Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vizay
ser jag hur alla med ett fullt fungerande neo2 kan dra upp sin fsb i 250+.

*host* 350+

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=72233

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulchi
*host* 350+

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=72233

satans avskum, sluta strö vägsalt i mina köttsår

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vizay
satans avskum, sluta strö vägsalt i mina köttsår

hehe

de klarar mer, bara att ja inte orkade validera

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

hur mäter man vcore med multimeter på neo2-brädan?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

har nu provat sideeffect nya 1.d bios o e grymmt nöyd får lite bättre oc

http://www.swjka.com/neo2/view_thread.php?fid=39&tid=156
prova på egen risk
xxbiker

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
hur mäter man vcore med multimeter på neo2-brädan?

tror du ser vilket ben de e, iaf de längst till vänster på den mosfeten.

se till att du inte kortsluter 2 ben eller nått sånt, då kan den brädan ha gjort sitt.

har redan kortslutit 1 gång, som tur va så dog bara datorn.

ett tips, linda nånting som leder ström runt benet och se till så att den inte nuddar nått annat, sen sätter man bara multimetern på den så slipper man slinta

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

tackar, tackar ska försöka att inte kortsluta något

Edit: mätte spänningen, den ligger på 1.55-54 till 1.56 och ibland får den fnatt upp till 1.60..
I bios är den satt till 1.55 och +10%

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
tackar, tackar ska försöka att inte kortsluta något

Edit: mätte spänningen, den ligger på 1.55-54 till 1.56 och ibland får den fnatt upp till 1.60..
I bios är den satt till 1.55 och +10%

de va som fan

mitt satt på 1.55 + 5% och de blev 1.56 på mitt kort

+10% blir 1.62 om ja inte minns fel

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

jag skulle tippa på att mitt nätagg inte orkar mata så mkt mer spänning, det är inte det bästa agget så att säga

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
jag skulle tippa på att mitt nätagg inte orkar mata så mkt mer spänning, det är inte det bästa agget så att säga

tell me about it

mitt system hänger sig varje dag i stort sett

mitt lilla 300 wattare orkar inte med mer *host* 13A på +12v e ju inte speciellt mycke

får se om de blir nån ändring på vcore med ett nytt nätagg

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag har också ett 300 wattare fast med 15a på +12v.. Dock så är det från en GAMMAL compaqdator så att det är väl ungefär lika bra som en dynamogenerator från en cykel

EDIT: Kom på att om man är en riktigt snål jävel så kan man ju löda ihop sladdarna med ett annat nätagg, då blir det ju tex 15A + 10A..

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

En liten overclock fråga till er med NEO2.

Vad är det som sätter stopp för mig? Har iof kassa minnen men dom pallar att köra 225 FSB vid 1:1. Sätter dom på 166 och drar upp HTT till 250. Då står dom vid 208mhz. Med det går inte så mkt mer. Vad kan det vara som sätter stopp? Eller är de max för den prollen.

Dator i sign:

Visa signatur

[MSI K8N Neo2 Platinum] [2x512MB TWINMOS] [AMD A64 3200+ Winchster @4100+] [Leadtek 6800LE 420/870 1,3V 3Dmark 03 12507] [200GB + 160GB SATA]

Permalänk

Är det någon som vet om det finns win64 drivrutiner till det trådlösa kortet man får till 54g mobot?
Edit: Jag hittade dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3774n
En liten overclock fråga till er med NEO2.

Vad är det som sätter stopp för mig? Har iof kassa minnen men dom pallar att köra 225 FSB vid 1:1. Sätter dom på 166 och drar upp HTT till 250. Då står dom vid 208mhz. Med det går inte så mkt mer. Vad kan det vara som sätter stopp? Eller är de max för den prollen.

Dator i sign:

testa sänka multiplier, mitt går låååångt över 300 HTT iaf

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Vilken bios är att föredra till detta kort, provade att uppgradera till 1B då jag inte fått igång usb2 förrut men nu kommer jag inte ens in i bios???

Visa signatur

<- Old school datanörd ->

Permalänk
Medlem

Nordbryggan - MSI Core Center

Läste att "system temp" i MSI Core Center ska vara nordbryggans temp..
Dock är min helt galen och visar just nu 5 C...

I MBM5 hittar jag dock en givare som visar 4 C lägre än CPU temp och en som visar just nu 36 C som jag antar är System temp då den ligger 2 C under hårddiskens temp... En tredje givare i MBM visar -56 C. Hur ser jag nordbryggans temp? är det bara min givare som e galen eller nåt?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

trådskaparen:Neo2 stöder inte SATA-II, vad än andra säger. SATA-II är dock bakåtkompatibelt.

Då måste jag göra byglingen så att det stryper till 1.5gb/s istället för 3

Har jag fattat rätt?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny88g
trådskaparen:Neo2 stöder inte SATA-II, vad än andra säger. SATA-II är dock bakåtkompatibelt.

Då måste jag göra byglingen så att det stryper till 1.5gb/s istället för 3

Har jag fattat rätt?

Sätt den till SATA1. Antagligen behövs det inte, men alltid bäst att ta det säkra före det osäkra.

Angående hastigheten finns det inte en enda hårddisk som kommer i närheten av att maxa SATA1 bandbredd.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hur gör man så att man kan dela ut internet på den andra nätverksporten bak på moderkortet?

Vet att man ska brygga och så men porten verkar inte vara aktiverad eller något.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk

Jag har just installerat om datorn en serie gånger pga olika anledningar, bland annat har jag tappat de flesta exefiler till program som jag hade sen tidigare, bland annat till Speedfan, så jag hämtade en ny från nätet, version 4.29. Jag har nu en sensor till som enligt programmet sitter på AMD K8 chippet och kallas core, jag har ju haft en sensor tidigare till processorn på winbondchippet där märkt "sensor 2". Min fråga nu är vad visar denna nya sensor? Den far upp och ner i temperatur ganska hastigt men inte lika snabbt eller högt som sensor 2...

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

köpte mig ett par Crucial BallistiX PC3200 (2st 512) men dom vägrar köra över 400Mhz kvittar vad man gör typ, körde timings på 2,5-3-3-3 datorn bara låste sig efter 4min i windows sen kan man inte köra 166mhz dividern i bios för då kan den inte ens boota upp, hade inget av dessa problem med mina gamla Kingmax minnen, Jag kör en Moddad bios 1.A kan det bero på det kanske? Samt om ni har andra tips på hur man kan lösa det hela. Just nu kör jag 183 divider så minnena ligger på 400Mhz och FSB:n på 220Mhz

EDIT: flashade in 1.C idag ifrån MSI:s sida men den har ju inte hälften av vad Sideeffects bios har, iaf så fungerade 166Mhz dividern nu, men minnena verkar inte vilja bli klockade överhuvetaget, Har ni någon erfarenhet av dom här minnena?

Permalänk

Jag har nu lagt en beställning på en Opteron 146:a.
Kommer den att hantera mina 4st 512:or bättre än Min nuvarande Winchester?

Vad kan man vänta sig för stepping på en Opteron idag? Jag beställde från Mycom om det har betydelse...

Och klockar dom som dom gjorde förut nå mer?

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Har feta problem med min nya X2a, köpte en X2 3800+ idag och när man kommer till inloggningen på XP så bara bootar den om. till sisst kom jag in och då när jag ska köra 3dmark så bara dör hela burken så jag fick bryta strömmen och starta upp igen, sen när man kör Prime95 så får man bara 50% load

http://lurix.net/50load.jpg

jag kör BIOS: 1.C samt jag resettade den innan jag monterade CPU:n för jag hade en 3200+ innan. Kör allt @ orginal.

Permalänk
Medlem

Starta två st. Prime 95 så får du nog 100%.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra 2st.

Samt du glömde svara på typ allt lite svårt att köra prime osv när datorn inte ens är stabil, och gör som den gör.. Verkar som om mobot har gått och blivit "skit-klassat" Finns det kanske någon bättre bios att köra?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Det går inte att köra 2st.

Samt du glömde svara på typ allt lite svårt att köra prime osv när datorn inte ens är stabil, och gör som den gör.. Verkar som om mobot har gått och blivit "skit-klassat" Finns det kanske någon bättre bios att köra?

Kör två instanser genom att ange argumentet -aX, där X är den cpu instansen skall exekvera på.

Exempelvis:
"prime95.exe -a0"
"prime95.exe -a1"

Utan ""

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

xphaze: även du missade att svara på det som var 1000000 gånger viktigare än att köra prime... aja får väl söka vidare själv då....

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
xphaze: även du missade att svara på det som var 1000000 gånger viktigare än att köra prime... aja får väl söka vidare själv då....

Har du installerat om windows?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

körde om windows i förrgår, rullade bra i 2 dagar, sen nu ikväll så skulle jag boota om så bara slockar skärmen och burken låser sig precis efter den laddat XP, gick att starta i felsäkert läge o så, testade sedan att snluta min Vista disk och den bootade upp utan problem. Så frågan är vad det är som kan fucka ttill XP så helatiden. Kör iofs md 84.?? drivers till GFX:et eftrsom dom nya är blä med sinn nya meny, men det ska ju inte spela någon roll??

Permalänk

Jag har fått något fel på ljudet sen jag var och pillade med datorn. Nu blir det störningar så fort datorn arbetar. Har ett MSI K8N Neo2.

Någon som vet av något lämpligt ersättnings-moderkort? Måste vara agp, socket 939 och överklocka bra. Finns det något sådant eller är det någon som har haft ljudstörnignar och löst det problemet?
Eller vill någon sälja sitt begagnade väl fungerande moderkort till mig?