Permalänk
Medlem

Asus PW191 (19" wide LCD)

Jag har tänkt att köpa denna skärm men jag skulle vilja ha lite åsikter om den eller eventuellt andra skärmar. Ifall det är nån som har denna skärm och kan rekommendera den.
Ska surfa, spela och kolla lite på film. Skulle va sjyst och få reda på om det är eftersläpningar eller om det finns nåt annat negativt med den.

Den finns på webhallen:
Asus PW191

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Ett alternativ.

Tack. Har luskat lite men det blir nog Asusen. Designen och vridningsmöjligheten är ett plus. Sen är ju bilden fin också, vilket kan va bra : )

Permalänk
Medlem

Asusen är ju en TN-skärm och Philipsen en S-IPS - För samma pris bör du välja S-IPS panelen. TN är gammal teknologi med dåliga färger (endast 262000 färger mot philipsens äkta 16.7milj och kassa vinklar

Philipsen kan också vridas (roteras) med foten, till ca 180grader samt vinkals fram och bak

Permalänk
Medlem

All right... det hade jag ingen aning om. När jag däremot kollar på t ex datorbutiken så är den bara 16ms. Asusen ligger på 8ms, men frågan är ju om det ändå är mer värt att köpa Asusen med tanke på färgerna och betraktningsvinkeln...

Permalänk
Medlem

Philipsen är en 8ms, verkar det som. Gamla uppgifter, Philips har bytt panelen i den mot en snabbare, utan att byta namn på den. Ring datorbutiken och be dom kolla vad dom har för några.