Första gravyren, Några tips på hur man blir bättre?

Permalänk
Medlem

Första gravyren, Några tips på hur man blir bättre?

Bild på min gravyr.

Fick min dremel idag och var tvungen att testa den, stod vid diskbänken och fixade den, skulle nog vara bättre att sitta. Men orkade inte

Några förslag på saker som är bra träning?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Ser ut som en lödning eller dyl.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk

Försök få lite skarpare/raka linjer. tips är att använda carponpapper.
Sen kolla guiden som [WP@]Wolverine gjort, om just gravering.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

En bild till

Karbon papper=kalkeringpapper? jag använde det men jag hade inte den bästa arbetsställningen plus att det var min första, inte van vid maskinen och dessutom är man väll ingen Leonardo da Vinci precis

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk

Okej Tobb100 - Det är inte jag heller jag har gjort några graveringar 2 st är
upplagda på mitt galleri. kolla gärna. Sen är det rätt viktigt med skön
arbetesplats annars så går det fel sen ta pauser stressa inte!

Sen som jag sa innan kolla guiden [WP@]Wolverine gjort den är rikigt bra.
Köp till böjliga axeln om du inte redan har en. underlättar mycket mycket!!

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Nu är ju jag långt ifrån någon expert, riktigt långt ifrån faktiskt
Men det jag kan säga efter att precis ha avslutat min första riktiga gravyr är att arbetsställningen är otroligt viktig (Visst har jag graverat lite småsaker innan så som lite grov text och annat men inga riktiga motiv). Jag upptäckte efter mycket om och men att bästa stället för mig för att få bra resultat var liggandes på magen på vardagsrummsgolvet. Innan det så testade jag både arbetsbänken sittandes/stående och en massa andra ställen. Sen håller jag med om det där med att inte stressa. Jag hade lite för brottom de första linjerna vilket resulterade i att jag fick göra om dem senare iallafall.

Det jag kom på faktiskt åverkade mest var att man hade ordentligt stöd för handen. Då iallafall jag håller maskinen som en vanlig penna vart det mycket viktigt att jag hade bra stöd för handen så att man inte gav efter när maskinen ville dra iväg. Sen märkte jag också att det var betydligt svårare att gravera mot maskinens rotation. Med det menar jag att om man låter maskinen styra vill den ju dra iväg åt ett visst håll beroende på vilket håll den snurrar åt. Att gå åt andra hållet resulterade för mig i mycket skakningar och annat otrevligt. Det är iallafall mina intryck från min första riktiga motivgravyr.

om du vill se resultatet:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57177...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
...
[/url] [/B]

Jag kollade på dem förut ifag och tyckte att de var riktigt bra, jo jag hade redan läst faqen från wolverin sen tidigare. jag köpte en dremel som det följde med en böjlig axel. Måste vara svåt att använda bara maskinen. Jag tog hem lite spillbitar plåt från jobbet, som tur så var de målade från plåtleverantören då det blev ju ganska tydligt. Även om missarna syns bättre då:)
När jag tränat lite ska det bli plexigravyr med lite lyse!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

det jag skulle kunna bidraga med är .. hyffsat högt varv , att du har tid att arbeta i lugn å ro, sitter i bekväm arbets ställning, gör precis som om du skulle rita, när du gör ytterlinjer börja med att göra dem i korta intervaller (vill säga 10cm streck gör 2cm itaget) sen mot slutet när man värmt upp gå på dem igen .. bara lite tankar .. .. träning träning träning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
det jag skulle kunna bidraga med är .. hyffsat högt varv , att du har tid att arbeta i lugn å ro, sitter i bekväm arbets ställning, gör precis som om du skulle rita, när du gör ytterlinjer börja med att göra dem i korta intervaller (vill säga 10cm streck gör 2cm itaget) sen mot slutet när man värmt upp gå på dem igen .. bara lite tankar .. .. träning träning träning

innan jag testade med att köra i det som redan var graverat, tyckte jag att det skulle vara onödigt. Men ikväll testade jag det, och det blev faktiskt bättre! Lite tydligare och jämnade blev de. Se bild så detta tog drygt en timme, från att kalkera till jag var klar. Handen blev lite domnad...

ja, jag vet att jag stavade fel, men jag hade ett blått kalkeringspapper på blålackad plåt!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!