HTPC moderkort med VGA och mer än två PCI platser

Permalänk
Medlem

HTPC moderkort med VGA och mer än två PCI platser

Jag funderar på att bygga en HTPC och söker ett bra AMD moderkort, gärna med integrerad grafik men problemet är att alla dom verkar bara ha två PCI platser.
Finns det något som har fler?

Ska man gå på en Socket 939, nForce 4 baserat samt en Athlon eller spara pengar och köpa något socket 754 kort och Sempron?

Tänker använda den för att se TV/Film/DVD på projektorn samt inspelning men inget spelande.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315878&view=detailed Men med tanke på SB400 är det väl inget man kan rekommendera. Måste du ha 3st PCI?

Permalänk
Medlem

Jag har sett NVIDIA GeForce 6150/NVIDIA nForce 430 korten, t.ex Asus A8N-VM CSM och dom verkar ju trevliga.

Jag tänker ha WLAN, och eventuellt två TV-kort så 2 PCI känns i minsta laget.

Hur är det med TV-enkodern på de NVIDIA GeForce 6150/NVIDIA nForce 430 kort som kommit ut? Jag har inte hittat något som har den tillgänglig.

Permalänk

Kortet du länkade till är riktigt trevligt, komplettera det med ett terratec 2400 kort om du tänk köra boxers okodade, då får du ett tvkort med dubbla tuners och pci-e 1X och får ju då bägge pci platserna lediga. Polaren har exakt den konfigurationen med en 3800+ X2 och 1gb RAM, men glöm inte köpa till sp/dif-utgångar om du vill ha digitalt ljud.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Avstängd

offt: du som är racer på prisjakt? exakt samma avatar

ont: du kan köra med wlan USB penna och använda de två PCI platserna till TV-Kort? Tänk på att de felsta media centerns inte klarar av två Digtal TV kort.. analogt brukar gå bra dock...

Visa signatur