på engelska, vill bara ha med andra italienare i partyn, massor av ninjas och allmänt omogna spelare. Så jag vill utfärda en varning för Hakkar.

Går det föresten att betala en liten summa för att flytta en char till ett annat realm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Kommer antagligen ta bort min lvl 30 mage på Hakkar, eftersom alla italienare som har imigrerat dit fullständigt förstör hela realmen. De vägrar skriva på engelska, vill bara ha med andra italienare i partyn, massor av ninjas och allmänt omogna spelare. Så jag vill utfärda en varning för Hakkar.

Går det föresten att betala en liten summa för att flytta en char till ett annat realm?

tack för varningen! Nej det går inte, men det ska komma! så ta inte bort den utan ha kvar den sålänge.. Du kan juh grinda lite när du har rested å på så vis lvla lite under tiden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
tack för varningen! Nej det går inte, men det ska komma! så ta inte bort den utan ha kvar den sålänge.. Du kan juh grinda lite när du har rested å på så vis lvla lite under tiden!

Ok, då låter jag den vara kvar tills vidare.

Permalänk
Medlem

Tjenare, har ett lite noob problem!

Först vill jag bara säg att jag är noob som nog kommer framgå här så alla "OMG VILKEN NOOB" och sådana ord undanbades!

Såhär är det!

Är lvl 24 och härjar i duskwood! Mitt problem är att jag lvlar PÅTOK för sakta. 1 lvl går på ca 4 timmar! med hyffsat intimt spelande! jag gör questar och så men upplever alltid att grinda funkar snabbare! Slåss mot gubbar i min egen lvl dvs 22-25 just nu skeleton honnor och fiend.
Jag är en Gnome warlock med woidwalker och besöker regelbundet stormwind för nya spells och iteams! Notera bordes också att jag inte spelar wow SÅ mkt.. ca 1-2 timmar per dag!

såja, där var problemet! Hoppas att någon tar sig tid att besvara och försöka hitta var felet ligger!

/kortfattat, jag vill lvla fortare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airwaz
Tjenare, har ett lite noob problem!

Först vill jag bara säg att jag är noob som nog kommer framgå här så alla "OMG VILKEN NOOB" och sådana ord undanbades!

Såhär är det!

Är lvl 24 och härjar i duskwood! Mitt problem är att jag lvlar PÅTOK för sakta. 1 lvl går på ca 4 timmar! med hyffsat intimt spelande! jag gör questar och så men upplever alltid att grinda funkar snabbare! Slåss mot gubbar i min egen lvl dvs 22-25 just nu skeleton honnor och fiend.
Jag är en Gnome warlock med woidwalker och besöker regelbundet stormwind för nya spells och iteams! Notera bordes också att jag inte spelar wow SÅ mkt.. ca 1-2 timmar per dag!

såja, där var problemet! Hoppas att någon tar sig tid att besvara och försöka hitta var felet ligger!

/kortfattat, jag vill lvla fortare!

Tyvärr går det inte att levla så snabbt.. Gör mycket quests / grinda mot mobs i din lvl eller 2 lvl högre dig / Spring instancer.. Det är väll dom alternativen du har. good luck..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tyvärr går det inte att levla så snabbt.. Gör mycket quests / grinda mot mobs i din lvl eller 2 lvl högre dig / Spring instancer.. Det är väll dom alternativen du har. good luck..

Nej, det är mkt effektivare att grinda mobs som är ett par lvl UNDER din egna lvl. I övrigt håller jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tyvärr går det inte att levla så snabbt.. Gör mycket quests / grinda mot mobs i din lvl eller 2 lvl högre dig / Spring instancer.. Det är väll dom alternativen du har. good luck..

man ska ju inte grinda dom som är 2 lvls högre. dom som är gröna ska man döda, dör snabbt, bra med exp och man slösar inte mycket mana på varje mob.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Nej, det är mkt effektivare att grinda mobs som är ett par lvl UNDER din egna lvl. I övrigt håller jag med.

Det kan stämma, har dock alltid läst "Grinda mobs som är 2lvl högre dig för bra exp"..

Men dom är dom ju segare att döda iofs.