Ska beställa dator nästa vecka,några kommentarer?

Permalänk

Ska beställa dator nästa vecka,några kommentarer?

Har spanat in följande på datorbutiken

Antec p180
Antec NeoPower HE 550W
Asus A8N32SLI Deluxe
Amd X2 4400+
Corsair Valueram 2048 (2*1024)
Samsung spinpoint 250gb
XFX 7900gt extreme 520mhz - Har hört att det ska vara väldigt högljutt??
Nec Duallayer dvdbrännare med labelflash
Samsung Syncmaster 930bf
Labtec ultraflat keyboard
Logitech MX1000
Diskettstation
Windows XP Pro

21897kr inkl moms

Jag är lite osäker på grafiken, tanken är att jag ska kunna lägga till ett extra kort om sisiådär två år, men skulle det vara bättre att bara byta till ett nytt då?
I sådana fall kan jag ju alltid byta ner moderkort och nätagg lite grann.

Annars är det mest skärmen jag är lite tveksam till, jag har bara hört bra saker om den men den kostar 3689kr, finns det några bra lite billigare alternativ?

Alla kommentarer välkommna!

Permalänk
Medlem

ang. hårddisken har jag inte hört så mycket bra om maxtor, tycker du ska ta seagate elelr samsung istället. annars ser det bra ut

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Om du skall köpa ett likadant kort om två år så tycker jag du resonerar fel.. Var i samma sits då jag skulle köpa dator och jag valde att köpa ett mobo utan SLI, det känns smidigare att köpa ett nytt kort istället för att leta efter ett gammalt kort.. Satte ihop ett rätt smarrigt paket..

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=169895

Det jag skulle byta är minnena till några som klockar bättre.. Hittade dock inga på db, sen skulle jag köpa till några fläktar samt bättre fläkt till grafikkortet och några till chassit

EDIT; Har samma skärm och minne, minnen kan man klocka upp rätt så bra faktiskt men det finns mycket mycket bättre minnen!! Om du skall klocka alltså, om inte så duger de extremt bra, passar bra ihop med dfi!

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Jag har inga synpunkter på systemet, förutom på hårddisken. Om du ska ha tyska diskar bör du INTE inhandla en Maxtor. I alla fall jag har haft väldig dålig erfarenhet med just deras 300GB modell. Den knastrar på väldigt bra. Om du ska ha tysta (och kalla) diskar bör du köpa en Samsung Spinpoint. (http://komplett.se/k/ki.asp?sku=307913)

Words up!

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

fint chassi, fint nätagg, fin cpu, moderkortet är grymt helt klart men det finns ändå bättre, speciellt om man lägger så mkt pengar.

resten hade, i varje fall jag, jag gjort annorlunda.

mus och tangentbord är ju smaksak så de tkan jag älv inte säga något om. skärmen vet jag heller inte hur den är riktigt.

grafikkort - dyrt att låta någon annan klocka kortet åt dig?
hårddisk - finns vettigare hårddiskar än maxtor. hade köpt ett bättre märke, hitach eller samsung brukar jag rekommendera.
minnen - mjaee... förmodar att du handlar på datorbutiken? har mycket bra erfarenheter av både selectra och a-data så jag rekommenderar väl något av dem. båda är dessutom något billigare.

Permalänk
Medlem

Ingen av er två som kollade min länk? Eller mina kommentarer?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k_k
Ingen av er två som kollade min länk? Eller mina kommentarer?

Jodå, jag kollade in den. Nu är det så här att jag tänkte att han ville ha synpunkter från fler än en angående hårddiskvalet. Det hade i alla fall jag velat.

Nåja, där ser man.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Re: Ska beställa dator nästa vecka,några kommentarer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_trenchcoat
Har spanat in följande på datorbutiken

Antec p180
Antec NeoPower HE 550W
Asus A8N32SLI Deluxe
Amd X2 4400+
Corsair Valueram 2048 (2*1024)
Maxtor DiamondMax 300gd - vill ha en tyst, vet dock inte vilken som är bra
XFX 7900gt extreme 520mhz - Har hört att det ska vara väldigt högljutt??
Nec Duallayer dvdbrännare med labelflash
Samsung Syncmaster 930bf
Labtec ultraflat keyboard
Logitech MX1000
Diskettstation
Windows XP Pro

21897kr inkl moms

Jag är lite osäker på grafiken, tanken är att jag ska kunna lägga till ett extra kort om sisiådär två år, men skulle det vara bättre att bara byta till ett nytt då?
I sådana fall kan jag ju alltid byta ner moderkort och nätagg lite grann.

Hårddisken är jag också osäker på, jag vill ha en tyst och bra hårddisk med lång garanti.

Annars är det mest skärmen jag är lite tveksam till, jag har bara hört bra saker om den men den kostar 3689kr, finns det några bra lite billigare alternativ?

Alla kommentarer välkommna!

Eftersom har nyligen satt ihop en dator med asus mobo ( NF4 chipset ) är tveksam om maxtor till det . Har sjäv valt en raptor 74GB till system disk ( 5 år garanti ) och Hitachi Deskstar 250 GB sata2 ( raptor är tystare än jag skulle tro ,Tystare till och med min sata maxtor jag hade innan, Hitachi är supertyst och snabb.Har seagate i en annan rygg som är båda tysta och snabba.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Ska byta hårdisken till en samsung spinpoint 250gb, tack för råden! Ska uppdatera första posten också.
Angående ramminnena, så tänkte jag inte klocka dom, men om a-data och selectra är snabbare så tar jag dom. Och jag handlar mycket riktigt från DB.
jag har tänkt om vad gäller moderkort, ska byta det till ett annat några förslag på något med bra ljud, SLI behövs inte.
Vad gäller det farbriksklockade kortet så kostar det bara några hundra mer än dom oklockade och eftersom jag inte är någon klockare själv så blir det bra för mig. Är lite orolig för att kortet ska vara högljutt dock..

Nån som har kommentarer om tangentbordet??
Tack så mycket för alla kommentarer!