Permalänk
Medlem

Var kan jag hitta sånn här plast?

Jag håller för närvarande på med en UV-dekoration som ska hängas upp på väggen här hemma. Men till dekorationen behöver jag genomskinlig plast i olika färger.
Jag behöver plast precis som den gröna plasten som sitter på fronten på Orac3 moden. Länk:

http://bit-tech.net/content_images/orac3_part5/Front800wWMk.j...

Så var jag kan finna sånn plast tro? Och vad är det för sorts plast han har använt?

Jag skulle verkligen behöva sånn plast i olika färger.

Well, tack på förhand.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk

det liknar nån grön plexi eler nåt sånt, men vet tyävr inte var man kan få tag på det

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Plexiglas finns hos glasmästaren.
De kanske inte har färgad sådan hemma men de borde kunna beställa, ring och hör.

Visa signatur

Athlon XP 2500+ @ 2039Mhz, ABIT AT7-MAX2, 512MB RAM, Asus Radeon 9600SE, 2st Phillips 17" CRT, Asetek Waterchill.

Permalänk
Medlem

Det kan du antingen beställa på t.ex www.gtek.se eller köpa hos din lokala glasmästare.

Plasten heter antingen Plexiglas eller acryl.

Plexi & acryl är inte samma sak , så fråga din lokala glasmästare om sådana frågor.

/ Jocke

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bylund2
Det kan du antingen beställa på t.ex www.gtek.se eller köpa hos din lokala glasmästare.

Plasten heter antingen Plexiglas eller acryl.

Plexi & acryl är inte samma sak , så fråga din lokala glasmästare om sådana frågor.

/ Jocke

Fel, plexiglas är samma som Akryl (PMMA). Plexiglas är väl från början ett varumärke.
Du kanske menar Polykarbonat som liknar plexi men som inte är samma plast.

För att svara på frågan kolla på http://www.slojddetaljer.com

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hittat något plexiglas som reagerar på UV-ljus. Eller jo hittat har jag men inte i någon svensk butik för rimliga priser på frakt osv.

Hade ju inte skadat med Ac Ryan egna plast:

http://www.acryan.com/_acrylpanel/index.shtml

Men är det någon som vet lite mer exakt vad som skiljer sånn här UV-aktiv plast och vanlig acrylplast. Någon speciell benämning eller så?

Och det vore väldigt trevligt om någon kunde tipsa mig om var man kan hitta sånn här plast.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tror du ska leta efter ngt företag som tillverkar reklamskyltar el dylikt om du ska få tag på sånt plexi. Tur att jag känner en som jobbar på ett sånt ställe

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Gå in i slöjdsalen på närmaste skola Dom har säkert ^^

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Avstängd

Akryl spriker lättare när man sågar i det med en hand såg har jag märkt.. ^^

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Härligt, tre personer som har svarat var av två av svaren inte tillförde någonting alls. Var snälla och svara inte i trådar om ni bara ska använda er dumma sida och ge dumma svar som inte tillför något.

Sleepstreamer: Tror du att du skulle kunna höra dig för med honom/henne?

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem

Testa ELFA? Jag har aldrig beställt akryl-skivor därifrån men det är ju ingen okänd butik direkt, så borde väl inte vara några problem
Check it out http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Permalänk
Medlem

Du ska INTE ha plexi/akrylplast när du ska bygga med det, eftersom det spricker lätt.

Vad du söker är makrolon, vilket jag använde till mitt bygge i sign. Kostar en del hos glasmästarn dock, fick betala 700 kr för en 1000x75x3mm bit.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phosedy
Härligt, tre personer som har svarat var av två av svaren inte tillförde någonting alls. Var snälla och svara inte i trådar om ni bara ska använda er dumma sida och ge dumma svar som inte tillför något.

Sleepstreamer: Tror du att du skulle kunna höra dig för med honom/henne?

Jo, jag kan ju pröva ringa ett par samtal... Vilka färger specifikt är det du är ute efter? Den gröna exakt, eller den typen av färger, om de vara transparenta osv...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Om några veckor ska www.gtek.se få in AC ryans akrylplast. Kolla här http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56349...

Permalänk
Medlem

SleepstreameR: Tack för erbjudandet men vi kan väl avvakta lite efter aKuBaBu's uttalande. Jag återkommer via PM om det blir aktuellt. Tack återigen för din vilja att hjälpa till. Nice mod du har på G föresten.

aKuBaBu: Tack så jätte mycket för den trevliga infon.

Och tack till alla er andra som kommit med givande svar.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem

måla med uv färg

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
måla med uv färg

Det blir inte direkt samma effekt som med akrylplast som reagerar med uv-ljus. Inte ens lik effekt då det inte längre hade sett ut som genomskinlig plast.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD