The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det är typiskt mig att få en defekt kopia av spelet. Har ominstallerat skiten och klckat ner datorn och gjort massa saker, men det funkar bara inte. Skit. Får väl åka tillbaka till game imorrn...

Fyfan vad surt..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det här med att levla förstår jag inte. Någon sa att om man sover så levlar man, men jag har sovit massa utan att det händer något.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

kolla först upp så du har fullt i xp-mätaren . .är en ikon nere i mitten oclså om du kan levla

sen ska du sova ... inte trycka T som i wait´. tar bara nån timmes rest tills du levlar

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
kolla först upp så du har fullt i xp-mätaren . .är en ikon nere i mitten oclså om du kan levla

sen ska du sova ... inte trycka T som i wait´. tar bara nån timmes rest tills du levlar

Aha, tack! Ska kika på det.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

jag dödade ett par skumma figurer vid några ruiner, där den där fiskaren vill att man fiskar upp 12 fisk grejer till honom, där i närheten finns det tunnlar med skelett och ett spöke!
någon som vet hur man hittar fiskarna och när? har simmat runt som faan i vattnet utan att hitta någon fisk alls, bara stora krabbor

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det brukar finnas spöken i diverse dwemer-ruiner, gravar och grottor. Spamma flare på dom bara.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur använder man t.ex tekniken som man får av Orchen nere i arenan efter att ha gjort hans quest?

Permalänk
Medlem

När tror ni dom släpper första patchen? När man väl spelar så är det grymt bra, men mitt skrivbord är inte lika intressant

Permalänk
Medlem

Nu har jag lagt allt stöldgods i en tunna tills jag kan sälja det till någon i thives guild...

Funkar detta eller försvinner de?

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför ja inte kan köra med bloom och AA tillsammans?

Permalänk
Medlem

För det första: Till de som har upplevt radnom kraschar: Om ni har ett Sound Blaster kort så kan ni pröva att inaktivera Soundman.exe, en process som tydligen gör oblivion ostabilt.

Aka_the_barf: Om du sätter det questet som active quest så får du en liten röd markör som visar vart fiskarna finns.

Permalänk
Medlem

Asså kan man vara med i Thiefes Guild samtidigt som man är med i The dark brothehood? Thiefs guild vill ju inte att man dödar någon i den guilden.. ? Måste ,an välja?

Kan jag nu senare gå ur Thiefes guild och gå med i dark brotherhood o mjag gjort typ 2 uppdrag för thiefes guild?

Permalänk
Medlem

haha alltså Radiant AI är rätt skrattretande

Slog en vakt utanför staden och hoppade upp på en sten.. sen stod det ett gäng vakter där nere och sprang in i samma del av stenen hela tiden. Så var det bara att mata pilar och Flare på dom.

Trodde Radiant var så smart så dom skulle försöka hitta på en altnernativ väg eller försöka hämta en pilbåge ://

Sen är det här en jobbig bugg. Går inte att mounta hästen i en sluttning. då fastnar jag bara

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

da3daluz: tack men hur sätter man det som active quest då?:)

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

BTW, var o hur skaffar man sig en häst? Samt hur mycket?

*S 46 i manualen*

Permalänk
Medlem

Hur får man upp kartan på 360 versionen så man vet vart man ska gå?
Min hund har tuggat sönder instruktionsboken!
Nån som vet?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Vampyrismen är grymt svår att få väck tycker jag, känns som man har rätt att fuska sig förbi den delen då den förstör gameplayen som faen. Säg till om du vill ha koderna för det man behöver

Blev vampyr precis, suger som fan...
Skicka gärna koderna till mig.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Jag började spela med allt på absoult max, valde 4xAA isf HDR. Det flöt helt ok men muspekaren hade lite släp. Det funkade men var lite irriterande.

Gjorde detta, tankade dock inte nya drivare utan bara valde programprofilen "Elderscrolls Oblivion"
och satte " Max bildrutor att rendera i förväg " till 0 isf 3. Och vipps kändes det som 100FPS konstant. Jag vet att det inte är det då min skärm bara klarar 75hz, kör på 1280x1024 @ 70hz( TFT )

Så ett tips till alla med Nvida kort, ni måste prova detta, det flyter som en dröm nu. Med allt på högsta...

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jockerunner
Vet ej om detta har postats tidigare, kanske värt att postas igen i sånna fall

"This is one of the greatest driver tweaks I have ever seen. At first, I couldn't believe my results.
But I ran my benchmarks over and over and came up with the same result; an increase to my average
FPS of 19. There is no noticeable drop in quality and no apparent side effects. I encourage
everyone to apply this tweak. It really is pretty unbelievable. Steps:

1. Download and install the latest NVIDIA ForceWare drivers.
2. Download and install the "Coolbits" registry tweak:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815
(To install, unzip then double-click the .reg file to apply the registry mod)
3. Go to Control Panel -> Display -> Settings tab -> Advanced -> GeForce XXXX (your card model)
4. Expand "Performance & Quality Settings"
5. Click on "Additional Direct3D Settings"
6. Change "Max Frames to render ahead" from 3 to 0.
7. Click "Apply" then "OK" to exit the settings page."

källa: http://ideveloper.pandora-studios.com/files/OblivionSettingsG...

[/QUOTE

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

jag kräver en liknande fix för ati-kort!!

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Är det jag som är för trött eller var det här faktiskt lite roligt:

I Anvil sa någon om någon annan att "I understand she runs quite a boarding house. All the sailors leave very pleased." eller något sånt. Nå, jag går till hennes hus och talar med henne, hennes första replik är "I'm sorry, but all my beds are reserved for seamen.". Tänk er om Hillary Clinton får reda på det här :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Är det jag som är för trött eller var det här faktiskt lite roligt:

I Anvil sa någon om någon annan att "I understand she runs quite a boarding house. All the sailors leave very pleased." eller något sånt. Nå, jag går till hennes hus och talar med henne, hennes första replik är "I'm sorry, but all my beds are reserved for seamen.". Tänk er om Hillary Clinton får reda på det här :).

HAHA veckans bästa, LÄTT!!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

fy tusan vad alla hatar en när man är orch, men kan förstå det har redan snott vaktrustning och en häst dödat ett par personer för att få komma in i lönnmördargillet, men en fråga när jag spelar och när jag tabbar och kommer tillbaka in i spelet så fryser sig hela spelet.
jag kör med omega drivrutiner till 6600 GT, är det någon annan som har ett likadan/ likande problem ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Lite skumt. Min första character körde jag tills man kommer in i första portalen. Då va det helt ok svårighets grad.
Men när jag startade en till va det nått sanslöst svårt. Princip samma gubbe. Fiskar är som mindre bossar. va tvungen att dra ner svårighetsgraden till 25% typ

Permalänk
Medlem

Vilket är roligast att spela som? Jag har spelat männsika en stund nu men vill testa nått annat.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

snabb fråga med snabbt svar:

hur slänger jag ut saker ur inventoryn?

vågar inte läsa resten av tråden för att jag kan råka läsa lite spoilers ^_^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
jag kräver en liknande fix för ati-kort!!

Har du t ex ati tray tools så kan du ändra motsvarande inställning i "flip queue size". Ändrade till 0 och tyckte mig se en förbättring. Jag var rädd att det skulle neutralisera vsync, men jag ser ingen tearing i bilden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace

hur slänger jag ut saker ur inventoryn?

Shift+klick, står inte det i manualen?
Någon borde göra en faq tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mainstream
Shift+klick, står inte det i manualen?
Någon borde göra en faq tråd

tackar, tackar, kollade på skivan och i spel mappen men hittade ingen manual.. jag kanske inte kollade tillräckligt noga :/

Permalänk

när man går till honom som man kan lämna amuletten till får man en häst så man behöver inte sno någon

Permalänk
Medlem

Det tar ju en evighet att stänga en port... Måste man besöka alla "hus"?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1