The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
Nya bilder
http://www.pcgames.de/?menu=browser&mode=article&article_id=4...

Personligen efter att kolla på några bilder vet jag inte om det är så mycket att hurra över. Det finns ju ton med snyggare spel som inte har överdriven hdr :I

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Ahh, längtar.

Permalänk
Hedersmedlem

kul att 90% av swec tror att hdr = bloom

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Tar webhallen verkligen bara 399kr för det???

Började fundera lite om jag skulle köpa det eller inte, men så kollade jag för skojs skull vad webhallen tar för det, och 399kr står det ju. Hoppas det stämmer, det är ju helt rimligt för ett så stort spel
Skulle Oblivion suga eller inte ens funka på datorn så kan jag ju se det som efterskottsbetalning för Morrowind som jag tyvärr aldrig köpte.

24:e verkar det komma som först dock
Undrar just hur lång kön kommer vara där då....

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Personligen efter att kolla på några bilder vet jag inte om det är så mycket att hurra över. Det finns ju ton med snyggare spel som inte har överdriven hdr :I

jaha, så du hade tänkt spela det bara för grafiken?

Visa signatur

Brööl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0rky
jaha, så du hade tänkt spela det bara för grafiken?

Nej? Har jag påstått det eller? Det jag reagerar på är att alla försöker påstå att grafiken är ashäftig.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vad körs spelet i för inställningar där? Det går ju att ändra så det behöver ju inte vara max det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
kul att 90% av swec tror att hdr = bloom

Har faktiskt ingen aning om vad Bloom är. Någon som kan förklara?

Permalänk
Medlem

är inte Bloom när kanter och dylikt lyser upp? har för mig det fanns nått sånt till Doom3???

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Nördkalas! Definera HDR och Bloom! Engelska termer och snorkig attityd är ett plus i kanten

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Nördkalas! Definera HDR och Bloom! Engelska termer och snorkig attityd är ett plus i kanten

Nej nej jag är en wannabe-nörd, det är därför man måste förklara för mig vad detta betyder.

Daaaaah

Permalänk
Medlem

Snorkig attityd? Räcker det med en bikinibild på Snorkfröken och en Wikipedialänk?
Jag orkar inte hitta en bild, så du får hålla tillgodo med länken tillsvidare. Avsaknaden av Snorkfröken-nipple slips uppvägs av att hela artikeln är på engelska, så det är gott om "engelska termer".

Edit: We aim to please!

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LT
Snorkig attityd? Räcker det med en bikinibild på Snorkfröken och en Wikipedialänk?
Jag orkar inte hitta en bild, så du får hålla tillgodo med länken tillsvidare. Avsaknaden av Snorkfröken-nipple slips uppvägs av att hela artikeln är på engelska, så det är gott om "engelska termer".

Tillräckligt snorkigt.

Permalänk
Medlem

Varför ser alla bilder ut som om de var insmetade i vaselin?

Permalänk
Medlem

Ha! Fick tillbaks min gamla Daggerfall-skiva från en polare i förra veckan. Ska se hur det går att installera det. Lite Daggerfall, lite Morrowind och på fredag lite Oblivion. Hittar inte Arena... Nåja, TES-vecka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HCE
Varför ser alla bilder ut som om de var insmetade i vaselin?

På grund av HDR som diskuteras rätt livligt här ovanför.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Hittar inte Arena...

http://www.elderscrolls.com/downloads/downloads_games.htm

Permalänk
Medlem

Ska vi göra en lista på mods som onekligen kommer komma inom en snar framtid?

Jag tippar på att dessa kommer komma ganska tidigt:

- Mod som tillåter Dual Wield.
- Mod som lägger till en massa vapen (überbra) direkt utanför där man startar.
- En Nakenmod till alla utom Khaajit och Argronian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer
Oblivions combat system ser så jäkla lamt ut ifall man kolla på denna trailer.

http://media.ubi.com/emea/Dark_Messiah/video/DM_GC_gameplay_t...

Detta spel måste jag ha!

Jag var sugen på detta lir... Tills jag såg att det inte var ett rollspel utan ett actionspel i första persons vy utan en enhetlig värld att gå runt i.

Liret har istället uppstyckade banor som i gamla Hexen... Fräscht och spännande;)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Kommer spelet på fredag? Jag har bara tillgång till min dator på helgerna skulle suga om spelet kommer i början på nästa vecka, alla andra sitter och spelar medans jag plågas.

Har uppgraderat mitt ram till 1533, f*n så bra.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag var sugen på detta lir... Tills jag såg att det inte var ett rollspel utan ett actionspel i första persons vy utan en enhetlig värld att gå runt i.

Liret har istället uppstyckade banor som i gamla Hexen... Fräscht och spännande;)

Tur att oblivion inte är så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Kommer spelet på fredag? Jag har bara tillgång till min dator på helgerna skulle suga om spelet kommer i början på nästa vecka, alla andra sitter och spelar medans jag plågas.

Har uppgraderat mitt ram till 1533, f*n så bra.

Då kommer du ju ändå få plågas varje vecka

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

På grund av HDR som diskuteras rätt livligt här ovanför.

Och detta anses fint eller? Går det att stänga av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Jag var sugen på detta lir... Tills jag såg att det inte var ett rollspel utan ett actionspel i första persons vy utan en enhetlig värld att gå runt i.

Liret har istället uppstyckade banor som i gamla Hexen... Fräscht och spännande;)

Hexen var ju gö !
Då hade spelen karaktär, vilket dom flesta spelet saknar nuförtiden.

Men nog prat om det i denna tråd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HCE
Och detta anses fint eller? Går det att stänga av?

Just HDR finns det i princip inget negativt alls med. Det ser bara bättre ut.

Dock så används ofta Bloom tillsammans med HRD och det är ibland inte snyggt. Speciellt inte om det används för mycket. Lite bloom gör dock underverk och finns på många ställen i verkligheten.
Kort sagt HRD vill ni inte stänga av, men bloom kan jag nog förstå ibland.

/Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HCE
Och detta anses fint eller? Går det att stänga av?

Ja, det går att stänga av.

Permalänk
Medlem

Har dom haft en kass dator när dom spelat in dom där chapter filmerna, det typ hackar ju lite.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Just HDR finns det i princip inget negativt alls med. Det ser bara bättre ut.

Dock så används ofta Bloom tillsammans med HRD och det är ibland inte snyggt. Speciellt inte om det används för mycket. Lite bloom gör dock underverk och finns på många ställen i verkligheten.
Kort sagt HRD vill ni inte stänga av, men bloom kan jag nog förstå ibland.

/Andreas

Bloom finns på många ställen i verkligheten? Berätta gärna vart :D:D:D:D

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Verkar cool att man kan stealtha och att AIn är så avancerad. Såg det med kärringen som övade pilbåge. Det verkar lite mer pilbågevänligt än trean. lite jobbigt när man inte såg pilen.

Va sköj det skall bli. Hoppas bara det tycker om min dator...hur lång tid tar det för er att varva tror ni.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Bloom finns på många ställen i verkligheten? Berätta gärna vart :D:D:D:D

Men duh! Allt som är hårdvaruaccelererat:D

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Ingen film än?