The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Oj, nu vart det många frågor på samma gång. Men jag har stött på en mycket märklig bugg i spelet som bara dök upp efter att jag loadade en save. Man rör sig extremt sakta!! Allt annat är i normal tempo, men min gubbe rör sig jättesakta. Har nästan provat allt, loada nya saves, resa runt på kartan, stänga och starta om.... Men nu funderar jag på att installera om spelet - om nu ingen kan ge mig en annan lösning - men då återstår den viktigaste frågan. Finns det Save filer som jag kan spara innan jag avinstallerar spelet eller? För från början vill man ju inte köra igen! Blir tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Vilken säljare har mest guld? har en hel del grejer som är värda 5k+ så det skulle vara synd att sälja det till nån som har runt 800 i max

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem

Helvete, så hade man klarat mainquest....

Permalänk

Ehm, finns det något kommando för att komma loss om man fastnat som i morrowind?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViS | Silence
Oj, nu vart det många frågor på samma gång. Men jag har stött på en mycket märklig bugg i spelet som bara dök upp efter att jag loadade en save. Man rör sig extremt sakta!! Allt annat är i normal tempo, men min gubbe rör sig jättesakta. Har nästan provat allt, loada nya saves, resa runt på kartan, stänga och starta om.... Men nu funderar jag på att installera om spelet - om nu ingen kan ge mig en annan lösning - men då återstår den viktigaste frågan. Finns det Save filer som jag kan spara innan jag avinstallerar spelet eller? För från början vill man ju inte köra igen! Blir tacksam för hjälp!

Jag hade nåt liknande problem, det berode på att jag hade caps-lock på :S Tryckte ur capslock och han rörde sig normalt igen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Jag hade nåt liknande problem, det berode på att jag hade caps-lock på :S Tryckte ur capslock och han rörde sig normalt igen..

Ja detta är på grund av att capslock är "Toggle Run/walk".

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hannseman
Ja detta är på grund av att capslock är "Toggle Run/walk".

Jag sa att jag rörde mig extremt sakta, inte att jag gick! hahaha

Permalänk

Wood Elf

Sign: Thief

Specialty: Stealth

Favored Attributes:
1.) Agility
2.) Luck

7 Major Skills:

1. Blades
2. Marksmanship
3. Sneak
4. Security
5. Light Ar.
6. Alchemy
7. Illusion (to see in the dark and various other stealth related spells)

Ser det okej ut?
Eller borde jag ändra någonting?
Vet inte om jag ska ändra luck till speed (springer snabbare, duh!) eller styrka (så jag kan bära mer)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Troll camp, öster om Anvil, tror jag.

¨

Hittar icke =(

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidde
Vilken säljare har mest guld? har en hel del grejer som är värda 5k+ så det skulle vara synd att sälja det till nån som har runt 800 i max

tror du måste ha bättre stats i mercantile

Permalänk
Medlem

OJ! Inte undra på att laddningen gick trögt! Jag skulle sätta ner GridsToLoad till 5 igen... men det blev 51! Mätaren stannade och sen fick jag tabba ur. Haha...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem att gå med i Dark Brotherhood. Jag får in i ett hus på natten. Dödar personen och då står det att någon okänd har sett mig. Ifall jag går ut ur huset så kommer vakterna och säger att jag har brutit mot lagen. Ifall jag går och lägger mig så kommer först vakten, sen kommer den här dark brotherhood gubben. Hur fan kan vakterna upptäcka mig?

Permalänk
Medlem

Prova Chorrol längst till nordöst, där finns hus som är vid sidan om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Prova Chorrol längst till nordöst, där finns hus som är vid sidan om.

Tack. Ska testa det.

EDIT: Hittar det inte. Är det innanför eller utanför murarna. I huset som var längst till nordöst bodde det en kvinna med några hundar och vakterna kom när jag dödade henne.

Permalänk
Medlem

Samt gör det på natten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Jag har ett litet problem att gå med i Dark Brotherhood. Jag får in i ett hus på natten. Dödar personen och då står det att någon okänd har sett mig. Ifall jag går ut ur huset så kommer vakterna och säger att jag har brutit mot lagen. Ifall jag går och lägger mig så kommer först vakten, sen kommer den här dark brotherhood gubben. Hur fan kan vakterna upptäcka mig?

Eller så är det bara att döda en hund i Imperial City.
The Dark Brotherhood måste vara desperata.

Eftersom det var så jag kom med dom, skulla stjäla saker från ett hus i Imperial City och en hade en hund där inne som var lite irriterrande så den dog.
Och när man gick och lade sig så stod 'speaker' hos en och sa "We have been watching you".

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Jag har ett litet problem att gå med i Dark Brotherhood. Jag får in i ett hus på natten. Dödar personen och då står det att någon okänd har sett mig. Ifall jag går ut ur huset så kommer vakterna och säger att jag har brutit mot lagen. Ifall jag går och lägger mig så kommer först vakten, sen kommer den här dark brotherhood gubben. Hur fan kan vakterna upptäcka mig?

Jag smög in i ett hus och satte en pil i huvudet på den som sov där. Han dog direkt, och vakterna märkte inget. tror att knepet är att han MÅSTE dö av första pilen/slaget. Dra ner svårighetsgraden om du vill vara garanterad att han inte vaknar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

SNÄLLA HJÄLP!! Jag har blitt vampyr..kan inte gå ut i solljus innan jag dör. Vart blir jag av med detta..ganska irriterande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extacy
SNÄLLA HJÄLP!! Jag har blitt vampyr..kan inte gå ut i solljus innan jag dör. Vart blir jag av med detta..ganska irriterande.

Kolla FAQ'en högst upp på tråd listan.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

ehh..VA?Står det hur jag tar bort min Vampyrism där?

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6422383...

"Jag har blivit smittad av en vampyr, hur blir jag av med det?
Man kan bli smittad av en vampyr antingen när man sover eller blir anfallen av en. Det finns även quests där man kan bli vampyr om man vill. När man har blivit smittad har man 3 dagar på sig att bli av med det annars förvandlas man till en vampyr(mer om hur det funkar med vampyrism längre ner). För att bli av med smittan kan man antingen dricka en "Cure Disease"-potion eller be vid ett altare i ett tempel.

Om man har väntat 3 dagar och blivit förvandlad till en vampyr finns det en quest att göra för att få en cure. Gå till ett tempel och fråga någon om "Cure to Vampirism", då får man till svar att man ska prata med en mage. Gå till Arcane-stället i Imperial City och prata med en mage där. Då blir du tillsagd att hitta Count Hassildor, res till Skingrad och prata med en Argonian-tjej där inne som hämtar greven åt dig. Han berättar att det finns en häxa som kan veta något om botemedlet, res och prata med henne så får man ett antal quests att göra för att komma åt curen. Det är ett halvt helvete att få bort vampyrismen så jag rekommenderar att ladda senaste saven om man skulle bli smittad."

Permalänk
Medlem

Tack för ett Kanon svar! Låter som om det blir att köra om..:)

Permalänk

2 frågor.

1. Kan man inreda sina hus själv med möbler och dylikt?

2. Kan man få en vampyrs nattsyn utan att vara vampyr? Detta är enda anledningen till att jag fortförande spelar som denna skrynkliga blodsugaren.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo,
1, Du kan köpa olika saker från vendors, Dessa "papper" innehåller nåra möbler, du kan alltså inte bestämma Exakt vad du får, Men du kan bestämma typ om du ska ha kök, servant room, matrum etc etc.
2, Night-Eye är en skill du kan få, som spell, som enchant, Det är samma sak som vampyrs nattsyn Tror jag, Om den har Lifedetect med så kan du alltid skaffa en sådan skill/enchant med.

Permalänk

Snälla, finns det någon som et var save-filerna till oblivion är sparade? tydligen inte i Oblivionmappen eftersom jag både testat avinstallera spelet fårn kontrollpanelen, och att ta bort den manuellt från utforskaren. ???

Permalänk
Medlem

Mina Dokument, my games.

Permalänk
Medlem

Jag testade första oblivionporten men tyckte det var skitsvårt, uniefär på vilken levlel är det bra att köra den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViS | Silence
Jag sa att jag rörde mig extremt sakta, inte att jag gick! hahaha

testa att koppla ur joysticken och sen starta om spelet

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

Jag klarade den på level två, men man får springa och hoppa som satana.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick3
Jag testade första oblivionporten men tyckte det var skitsvårt, uniefär på vilken levlel är det bra att köra den?

Den i Kvatch? ja va lvl 2 tror ja..

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\