Permalänk

Vad har hänt med min dator?

Tjena, har precis installerat OFFICE pro 2003, datorn började då "lagga" oavbrutet, laddning av XP tar typ 4min istället för 2-3s det brukar ta. Musik buggar (eftersläpningar) och musen hackar fram på skärmen. När jag skriver text snabbt kommer texten senare än vad den brukar. Dator fryser nästan när jag använder vill se andra förslag på stavning av det ordet jag skrivit i Power Point. Har installerat Office paketet innan på den här datorn och då gick det smärtfritt. Ända skillnaden är att jag valde fullständig istället för normal eller något. Cs laddar även VÄLDIGT långsamt.
Tacksam för svar !

EDIT: När jag väl kommit in på en server på CS går allt fint. Men vägen dit är minst sagt långsam.

-RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Har du provat att avinstallera office och se om problemet kvarstår? Om inte - gör det samt kör en defrag och installera om office igen.

Passa på att uppdatera drivrutiner för grafik och ljud oxå om du inte gjort det.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk

ska testa det, men vad är en defrag? Jag e helt grön på felsökningar. Är bara rädd för att min hårddisk har gått sönder. Var kan jag updatera drivrutiner? Grafiken är Asus Extreme Edition AX700LE 128mb och ljudkortet är integrerat realtek.

/RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Defrag=defragmentera hårddisken. Görs via startmenyn, program, tillbehör, systemverktyg - diskfragmenteraren.

Drivrutiner uppdaterar du tex via tillverkarnas hemsidor lr sök mha av google.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk

Jaha defragmentera hårddisken har jag ju gjort många gånger. Ska nog sätta på en när ja ska äta middag.. okej ska ta en tripp till asus då. tack så mycket för hjälpen!

EDIT: Om jag avinstallerar office, kommer då mina sparade power point dokument tas bort? Det får absolut inte hända!

-RoseLL

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT