Konstiga buggar i GTA SA och Far Cry (PC)

Permalänk
Medlem

Konstiga buggar i GTA SA och Far Cry (PC)

GTA San Andreas och Far cry hänger sig på riktigt konstiga sätt på min nya dator. Det är en AMD 64 X2 processor, och jag har en konstig teori om att den kanske, på något sätt, är för bra för dessa spel..? Datorn för övrigt är äckligt bra och kostade ca 25000, så den ska klara av allt utan problem. Jag spelade båda spelen på min gamla dator, men eftersom den e gammal så hackade det ganska mycket så jag bestämde mig för att spela vidare på nya datorn..(förutom hackandet var det inga problem).
På GTA SA börjar gubben springa så fort man kommer in i spelet (och han går inte att styra), och tiden går skitsnabbt. På Far cry börjar man flyga med en bil (efter ett gupp) ett tag in i spelet.
Någon som vet varför det blir såhär, eller har haft samma problem?

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, men du kan ju testa att stänga av den ena kärnan för spelet i fråga. Vet inte om det funkar att göra så här men det funkade för mig i wc3 iaf. Du går in i enhetshanteraren och där tar du processortilldelning och kryssar ur den ena kärnan och klickar "ok". Om det inte går vet jag att det finns program som avaktiverar ena kärnan men det får någon annan länka till eftersom att jag inte har nån koll på hur det funkar