The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Den är från morrowind, men från en mod. Det gick altså inte att skapa en karaktär med det utseendet med bara morrowind, och jag vet inte om det går i Oblivion heller

Du vet möjligtvis inte vilken mod det är till Morrowind?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

NiQ: Och hur fan kan du veta ifall dom köpt spelet eller inte? Jag har exakt samma problem med Morrowind! Kom inte och säg någonting om saker du inte vet någonting om, jag har som sagt samma problem med Morrowind, och det är många på elderscrolls forumet som har samma problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du vet möjligtvis inte vilken mod det är till Morrowind?

Svårt att säga, det finns dussintals olika mods för huvudbyte. Kanske någon av dom på denna sidan?

http://www.thelys.org/modlist.php

Permalänk
Medlem

Har lirat det en liten stund nu med burken i sig, och jag måste säga att det flyter på förvånansvärt bra i 1680*1050 med en hel del inställningar satta till high. Kommer aldrig under 30FPS, även om det är nära ibland. Har inte stött på några grupper med monster ännu, så om det blir strid med flera kanske det crappar ur.. funkar bra i staden dock.

Kraschar gör det dock, under min korta spelsession (~1h) har det kraschat 2ggr till skrivbordet.

EDIT:

Hmm får nog revidera mina siffror lite.. så fort det kommer med lite magi i bilden lr så sjunker FPSen till ~20 :S Aja, blir väl till o köpa det till 360n.

Nån som vet om 360ns grafik är mkt sämre än PC-versionens?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Lite svårt att hitta just den moden heh. ^^;

Men hur är utseende skapande i Oblivion, är det bra eller kunde det ha varit bättre?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

WEEEHOOO. Idag damp det ner i brevlådan. Här ska spelas

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem

polarn stängde av samurize sen så crasha inte hans spel någe mer

Visa signatur

• Corsair Obsidian 800D • i7 920 @ 4.0GHz • Radeon 5870 • Asus P6TD DELUXE • Corsair 6GB 1600MHz PC3-12800 • Intel X25-m 80gig • Dell U3011 •

Permalänk

Hur stor är världen som man kan resa runt i, om man jämför med morrowind? Större antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baalzamon
Hur stor är världen som man kan resa runt i, om man jämför med morrowind? Större antar jag?

Något större. Morrowind var runt 6-12 kvadrat mile (det varierar på vilken intervju du vill tro), medan Oblivion har en 16 square miles.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Har lirat det en liten stund nu med burken i sig, och jag måste säga att det flyter på förvånansvärt bra i 1680*1050 med en hel del inställningar satta till high. Kommer aldrig under 30FPS, även om det är nära ibland. Har inte stött på några grupper med monster ännu, så om det blir strid med flera kanske det crappar ur.. funkar bra i staden dock.

Kraschar gör det dock, under min korta spelsession (~1h) har det kraschat 2ggr till skrivbordet.

Japp, kraschar lite titt som tätt här med. Kan bero på drivrutinerna från ATI, eller så behöver dom väl patcha spelet lite.

Permalänk
Medlem

Besviken på Webhallen, de har fortfarande inte rört min beställning. Nu blir det en lång och jävlig helg.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Japp, kraschar lite titt som tätt här med. Kan bero på drivrutinerna från ATI, eller så behöver dom väl patcha spelet lite.

tror inte det är ATI:s drivisar eftersom mitt också kraschar :/

fortrafrande ingen som vet vilket som påverkar fps:en mest AA+Bloom eller HDR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du vet möjligtvis inte vilken mod det är till Morrowind?

Ganska säker på att det huvudet är från Better Heads.

Permalänk
Medlem

Fick precis detta från webhallen.

"Följande produkt finns nu att hämta:

1 st The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion (DVD) - [PC] 399 kr/st
Summa: 399 kr"

:):):)

Permalänk
Medlem

Tjo, Skall göra min entré här i Oblivion tråden med en fråga.

Vilket är "snyggast" att ha, HDR, eller eller Bloom + AA ?

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Hopp, ringde nyss till ginza och kollade om dom hade fått in spelet. Men det ahde dom itne så jag hade inte fått det imon, avbokade. Få se hur ja ska komma in till stan imon.

Permalänk
Medlem

Game i Täby ringde precis och sade att jag kan hämta mitt CE när som helst imorgon!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Inaktiv

Webhallen har inte skickat mitt, hoppas de gör det snart. Har ju beställt CE och allt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Tjo, Skall göra min entré här i Oblivion tråden med en fråga.

Vilket är "snyggast" att ha, HDR, eller eller Bloom + AA ?

Jag gillar ingen av de, då jag kör 1920x1200 så är AA uteslutet, Bloom är fult och HDR är bara störande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Jag gillar ingen av de, då jag kör 1920x1200 så är AA uteslutet, Bloom är fult och HDR är bara störande.

Vilket grafikkort har du? medium/max? fps?

Vill helst köra i den upplösningen och vill veta hur det fungerar... Jag gissar att jag får nöja mig med 1650xnånting

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Jag har fått min CE!!! ÄNTLIGEN!. Dock så har jag samma problem, det hoppar ur titt som tätt. Jag fattar inte, jag hade samma problem med Morrowind, jag blir så jävla trött! Snälla om någon vet hur man kan fixa det så skriv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
ni som spelat krashar för jämt, kanske ni ska köpa spelet istället för att klaga på era piratkopior?

Oj vad roligt att du ska vräka ur dig idiot snack som vanligt Köpt via fileplanet's direct2drive, Kanske du som ska vakna upp och inse att det inte bara är piratkopior som har problem.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Jag har fått min CE!!! ÄNTLIGEN!. Dock så har jag samma problem, det hoppar ur titt som tätt. Jag fattar inte, jag hade samma problem med Morrowind, jag blir så jävla trött! Snälla om någon vet hur man kan fixa det så skriv!

Tror att det är kod som krockar eller adresser som inte hittas. Inte mycket man kan göra åt det.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Någon som känner för att förklara skillnaden mellan Bloom och HDR egentligen?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Fint, bror min kunde köra in mig till stan imon + låna mig pengar. Hoppas dom säljer CE i noobaffärerna i stan (elgiganten/siba/onoff/ebgames)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som känner för att förklara skillnaden mellan Bloom och HDR egentligen?

Well... Bloom är inte lika snyggt. Man får ett mindre ljusspektrum. Dessutom som reflekteras inte Bloom i vatten, i allafall inte i HL2: Lost Coast. Ljuset blir inte lika... överväldigande... som det blir med HDR.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Fan va lätt att bli Arena Master om man slog ned difficultyn på Easy, alla fiender dog på typ 2-3 slag ;D

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

är inte Bloom det som används i WoW för att allt ska få ett mer småsuddigt, mystiskt utseende?

Permalänk

Som i morrowind så gissar jag att slumpmässigt krashande inte i huvudsak beror på rena fel i programmet, utan på att saker skiter sig på andra sätt. Krashar det mycket kanske man bör överväga att skippa överklockning av minne, eller att se över moderkortsdrivisar osv.

Jag kommer ihåg att jag under vissa perioder hade problem med krashande i morrowind, men att det gav sig efter vissa förändringar; dels av inställningar och dels av att jag styrde upp ventilationen i lådan litet. Tyvärr är mitt minne som en schweizerost så jag kommer inte ihåg vad exakt som hjälpte mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Fan va lätt att bli Arena Master om man slog ned difficultyn på Easy, alla fiender dog på typ 2-3 slag ;D

Nääää, gud vad konstigt.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD