Permalänk
Medlem

iRiver T10

Hej. Jag undrar om någon har en iRiver T10 mp3-spelare och kan berätta lite om den, vad ni tycker är bra och dåligt med den osv.

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Medlem

Finns väl inte så mycket att säga, det är en iRiver? Den är bäst med andra ord. Bara att köpa.

iRiver när det kommer till mp3 är som plextor när det kommer till bränning. Kostar mer, är bäst.

Annars är ju iPod populärt har jag hört...

Permalänk
Medlem

bra ju :), har beställt en iRiver t10 nu. hoppas jag blir nöjd

Visa signatur

| 3.6ghz p4 | 1.5gb ram | 2x250gb SATA | radeon x850xt pe | Soundblaster audigy 2 zs | Fujitsu Siemens hempc :( |

Permalänk
Medlem

Du var ju svårövertygad...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bäst kanske är fel ord men bra är dom iaf

Permalänk
Medlem

orkar en Iriver T10 driva ett par Philips SHP895 hörlurar?

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem

är inte iriver kända för att ha kraftig uteffekt (15x2 mW) eller är den jens of sweden eller nått annat jag tänker på..?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeex
orkar en Iriver T10 driva ett par Philips SHP895 hörlurar?

Ska nog inte vara några problem tror jag.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
är inte iriver kända för att ha kraftig uteffekt (15x2 mW) eller är den jens of sweden eller nått annat jag tänker på..?

iRiver har 15mW uteffekt, ja. De vill inte safta på mer pga av EU-lagen som begränsar det till 15mW...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
iRiver har 15mW uteffekt, ja. De vill inte safta på mer pga av EU-lagen som begränsar det till 15mW...

Det finns ingen EU lag mot wattantal.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det finns ingen EU lag mot wattantal.

"EU firmware has lower Audio output level (16 ohm, 15mW ) according to the French law, L44-5 of code de la sant' publique'"
Detta på U10.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
"EU firmware has lower Audio output level (16 ohm, 15mW ) according to the French law, L44-5 of code de la sant' publique'"
Detta på U10.

Det är decibelskalan som sätter gränsen (105dB) och i detta fall landar då uteffekten på 15w. Denna begränsning gäller enbart Frankrike men oftast har de samma mjukvara i alla EU länder.

Annars är det bara att sätta igång att stämma ett GÄNG MP3 spelare på Svenska marknaden

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det är decibelskalan som sätter gränsen (105dB) och i detta fall landar då uteffekten på 15w. Denna begränsning gäller enbart Frankrike men oftast har de samma mjukvara i alla EU länder.

Annars är det bara att sätta igång att stämma ett GÄNG MP3 spelare på Svenska marknaden

Yay, måste göra det! iPod har denna begränsning i hela europa vilket jag tycker är kasst. De har inte så bra ustyrka heller.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Hej jawee. Det finns nog kräm i T10 så det räcker

Kan passa på att informera om att T10 och T20 kommer med FM Radio och UMS kompabilitet (stöd för alla Windows versioner, från 98SE och uppåt), med start från nästa vecka (13 mars >). U10 2GB är på gång den med, bör dyka upp under mitten av nästa vecka!

Permalänk
Medlem

går det att "låsa upp" u10 decibelspäär med en annan firmware, tex usa's?
kunde göra det med kompisens h10 iallafall

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ser ni inte hur gammal tråden är eller?

För övrigt så har han uppenbarligen redan köpt sig en, eftersom han beställde den 2005-08-25

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Ser ni inte hur gammal tråden är eller?

För övrigt så har han uppenbarligen redan köpt sig en, eftersom han beställde den 2005-08-25

Heh, ja jädrar. Det såg jag faktiskt inte. Får hoppas han blev nöjd oavsett vilken spelare han valde att köpa

Aka_The_Barf. Möjligt, jag vet faktiskt inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Ser ni inte hur gammal tråden är eller?

För övrigt så har han uppenbarligen redan köpt sig en, eftersom han beställde den 2005-08-25

Det gör inte ett smack bara man tillägger/frågar något som är relevant med tråden.
SE HÄR EXEMPELVIS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av christopher.cameron

Aka_The_Barf. Möjligt, jag vet faktiskt inte.

får hoppas, jobbigt med spärren när man har stora tungdrivna lurar,polarens h10 hade problem att driva mina lurar tills vi låste upp då blev det ett jäkla drag, som o dra ut alla pluggar ur en moppe, från 30 till 70 direkt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Tack gubbar för alla trevliga svar!

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk

Man kan låsa upp ipods ljudspärr med ett program som heter GoPod tror jag.
Det var skitenkelt, bara att installera programmet och klicka på en knapp så var det fixat. Det blir grymt mycket kräm i lurarna!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag har haft min T10 nu i en dryg månad. kan inte säga att ajg är speciellt nöjd med den. Designen kan verkar häftig i början men ergonomin på den är nland den sämsta jag sett.
Om man ska försöka sig på enhandsstyrning av den så kommer ena fingret slå till "play" knappen på sidan titt som tätt.

Det är otroligt störigt när man är ute och springer osv, som för övrigt spelaren är riktad mot "aktiva människor".

Spelaren är lite seg att föra över låtar med. ljudspärren stör mig lite då mer tungdrivna hörlurar inte kommer till sin rätt.

Det som däremot är utmärkt är batteri tiden. 56 timmar är väll att ta i som det står på kartongen men nog en 50 timmar funkar den utmärkt.

Sen sitter där en liten "hake" ett fäste för att sätta fast spelaren på iverse ställen, jag vet inte vilken idiot som designade denna. hänger du den i tex byxorna så för att den ska hänga rakt ner så att säga så måste displyen vara inåt, vilket för mig är helt obegripligt.

Kort och gott, köp INTE denna spelaren, där finns helt klart bättre!

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLET
Jag har haft min T10 nu i en dryg månad. kan inte säga att ajg är speciellt nöjd med den. Designen kan verkar häftig i början men ergonomin på den är nland den sämsta jag sett.
Om man ska försöka sig på enhandsstyrning av den så kommer ena fingret slå till "play" knappen på sidan titt som tätt.

Det är otroligt störigt när man är ute och springer osv, som för övrigt spelaren är riktad mot "aktiva människor".

Spelaren är lite seg att föra över låtar med. ljudspärren stör mig lite då mer tungdrivna hörlurar inte kommer till sin rätt.

Det som däremot är utmärkt är batteri tiden. 56 timmar är väll att ta i som det står på kartongen men nog en 50 timmar funkar den utmärkt.

Sen sitter där en liten "hake" ett fäste för att sätta fast spelaren på iverse ställen, jag vet inte vilken idiot som designade denna. hänger du den i tex byxorna så för att den ska hänga rakt ner så att säga så måste displyen vara inåt, vilket för mig är helt obegripligt.

Kort och gott, köp INTE denna spelaren, där finns helt klart bättre!

jaha ok men finns det nån annans spelare som har 1 gig och typ 50 timmars speltid då?

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeex
jaha ok men finns det nån annans spelare som har 1 gig och typ 50 timmars speltid då?

Efter de nackdelarna skulle jag LÄTT kunna välja en spelare med mindre batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Efter de nackdelarna skulle jag LÄTT kunna välja en spelare med mindre batteritid.

oK, nåt förslag?

Visa signatur

SQ-50L <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLET
Jag har haft min T10 nu i en dryg månad. kan inte säga att ajg är speciellt nöjd med den. Designen kan verkar häftig i början men ergonomin på den är nland den sämsta jag sett.
Om man ska försöka sig på enhandsstyrning av den så kommer ena fingret slå till "play" knappen på sidan titt som tätt.

Det är otroligt störigt när man är ute och springer osv, som för övrigt spelaren är riktad mot "aktiva människor".

Spelaren är lite seg att föra över låtar med. ljudspärren stör mig lite då mer tungdrivna hörlurar inte kommer till sin rätt.

Det som däremot är utmärkt är batteri tiden. 56 timmar är väll att ta i som det står på kartongen men nog en 50 timmar funkar den utmärkt.

Sen sitter där en liten "hake" ett fäste för att sätta fast spelaren på iverse ställen, jag vet inte vilken idiot som designade denna. hänger du den i tex byxorna så för att den ska hänga rakt ner så att säga så måste displyen vara inåt, vilket för mig är helt obegripligt.

Kort och gott, köp INTE denna spelaren, där finns helt klart bättre!

Du nämner inte så mycket om kanske den viktigaste faktorn, nämligen ljudet. Hur är det?
Du säger att det inte kommer till sin rätt med tungdrivna hörlurar. Det kommer inte till sin rätt men det är bra ändån eller?
Hur är ljudet med lättdrivna lurar då?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeex
oK, nåt förslag?

Hmmmmm....nopp....

Jag köper bara iPod, men det är VÄLDIGT orelevant...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Du nämner inte så mycket om kanske den viktigaste faktorn, nämligen ljudet. Hur är det?
Du säger att det inte kommer till sin rätt med tungdrivna hörlurar. Det kommer inte till sin rätt men det är bra ändån eller?
Hur är ljudet med lättdrivna lurar då?

Ljudet är helt ok faktiskt, jag har testat att fibbla en del med EQ inställningar som är väldigt lätta att ställa in.

Hörlurar jag testat är mina "träningslurar" Koss the plug och sen ett par Grado 90.

den orkar inte riktigt driva större hörlurar men till det jag tänkte använda spelaren till från början så funkar den.

Det som är rätt bra med spelaren också är att när man trycker på play efter att ha pausat musiken så "fadar" spelaren in musiken istället för att smälla på allt direkt så att man inte spräcker en trummhinna eller två.

Men som sagt, även fast ljudet och batteritid är utmärkta så får den faktiskt inte mer än 2/5 pga den otroligt dåliga utformningen.

Sen att iRiver helt plötsligt bestämmer sig för att implentera MTP och ta bort radiodelen i sina spelare men behålla namnet, bara släppa en ny version DET gör mig oerhört förbannad.

Saken var den att jag var ute efter en med radi, vilket det står på manualen att den har, så jag öppnar upp lådan glatt, men till min förvåning är där ingen radio i den, och dessutom spärrad med MTP.
iPoden har visserligen samma problem men i det fallet finns det hack som gör att man kan komma runt det. Nej tack till Iriver från och med nu, tacka vet jag den gamla iRiver 3-serien. den var nåt att hänga i julgranen.

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLET
Ljudet är helt ok faktiskt, jag har testat att fibbla en del med EQ inställningar som är väldigt lätta att ställa in.

Hörlurar jag testat är mina "träningslurar" Koss the plug och sen ett par Grado 90.

den orkar inte riktigt driva större hörlurar men till det jag tänkte använda spelaren till från början så funkar den.

Det som är rätt bra med spelaren också är att när man trycker på play efter att ha pausat musiken så "fadar" spelaren in musiken istället för att smälla på allt direkt så att man inte spräcker en trummhinna eller två.

Men som sagt, även fast ljudet och batteritid är utmärkta så får den faktiskt inte mer än 2/5 pga den otroligt dåliga utformningen.

Sen att iRiver helt plötsligt bestämmer sig för att implentera MTP och ta bort radiodelen i sina spelare men behålla namnet, bara släppa en ny version DET gör mig oerhört förbannad.

Saken var den att jag var ute efter en med radi, vilket det står på manualen att den har, så jag öppnar upp lådan glatt, men till min förvåning är där ingen radio i den, och dessutom spärrad med MTP.
iPoden har visserligen samma problem men i det fallet finns det hack som gör att man kan komma runt det. Nej tack till Iriver från och med nu, tacka vet jag den gamla iRiver 3-serien. den var nåt att hänga i julgranen.

är det pga utformningen och att det inte är radio du inte tkr man ska köpa den?
jag är VÄLDIGT sugen på en särskilt nu när min w800i har gått sönder:D

Visa signatur

SQ-50L <3