Permalänk
Medlem

Problem med nytt RAM-minne.

Har köpt ett RAM-minne nu och har otrevliga problem.

För det första var den en smärta i arslet att få in minnet överhuvudtaget, la ju hela min jävla kroppstyngd på, men inget hände!

Jaja, fick in minnet tillslut med mitt gamla 256MB-minne.
Startar upp datorn, den verkar starta, sen helt plötsligt stängs den av, och sätts på automatiskt och börjar pipa som fan. Sen fastnar den bara där, ingen skärmkontakt överhuvudtaget heller.

Testat alla kombinationer, 512 ensam i sekundära och primära, 512 tillsammans med 256 i båda slots, men samma resultat.
Men det gamla minnet funkar om jag bara kör med det.

Vad ska jag göra? Kan minnet vara trasigt eller vad?

Minnet jag har köpt är Kingston DDR PC2700 333MHz 512MB CL2.5 och mitt gamla är
Samsung DDR SDRAM(same shit va?) PC2100 133MHz 256 MB.

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

Hmm...vad har du för moderkort? Borde va ett hyfsat nytt med tanke på din processer. Men testa att ställa ner minneshastigheten till 133 MHz i bios...
Testa det med båda och med enbart det nya...
Kolla hur det går...

[edit]
Ditt gamla är för övrigt ett DDR266, ditt nya kör i 167MHz så skillnaden skulle ju inte vara enorm att dra ner det till 133.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

ddr och sdram är 2 olika modeller och om du nu har ddr ram så borde inte ett sd ram passa och tvärtom om du jämför minnena så kommer du se att dom ser olika ut kan de vara de som är felet?

Visa signatur

AMD athlon 64 3800+ s 939 , GeForce 6800 GT , 1024 ram

Permalänk
Medlem

Det gamla var DDR SDRAM.
Det är inte samma som sdram nej men båda minnena är DDR sdram...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.