Permalänk

Riktigt missnöjd

Tja fått min nya dator, och vad kan jag säga? GRYMT missnöjd, iaf detta är delarna:

MSI K8N-F Nforce 4
AMD Opteron 144 Socket 939
Sapphire X800GTO 2

Okej först och främst vill jag säga att jag är ingen total "nybörjare" inom klockningstemat. Men den här datorn, förstår jag mig verkligen inte på.

Moderkortet: Köpte detta för det var gyrmt billigt + hyffsad överklockningpotential. Iaf när jag kom in i bios möttes jag på av HUR MYCKET onödigt skit som helst som man aldrig hört talats om. Så då klockar jag lite mer "basic" som jag gjorde med förra datorn. Tog minnes divides på 133, HTx3 och 250FSB. Rebootar, och datorn startar ej, tycker med dessa basic inställningar borde vilken dator som helst klara av. Men är det nått som jag har glömt att ändra rätt inställning på? Saker jag är osäker på är nått liknande som denna "HT nånting" 16^16-, 8^16-, 16^8-, 8^8- osv ni som har detta mobbo vet vad jag pratar om :). Sedan PCIE frekvenen vilken ska den vara på för att vara låst? (Ståt på 100orginal).

Processorn: Jag har läst, och läst om hur folk är nöjda med den. Fast än så länge, då jag inte ens fått igång överklockningen så är jag grymt missnöjd. Jag fick inte ens med den fina boxkylaren, alla andra fått!

Grafikkortet: Köpte just GTO2 versionen för att få med R480 kärnan, men tammefan den fick jag inte! Hur stor är chansen? Ångrar nästan att jag inte köpte en lott istället för grafikkortet, när jag lyckas slå på nått sånt ovanligt, att få R430 kärnan istället.

Okej tänkte köra 3dmark03 i orginal utförande, nämen 8000poäng det är mindre än vad jag får med min bärbara som har ett GO6800.

Sedan en annan grej jag upptäckte, och som är djupt besviken på är, ATIs drivar, det går ju inte ens att stänga av Anialiasing och Anistrophy...

Allt är beställt från komplett, ni får gärna komma med tips om vad jag ska göra.