The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Nightshade? Växer tusentals uppe i kullarna vid The West Weald.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

behöver lite hjälp.

****SPOILER*****

I Chorrol castle, när man ska leta efter den som tagit countess tavla. Har pratat me alla men hittar inge "hard" evidence.. Nån som vet????

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Nightshade? Växer tusentals uppe i kullarna vid The West Weald.

OK tack! men nu har jag redan klarat vampire questen.. Fast man kanske kan behöva dem någon annan gång.

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Avstängd

Find the heir i oblivion porten.. vad ska man hitta på.. yrar runt som en höna...

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
behöver lite hjälp.

****SPOILER*****

I Chorrol castle, när man ska leta efter den som tagit countess tavla. Har pratat me alla men hittar inge "hard" evidence.. Nån som vet????

*** SPOILER ***

titta i en kista i ett rum, i west tower, och i matsalen

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

TACKAR

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Kan man vara med i Fighters guild, Mages guild OCH Brotherhood guildet??
eller är Brotherhood för outlaws

Permalänk
Medlem

Du kan vara med i alla guilds samtidigt (i alla fall har jag inte hittat något som visar på motsatsen).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Har nyss köpt spelet och det hackar enormt i inledningen och i den första filmen Tips?

för att Lösa det problemet var jag tvungen att gå in i biosen för mobot å sätta fastwrite enable å höja buffer minnet till minst 128mb. testa oxå att ökla till 256, dock så tror jag att det var fastwrite som gjorde det laggfritt då en polare hade samma probb å jag fixa det på samma sätt, fastwrite enable å ökade minnes buffern......

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***
=====================================================
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

... ska man verkligen döda alla sina "kamrater" nere i Sancturay som en i Dark Brotherhood?
Jag menar, visst. Det tog mig vidare innom Dark Hand, men det kändes... fel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=====================================================
**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***

Permalänk
Medlem

Överkill: Det gör du som du vill, vill du komma vidare så måste du, men om du vill ha kvar dom så låt bli

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Överkill: Det gör du som du vill, vill du komma vidare så måste du, men om du vill ha kvar dom så låt bli

Okej okej, men kan jag fortsätta ta uppdrag från Ocheeva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***
=====================================================
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

... ska man verkligen döda alla sina "kamrater" nere i Sancturay som en i Dark Brotherhood?
Jag menar, visst. Det tog mig vidare innom Dark Hand, men det kändes... fel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=====================================================
**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***

men slå en tanke till alla oskyldiga dom i sanctuary har slaktat genom åren och betänk då att det är ett gäng avskum där nere. dom skulle backstabbat dig hela högen för en påse guld själva

Fast vad är du då? hmm (lr jag då) .. ;/

Visa signatur

sad panda

Permalänk

------------------SPOILER--------------

oj oj oj, vad det blev tight med tidsschemat när jag skulle stänga den stora oblivion porten, han ta sigil stonen när klockan var på 0 sekunder, phew..

Tråkigt som fan att inte alla liken vid de tre portarna där första slaget tog vid fanns kvar, missade ju massor av bra grejjer

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***
=====================================================
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

... ska man verkligen döda alla sina "kamrater" nere i Sancturay som en i Dark Brotherhood?
Jag menar, visst. Det tog mig vidare innom Dark Hand, men det kändes... fel

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=====================================================
**SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER*SPOILER***

Tyckte jag med "Why brother, whyyyyyy" :[

----------------SPOILER-------------------
Isch vad jag hatade att Lucien dog, han var ju min favoritperson i spelet.
Fy fan vad man ville döda alla dom andra Speakers för det. Men dom fick vad dom förtjänade sen iallafall, utom hon tjejen som man får sin veckliga penning från. ^^

Btw kommer det hända något nytt i DB nu när man är Listener eller är det bara att inkassera pengar en gång i veckan precis som när man är Grand champion i arenan?

------------End of spoiler-----------

Nä det är väl bara att levla sig upp i rankerna i thiefs guild nu, fast dom är inte alls lika sköna dom Dark brotherhood =/

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Jädrans villket roligt spel altså!
har knappt gjort någonting alls på mainquesten, har gjort lite små quest å är med i fighters, dark brotherhood och snart theifs guild,, skulle vilja ha lite tips om hur man får sjukt mycke pengar lätt och enkelt! nån som har några tips? är grand champion i arenan btw..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

så jävla skönt spel... 23 timmar nu, uppe i level 10 och har bara så smått börjat peta i Main Questen!

blev nyss guildmaster i thieves' guild efter århundradets heist, vilken twist!

nu tänkte jag ta det lugnt ett tag och fördjupa mig i alkemiska studier i mitt hus vid vattnet i Bravil... kanske pola lite med snubbarna i Mage's Guild och förhoppningsvis stiga i rank.

... men när grytrörandet börjar gå i stå tänkte jag söka mig lite till The Dark Brotherhood

grymt bra spel!
ÄTER verkligen tid...

nu har jag ont i nacken och ska sova.

Permalänk
Medlem

Det säljer som smör i Sverige i alla fall. Etta, tvåa, trea och fyra på "Spellistan". Noterbart är att PC-versionerna säljer bäst...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/listor/hitlistan/speltoppe...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Hm.. min gubbe är ond.
Klarat av The Darkbrotherhood questerna nu..
Så jag gick med i The Fighters Guild.. men wtf? Dom saknar medlemmar men behandlar som går med där som skit. Skicka MIG till en tjej med råttproblem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hm.. min gubbe är ond.
Klarat av The Darkbrotherhood questerna nu..
Så jag gick med i The Fighters Guild.. men wtf? Dom saknar medlemmar men behandlar som går med där som skit. Skicka MIG till en tjej med råttproblem?

Jo men d e första uppdraget...

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

haha det låter ju lite förnedrande, nu har inte jag gått med i The fighters guild än men jag kan tänka mig att det bara är dom första uppdragen innan du gått upp lite i rank då bör det bli mkt bättre:)

EDIT: damn jag han inte först...:P men men

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Körde klart arena de första små fighterna mkt underhållande

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

mjo jag har oxo kört klart ett par, dom är mkt trevliga ...är det nån som vet ungefär hur många det är?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

hmm du kör tills du blir champion tror ja.. sen så börjar de riktiga matcherna ^^

****Spoiler****

Du vet hon gamla tanten mitt emot han som ger dig fighterna, hon får man riktiga matcher från

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
hmm du kör tills du blir champion tror ja.. sen så börjar de riktiga matcherna ^^

****Spoiler****

Du vet hon gamla tanten mitt emot han som ger dig fighterna, hon får man riktiga matcher från

****SPOILER****
När man är grand champion och har spöat alla i arenan så får man slåss en match i veckan för 450 guld...

Och nu har jag en vamp fråga, hur faaan dricker man blod? och kan man bota sin vampyrism på nåt sätt? tycker min gubbjävel är så blek ^^

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Hmm har spelat lite på Fightersguild. men nu får ja inte mer uppdrag av någon. åkt runt varenda stad tror ja. men var enda liten NPC skickar mej vidare. nån som har nått tipps? vet bara typ att ja skulle hitta nån npc som hette nja nått på Maguilera lr liknande. någon som vet nått?

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
****SPOILER****
När man är grand champion och har spöat alla i arenan så får man slåss en match i veckan för 450 guld...

Och nu har jag en vamp fråga, hur faaan dricker man blod? och kan man bota sin vampyrism på nåt sätt? tycker min gubbjävel är så blek ^^

Bra att sätta spoiler en rad över spoilern...
Jag fick 1400 guld för min senaste match, det skalar med level och antal fiender du väljer (ju högre man kommer desto lättare blir det, de stora monstren kommer ofta inte ut ur tunneln, de sitter fast.

Drick blod genom att prata med folk i sömnen.

Permalänk

Meh meh meh, kan inte någon vara så snäll och förklara exakt vart man kan träna Marksman och blade? Har letat som en tok efter dom två =(
Block vore trevligt att veta med men det ska jag inte fokusera på än.

Och Sneak, kan man bara träna det en gång eller? :S
Jag gick till hon den bästa tränaren i Imperial city och tränade 5 points(efter att jag stulit hennes mynt som hon ville) men nu är hon aldrig där längre. :/

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Meh meh meh, kan inte någon vara så snäll och förklara exakt vart man kan träna Marksman och blade? Har letat som en tok efter dom två =(
Block vore trevligt att veta med men det ska jag inte fokusera på än.

Och Sneak, kan man bara träna det en gång eller? :S
Jag gick till hon den bästa tränaren i Imperial city och tränade 5 points(efter att jag stulit hennes mynt som hon ville) men nu är hon aldrig där längre. :/

Sneak vet jag inte riktigt, men tror personen vandrar runt hela stan på dagarna. Du skulle tatt personens namn och sen letat upp var hon bodde.

Blade och marksman finns i anvil, en är i fighters guild som du måste joina för att få tillgång till. En är en hunter som bor i ett av husen där, inte långt ifrån porten till hamnen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

ok har säkert frågats men är smått desperat

Hur laddar jag upp mina vapen igen??

Visa signatur

sad panda