Permalänk
Medlem

WoW - Warlock!

Har startat och spelat lite med olika warlocks, bl.a. en human level 18, och en undead level 17.. Anyways så lutar det mer åt alliance locken på Stormscale eftersom jag har massa kompisar som spelar där, även om det är kul att lira Undead.

Just nu är jag level 18 och spelar det sista i Westfall och har påbörjat lite i Redridge, men jag tänkte höra ifall någon har lite tips och tricks för hur man levlar en warlock på bästa sätt?

Jag kan inte så mycket sedan tidigare om den här klassen, och jag måste säga att det verkar finnas rätt lite information om den jämfört med alla andra klasser - men det är också det som gör att den är extra kul att spela.

Är det brist på warlocks på servrarna? Tycker att man inte alls ofta ser level 60 warlocks jämfört med hur ofta man ser priests/mages/rogues/warriors etc.

Finns det någon guide för att levla en warlock? Ex. hur och vart man ska grinda och spela, hur man ska lägga talentpoints etc.? Finns en sådan för präster och jag undrade om det fanns någon liknande för warlocks.

Vore kul att få all hjälp man kunde få, riktigt kul att pilla med en ny alt nu mellan raiderna med den andra gubben!

Permalänk
Medlem

Charmen med warlock är att man ska lära sig själv, kolla på dina talents och se efter vad du själv tycker verkar skoj.

För övrigt har Blizzard ett utmärkt forum med information om hur du spelar med warlock.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

Är det brist på warlocks på servrarna? Tycker att man inte alls ofta ser level 60 warlocks jämfört med hur ofta man ser priests/mages/rogues/warriors etc.

Jag kan bara tala från min egna erfarenhet men jag tycker det är väldigt ont om warlocks. Enda klassen jag kan ha sett mindre utav var druid.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Re: Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Jag kan bara tala från min egna erfarenhet men jag tycker det är väldigt ont om warlocks. Enda klassen jag kan ha sett mindre utav var druid.

nja, det e inte så många men sedan de blev buffade så har de ökat, kan döda alla men kan inte bli dödad

Permalänk
Medlem

Ja warlock är en av de minst spelade klasserna, också en av de mest underskattade IMO.

Permalänk
Medlem

Tack! Keep em coming

Lite kul idag när jag kunde som level 18 warlock döda level 23 mages och level 23 warriors i duskwood.. mobs alltså ^^

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
nja, det e inte så många men sedan de blev buffade så har de ökat, kan döda alla men kan inte bli dödad

Snarare sen Drakedogs filmer kom ut ökade intresset för warlocks rätt rejält

Totalt skulle jag nog säga att warlocken ligger på +-0, utveckla; "kan döda alla men kan inte bli dödad" låter mer som om att du inte riktigt har grepp om din egen klass eller warlockens för den delen.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jag såg en survey över en ny amerikansk PvP-server. Efter två dagar var warlocks den klass som absolut flest rullade. Tror det var 24% warlocks på hela servern. Men några veckor efteråt, när folk började nå level 60, var det bara 5-6% av alla på servern som spelade locks.

Tror det beror på att warlocks mognar rätt sent. Spells som deathcoil, soulfire,curse of shadows, curse of doom osv får man inte förrän långt fram i spelet. Då har dampbarnen som rullat locks för de hört att warlocks äger tröttnat på att bli slaktade av rogues för länge sedan.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Snarare sen Drakedogs filmer kom ut ökade intresset för warlocks rätt rejält

Totalt skulle jag nog säga att warlocken ligger på +-0, utveckla; "kan döda alla men kan inte bli dödad" låter mer som om att du inte riktigt har grepp om din egen klass eller warlockens för den delen.

hmm jag e mage..seduce -> CoS -> Shadow Bolt -> Fear

just det glöm inte att locks kuta runt med 4k i hp utan buffs, hade en lock som hade 6k in health under en MC run

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneaky
Tror det beror på att warlocks mognar rätt sent. Spells som deathcoil, soulfire,curse of shadows, curse of doom osv får man inte förrän långt fram i spelet.

Kan inte stämma. Alla servers är det fullt med warriors och warriors är den klassen som mognar SIST av alla.

Jag som lvl 43 warrior blev ägd av en 40 elite medans warlocken 42 dödade 44-45 elites helt skälv.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Kan inte stämma. Alla servers är det fullt med warriors och warriors är den klassen som mognar SIST av alla.

Jag som lvl 43 warrior blev ägd av en 40 elite medans warlocken 42 dödade 44-45 elites helt skälv.

Jag syftade mest på PvP. I PvE är warlocks nästan lika bra solo som hunters. Och innan lvl 42 har warlocks stora problem med meleeklasser. Men visst, du har en poäng.

Permalänk
Medlem

Håller med, kan man få sin voidwalker att hålla mobens aggro kan man ta ner svåra mobs. I PvP är det bara att ignorera Voidwalkern och kötta på Locken istället, stor skillnad.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

men i pvp är det inte många som kör med voidwalker ^^

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
men i pvp är det inte många som kör med voidwalker ^^

Jodå med SL får man fet armor

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Medlem

Jo, Vodie ÄGER i pvp! Om man ss wastear i duel så äger vodien,
Sacrifise anyone?
D:

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Älskar min warlock, håller på att geara upp den för tillfället.
Sen att man gör onödigt mycket med skada är inte heller en nackdel.
Måste vara en tråkigaste klassen att lvla upp däremot.
Tyvärr körde jag inte darkpact + imp/succubus som är en utav dom bästa man kan köra eftersom då har man alltid mana och sen life drain för hp så man lvlar utan downtime.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att göra en nybörjarguid till de olika curses som finns? När man ska använda, för och nackdelar etc?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Håller med, kan man få sin voidwalker att hålla mobens aggro kan man ta ner svåra mobs. I PvP är det bara att ignorera Voidwalkern och kötta på Locken istället, stor skillnad.

sacrefie....sådär 2k in armor
om dom kör soullink så e det ingen ide att försöka döda dem, tar typ 3 personer för att få ner en warlock.

Permalänk
Medlem

CoX - Curse of exhaustion (12sek) Använd när du vill slöa ner någon melee mob/spelare alt vid kitning
CoA - Curse of Agony (1211 skada över 24sek) Tja den gör skada och funkar bra tillsammans med Corruption vid fear, dvs den bryter inte fear så lätt.
CoS - Curse of Shadow - (reducerar målets shadow och arcane resistans med 75 samt ökar den skada den tar med dessa spells med 10% under 5min)
CoE - Curse of Elements (reducerar målets fire och frost resistans med 75 samt ökar den skada den tar med dessa spells med 10% under 5min)
CoR - Curse of Recklessness (Ökar målets attack power med 90 men sänker dess armor med 640 under 2min, målet blir immunt mot fear under denna tiden) Använd när du kör med många melee i gruppen eller när du skall hjälpa en hunter med dess epic quest i silithus. (En liten luring du kör duell med huntern samtidigt som han slåss med demonen, man dock inte hjälpa till på något sätt dvs det enda man kan göra är rensa övriga mobs samt kasta CoR på huntern)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Curse of recklessness gör också att fiender inte flyr när deras hp går mot noll. Mycket praktiskt i instances. Jag har också för mig att man kunde använda den för att styra åt vilket håll en fiende skulle fearas. Först kastade man fear, och sprang han åt fel håll kastade man CoR så vände han,men var fortfarande fearad. Har ingen aning om det fortfarande går eller om det var en bugg.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
hmm jag e mage..seduce -> CoS -> Shadow Bolt -> Fear

just det glöm inte att locks kuta runt med 4k i hp utan buffs, hade en lock som hade 6k in health under en MC run

Kallas demonic embrace, 15% mer i liv och 5% mindre spirit, jag har typ 6300hp fullbuffad :>

Använd insignia? :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Ställer bara en fråga i tråden om det går bra?

Jag har precis börjat lira wow och kunde inte bestämma vilken gubbe jag skulle köra med så jag kör med 2, en warlock och en hunter. Båda är på lvl 8 men jag kan inte bestämma vilken jag ska köra med?
Frågan är nu då vilken rekomenderar ni?

Tac

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jak0ob
Ställer bara en fråga i tråden om det går bra?

Jag har precis börjat lira wow och kunde inte bestämma vilken gubbe jag skulle köra med så jag kör med 2, en warlock och en hunter. Båda är på lvl 8 men jag kan inte bestämma vilken jag ska köra med?
Frågan är nu då vilken rekomenderar ni?

Tac

Hunter, grymmt skön och rolig klass. Jag ångrar inte att min main blev en warrior, men skulle rollat dwarf hunter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jak0ob
Ställer bara en fråga i tråden om det går bra?

Jag har precis börjat lira wow och kunde inte bestämma vilken gubbe jag skulle köra med så jag kör med 2, en warlock och en hunter. Båda är på lvl 8 men jag kan inte bestämma vilken jag ska köra med?
Frågan är nu då vilken rekomenderar ni?

Tac

Min hunter är snart 60.. 3levels kvar..
Tycker den har varit rolig att spela, bra att sola med och snabb att grinda med.. Helt klart en skön klass och du kan använda upp till mail armor och många vapen + att du kan ha pet. Enda nackdelen är väll att det finns rätt mycket hunters på dom flesta servrar.

Ska själv rerolla till en Warlock efter in hunter.
Men jag lär ju ändå lira på min hunter då och då också.. =D

Tror nog att du skulle bli nöjd i villket fall, kör på den du gillade bäst.. good luck

Permalänk
Medlem

För det första är det inte alla warlocks som kör med succubus, jag gör det tex väldigt sällan.
En annan lösning är väl att köra counterspell när warlocken skall kasta fear, vilket du borde ha gott om tid att göra då en fear tar 1.5 sekunder att kasta.
Under denna tiden kan du kasta en polymorph, döda succubusen, tejpa upp dig och ladda upp dina stora attacker.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Man blir alltid lika glad när mages counterspellar immolate/searing pain.

Permalänk
Medlem

Vad ska en Warlock ha mycket av för stats?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: WoW - Warlock!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Kallas demonic embrace, 15% mer i liv och 5% mindre spirit, jag har typ 6300hp fullbuffad :>

Använd insignia? :S

Bryta fearen går ju, men det är Seduce man vill bli av med så man slipper en fet Shadowbolt-nuke.

Permalänk
Medlem

http://www.wow-loot.com/warlock.htm

Den lär du ha nytta av.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |