Permalänk
Medlem

IR på ASRock 939 Dual-SATA2?

Blir inte klock på detta... I enhetshanteraren står det att jag har en IR-port, stämmer detta? Hittar ingen information om det på asrocks hemsida..

Eftersom detta moderkort är populärt så kanske det finns fler som har samma "problem"?

Var skulle denna IR-port sitta någonstans?

Permalänk
Medlem

Det finns en header på moderkortet där man kan koppla in ett ir-öga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willmans
Det finns en header på moderkortet där man kan koppla in ett ir-öga

Ah tackar, står ju till och med i manualen

Var kan man köpa ett ir-öga som passar där?

Permalänk
Medlem

Kan man anänva sin TV fjärrkontroll då? Eller video eller programerbar LCD fjärr om man bara kan få tag på ett program som gör vissa saker ex höja o sänka då man trycker vissa saker på fjärren. Vore skoj. Följer denna tråd med intresse.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

Afan. Då kanske man ska inhandla ett ir-öga så slipper man resa sig från soffan för att byta låt.

EDIT: Fast det står inte IR i min enhetshanterare, why?

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloink
Afan. Då kanske man ska inhandla ett ir-öga så slipper man resa sig från soffan för att byta låt.

EDIT: Fast det står inte IR i min enhetshanterare, why?

Skumt. Testa lägg till en ir-enhet i "Lägg till maskinvara". Headern sitter förövrigt precis bredvid floppy sloten. Fortfarande ingen som vet var man kan köpa ett ir-öga som passar?

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IR-1010 kanske passar.

Huvudfunktionen med sånna här portar är att föra över data som jag fattat det, (inte fjärr) till/från mobila enheter. Men jag är inte hemma på det...

Edit: Ni måste aktivera ir i bios för att se den i enhetshanteraren.